body protector

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

body protector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 20:19

Hoi hoi!
Ik had vandaag een body protector gekocht! Yeetje, wat zijn die duur zeg ik heb er gewoon 120 euro voor betaald. Maar het beschermd goed. Wie gebruikt nog meer zo'n ding en wanneer? Voor dressuur, springen of in het bos ofzo? Groetjes

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:23

ik heb er ook een.
Maar gebruik hem alleen voor springen

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:23

Hier zijn al -tig topics over geweest, ik wil je aanraden om de zoekfunctie eens te gebruiken.

Maar ik vind het wel heel verstandig dat je er één hebt aangeschaft, je hebt per slot van rekening maar 1 lijf.
Ik heb ook een bodyprotector, maar die hangt al een tijdje werkeloos in de kast, hopelijk kan ik hem snel weer eens gebruiken.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:25

Ik gebruik die van mij met springen (thuis en wedstrijd) samengestelde wedstrijd (dan alleen het springen en de cross) en als ik bijvoorbeeld een bosrit ga maken!
Ik durf niet eens meer zonder bodyprotector te springen!

Bopper
Berichten: 203
Geregistreerd: 31-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:56

ik heb er ook 1 gekocht voor als ik weer eens op wendrika ga zitten. maar hij zit vrij strak dus ik kan hem nog niet aan daar zijn mijn ribbetjes toch nog iets te gevoelig voor na mijn val.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:38

Nou maar ik vond ze wel erg duur ik had level 3 en dat is die hele nieuwe goede ofzo zei die winkelmeneer.. maarja wel beter dat ik er een heb ben er wel blij mee maar doen jullie je vest/trui/jas/bodywarmer ofzo er OVER of ERONDER?

Gringo_HS13

Berichten: 553
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: woerden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:01

Ik gebruik sinds kort ook eentje. Ik leen hem van mijn stalgenootje. Ik gebruik hem bij Unique, ben haar namelijk aan het inrijden (jong paard je weet het maar nooit). Ik doe dit puur door dat ik een half jaar geleden door me rug ben gegaan en nu regelmatig last heb van me rug. (dat kan ik op me werk niet gebruiken) *LOL*

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:25

Vandaag ook eentje gekocht toevallig!
voor 103 euro Tong uitsteken
ik heb een flex rider bij hyporama gekocht, en heb hem gekocht omdat hij op m'n stageadres van volgend jaar (lees: over een maand) verplicht is in de springlessen.

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 17:03

Ja, bij ons op de club is het niet VERPLICHT maar ze hebben het wel aangeraden voro de veiligheid! vind het wel goed hoor

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:05

ik gebruik er geen.
ik hoor alleen maar reacties van dat het vreselijk zit enzo.
het geeft danwel bescherming maar ik ben nog nooit van me paard gevallen.
als ik merk dat ik vaak val ga ik er ook eentje aanschaffen

Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:08

TeamSpirit schreef:
ik gebruik er geen.
ik hoor alleen maar reacties van dat het vreselijk zit enzo.
het geeft danwel bescherming maar ik ben nog nooit van me paard gevallen.
als ik merk dat ik vaak val ga ik er ook eentje aanschaffen



VRESELIJK??

neee helemaal niet.. ik vind het super fijn.
IN het begin is het wel wennen, maar je zit wel mooier recht op en je voelt je veel veiliger!
Ik spring niet meer zonder dat ding hoor!!

Alleen in de zomer is het erg warm Schijnheilig

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:09

TeamSpirit schreef:
ik gebruik er geen.
ik hoor alleen maar reacties van dat het vreselijk zit enzo.


Ik vond het ook vreselijk zitten, Ik viel er sneller af met dat ding aan als dat ik hem niet aan had. Heel je bewegings vrijheid is weg. Ik had wel een hele goeie en dure (daardoor vond mijn paps het niet leuk dat ik hem na een tijdje niet meer aan wou) Maar vond het een verschrikkelijk ding.

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:53

Moet ff wennen, maar zit erg lekker. HAd m alleen de 1ste keer te strak en toen kon amper ademen..leuk met een springwedstrijd..haha. Ik heb m om met springen, ook op wedstrijd. En verder heb ik sgwtrainingen gedaan, daar was ie verplicht. Ik vind t een goede zaak!

Moirsa

Berichten: 8440
Geregistreerd: 03-05-04
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:19

mijn moeder heeft eigenlijk leifer dat ik er 1 draag

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:26

ja mijn vader wou het ook omdat mijn pony nog groen was en ik hem zelf heb beleert en ook zelf heb leren springen, toen met oefenspringen ben ik op de muur geklapt en vanaf toen moest ik er 1 om, maar omdat ik het zo verschrikkelijk vond zitten mocht ik na lang zeuren dat ding in de kast houden Haha!

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:47

Ik heb al een hele poos niet kunnen rijden, maar als ik weer begin, dan wil ik toch eigenlijk wel een bodyprotector. Wil niet het risico lopen dat als het lijf eindelijk weer meewerkt ik er een keer afval en weer heel lang niets kan !

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:00

ik heb er een, verplicht als sgw ruiter Knipoog Eerlijk gezegd merk ik er niets van met rijden, en ik ben er de laatste weken erg blij geweest Haha!

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:11

*met een schuin oog op de avatar van Lielle* LOL !!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:35

daar bleef ik nog zitten Haha! toen wel Knipoog

kivuli
Berichten: 130
Geregistreerd: 22-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:41

* Oke, we komen niet goed uit zo, we gaan NU naar links Haha!*..

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:45

Ik heb er een en die gebruik ik met spirngen in de les en met wedstrijden. Had ik hem vorige week maar aangehad met de kur op muziek (maar ja, met dressuur verwacht je toch niet zo snel te vallen en al helemaal niet op iets gevaarlijks, zoals met springen een balk) dan had ik de val op het dressuurhekje vast beter doorstaan dan ik nu heb gedaan!
De eerste keer dat ik weer op een paardje ga klimmenals mijn gebroken ribben hersteld zijn, trek ik dat ding dan ook zeker aan!
En wie weet dat ik toh voor dressuur voor een ander jasje ga sparen, dat dat ding er onder zou kunnen misschien...
Ach ik weet het nog niet, maar met springen heb ik hem zowieso aan en ik vind hem niet vervelend zitten, het enige nadeel dat ik eraan vind zitten is dat ik zo verschrikkelijk zweet... Maar daarom heb ik nu gewoon altijd een schoon t-shirt bij me, na de les meteen even omkleden en klaar ben je weer.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:45

*gelukkig was Pablo idd zo verstandig, ik was alleen maar bezig met blijven zitten*

kortom, bodyprotector is een goed idee Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:47

TeamSpirit schreef:
ik gebruik er geen.
ik hoor alleen maar reacties van dat het vreselijk zit enzo.
het geeft danwel bescherming maar ik ben nog nooit van me paard gevallen.
als ik merk dat ik vaak val ga ik er ook eentje aanschaffen



Liever iets om je lijf wat vreselijk zit als dat je straks je rug breekt of zo!

siccootje
Berichten: 1205
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-04 09:21

Vind ik ook, daarom heb ik hem ook gekocht. Ik ga er vandaag voor de eerste keer mee rijden haha.. k laat jullie wel weten hoe het zat Lachen
Maar het is gewoon heel veilig en daar gaat et me wel om dan maar 120 eruo betalen maar et is wel veilig.

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:49

Ik heb er nu een half jaar eentje en ik gebruik hem als ik spring of met een jong paard bezig ben die ik nog niet goed ken of mee naar buiten ga. Ik heb hem in elk geval al goed kunnen gebruiken. de eerste keer namelijk in de hindernis gevallen (ik mag er niet aan denken moest ik hem niet hebben aangehad aauuw!) en dan de tweede keer bokte mn pony en ben ik tegen de muur van de piste aangevlogen, ondersteboven met mn rug ertegen. het gaf een geweldige knal en ik heb bijna 10 min geen adem gekregen, maar eiglijk heb ik achteraf niet zoveel pijn gehad, mn rug ietsje en mn ribben. dus feitelijk vind ik die dingen super. Ben blij dat ik er een heb.