Nu al weer winterhaar?:S

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gea_Fille

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Dokkum

Nu al weer winterhaar?:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 18:20

heej...

mijn enter (shetland) krijgt nu al weer wintervacht is dit normaal? Verward
ze staat dag en nacht buiten en het regent nogal de laatste tijd..natuurlijk heeft ze wel een schuilstal maar daar gaat ze alleen in staan als de zon schijnt?

duss dit zijn de 2 vragen:

Hoe kan het dat mijn pony nu al weer een wintervacht krijgt?

en waarom gaat ze in de schuilstal staan als de zonschijnt en niet als het regent? Verward

Ella Fleur; M1+9<3
Fille; Puur genieten<3



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:29

BonneLove schreef:
en waarom gaat ze in de schuilstal staan als de zonschijnt en niet als het regent? Verward


Misschien vind ze het te warm in de zon en zoekt ze daarom de schaduw op.

Amable

Berichten: 9676
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:31

Je eerste vraag kan ik niet beantwoorden, hoewel het krijgen van winterhaar in principe met het weer te maken heeft en dat dus idd de ergen de reden kan zijn.

Je 2de vraag is een stuk makkelijker te beantwoorden. Een paard vindt regen helemaal niet vervelend! Zij heeft een lekker dicht vachtje met een vetlaagje ertussen die prima waterafstotend werkt. Echter de zon, en dan vooral de dazen die zijn wel heel vervelend voor een paard. En daar heeft ze veel minder last van als ze in haar schuilstalletje staat.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Gea_Fille

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 21:09

nog meer reacties? wil graag antwoorden op deze vragen!!

Ella Fleur; M1+9<3
Fille; Puur genieten<3

Ophelia

Berichten: 824
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Assendelft (N-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:18

Je hebt kans dat je shetje wat meer haar vasthoud nu het wat kouder is. Als het zodrect weer warmer wordt, laat dat vanzelf weer los.

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:23


[RT-HAW] Supergave rijfoto's van Rongo (AdB manier)
Waarom denkt iedereen dat door die kop maar omlaag te trekken, die rug gelijk ontspant?
Wie een paard zoekt zonder gebreken, kan beter te voet gaan.
Als je twijfelt, doe dan wat het vriendelijkste is.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:43

Doet de geschoren shetlander bij ons op stal ook, hij denkt ook 'je weet maar nooit of er ineens een ijstijd aankomt'

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:48

Volgens mij zitten mij paarden ook al weer dikker in hun vacht, maar het kan ook zo lijken, omdat ze de hele dag hun haren omhoog zetten zodat ze het warmer hebben

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:50

Mijn shet heeft het ook, zat net bijna in der zomervachtje, wat wil je met 25 graden:?? dan gaat het verharen hard.
De laatste tijd is het flink afgekoeld en hebbe ze dus bescherming nodig, en houde ze nog wat haar vast, tegen de regen, wind etc.
Niks ergs dus Tong uitsteken Heeft mijne ook last van.
Maar wel een mooi vachtje nu Haha!

* Little Joy * : Ik mis je kleine meid :+:
* Anne Reseda * : B + 18 // L1 + 10 // L2 + 13 // M1 + 2 :list: *\o/* Kampioen B dressuur Haflingerdag Ermelo 2011 *\o/*

Annemieke
Berichten: 2952
Geregistreerd: 18-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:02

Gate (shet) zit op het moment ook raar in dr vacht.
Ze is deze winter 2 keer geschoren. De eerste keer was eind oktober, maar omdat haar vacht weer dik werd heb ik haar nog een keer laten scheren. Dat was half januari. Daarna bleef haar vacht mooi kort, tot eind april, toen haar zomervacht door kwam.
Ze heeft nu een hele lange zomervacht (2 keer zo lang als normaal), en eronder zit nog steeds geschoren winterhaar wat nog niet helemaal los laat.
Ik weet ook niet echt wat ik ermee aan moet Verward Heb dr een tijd lijnzaadolie gegeven, maar of dat echt hielp?
Gate staat trouwens 24/7 buiten, 's winters met waterdichte deken op en is haar staldeur open zodat ze binnen kan gaan staan, 's zomers gewoon in de wei en kan ze onder een boom schuilen. Dit doet ze alleen niet, gate gaat mooi buiten in de regen staan >;)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers