Zweefdraf achtig iets?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Zweefdraf achtig iets?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 22:26

Eergister merkte ik met rijden van Eldina iets vreemds. Ik liet haar een stukje strekken, meestal vertrekt ze dan netjes maar valt na een meter of 8 wat uit haar ritme of springt aan in galop.
Maar wat ze nóu deed. Ik hield nogal goed mn been eraan, en op een gegeven moment kwam ze in een soort ritme, en het voelde heel anders aan dan wanneer ze gewoon strekt, het was net of je echt voelde dat ze iedere pas tot haar maximum ging, ze dan een stukje bleef hangen en een nieuwe pas maakte. Héél apart. Ze bleef wel gewoon fijn te rijden en goed uit te zitten.
Is dat nou zo'n soort zweefdraf? Ik vond het wel prettig want ze had wel meer takt dan normaal, en bleef gewoon nageeflijk en goed terug te rijden. Maar een zweefdraf is natuurlijk niet echt gewenst. Verward

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:09

Wie weet was het wel een perfecte uitgestrekte draf!

Zweefdraf zal het niet zijn, dit krijg je wanneer een paard achter het been kruipt en meer gaat zweven ipv verruimen als je been geeft.

She's my lady Lovers

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:04

Citaat:
Wie weet was het wel een perfecte uitgestrekte draf!

Zweefdraf zal het niet zijn, dit krijg je wanneer een paard achter het been kruipt en meer gaat zweven ipv verruimen als je been geeft.


Precies wat ik wilde zeggen ! Zo hoort een uitgestrekte draf volgens mij te zijn. Als het goed is kon je ook heerlijk blijven zitten, zonder enige moeite ... Haha!

~Turbohoof Solutions ~

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 15:02

Goh, ik wist niet dat we zo goed waren Tong uitsteken Haha!
Ik geloofde zelf niet helemaal dat t zo goed kon zijn, verder zijn we namelijk niet zo heel goed en vandaar die zweefdraf-theorie
Ze verruimt wel echt. Ik heb geloof ik wel foto's dat ze strekt, maar dan gewoon dat ze los loopt, maar dan heeft ze altijd die hals er zo lelijk op. Misschien doet ze nu hetzelfde onder het zadel maar dan zonder die lelijke hals.
Zal er eens even heel snel iemand naar laten kijken *LOL*
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=224456
(foto's van dr draf)

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:04

Mooie draf hoor ! Wie weet hebben jullie meer talent dan je denkt Knipoog

~Turbohoof Solutions ~

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:22

nou gefeliciteert volgens mij was da idd egt een goede uitgestrekte draf.... OK dan! het zal idd niet eg een zweefdraf zijn hoor ze draafde daarna toch ook weer gewoonn goed of niet???
sucses nog verder
als je het blijft doen kan ze zo ook steeds meer!

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

Gebruiker1
Berichten: 382
Geregistreerd: 15-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:43

ja, die draf ken ik ook! Dat ziet er ook heel mooi uit en voelt geweldig, mijn paard doet dat alleen maar in het bos als hij in z'n nopjes is Haha! Alleen heb ik wel het idee dat hij dan nog wat veel op de voorhand loopt, of kan dat niet als ze zo extreem strekken....? (sorry, off-topic Bloos ) Het is goed dat jouw paard dat ook op "commando" doet, die van mij doet dat alleen uit zichzelf OK dan!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:37

Vraag eens een goede instructeur. Ik heb ook wel eens bij m'n verzorgpony'tje gehad dat ik dacht dat ie heel mooi rustig met mooie ruime passen ging, maar achteraf weet ik zeker dat het een zweefdraf was: hij kan namelijk nog niet rustig en ruim, balans en ook talent ontbreken!!

Omdat die van jou het ook van de ene op de andere dag goed deed, zou ik het niet helemaal vertrouwen. Dan zou ik iemand vanaf de grond inschakelen die er ECHT verstand van heeft. En het voelde ook heel anders dan normaal, ik zou het niet vertrouwen...

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:24

Ik heb je fotos bekeken in het andere topic. Die hals is echt niet zo lelijk als je denkt hoor Knipoog
Jouw paard is wel een ander type dan het verzorgponytje hierboven omschreven.

Heb je nog vaker gereden? was hij goed voor t been?

She's my lady Lovers

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:31

ik denk niet dat dit een zweefdraf was, maar een goed gelukte uitgestrekte draf..! *LOL* Je schreef dat je nogal goed je been eraan hield, denk dat dat gewoon goed heeft geholpen! Wel relaxed dat je het gewoon uit kon zitten, ik heb wel eens op een paard gereden waar ik heel erg hoog opgegooid werd! Wat ik vaak voel bij een goed uitgestrekte draf is een soort yah, ik wet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.. alsof je een extra stukje omhooggeduwd word! veel plezier!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:47

M'n verzorgpony haalde ik even aan om te illustreren dat als iets altijd niet goed gaat, het me erg onwaarschijnlijk lijkt dat het in 1 keer wel goed gaat. Dat het paard altijd de tact verloor tijdens de uitgestrekte draf, is een teken van onbalans, dacht ik zo. Dan lijkt het mij dat hij niet van de ene op de andere dag wél de balans heeft om een goede uitgestrekte draf te kunnen rijden!

Maar goed, misschien heeft hij het licht gezien!! Daarom zei ik ook al: vraag eens iemand die er verstand van heeft om het te beoordelen.


EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:50

ik denk dat het gewoon een goede uitgestrekte draf was
en dat is natuurlijk mooi *LOL*
zorg ervoor dat je dat dan blijft oefenen en dat het niet eenmalig is
groeten Eva en sucses OK dan!

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 21:28

annemiekie schreef:
M'n verzorgpony haalde ik even aan om te illustreren dat als iets altijd niet goed gaat, het me erg onwaarschijnlijk lijkt dat het in 1 keer wel goed gaat. Dat het paard altijd de tact verloor tijdens de uitgestrekte draf, is een teken van onbalans, dacht ik zo. Dan lijkt het mij dat hij niet van de ene op de andere dag wél de balans heeft om een goede uitgestrekte draf te kunnen rijden!

Maar goed, misschien heeft hij het licht gezien!! Daarom zei ik ook al: vraag eens iemand die er verstand van heeft om het te beoordelen.

Ze loopt dressuurmatig niet slecht hoor, dus het is niet dat ze normaal niet goed loopt, ik reed haar gewoon brutaler en zij reageerde daarop Lachen Het was alleen wel heel veel beter, maar op deze manier had ik haar ook nooit gereden (ik liet haar zelf altijd maar op halve kracht strekken zeg maar, ik wist helemaal niet dat ze dit kon, het was qua tact echt helemaal super!)
Ze loopt trouwens de laatste paar dagen nog steeds fijn, en zonet zat het knopje 'strekken' er ook nog steeds op Haha!

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 21:33

of het is weer een ander verhaal waar je over gaat op de verzameling..
ik weet niet als mensen hier iets vanaf weten..maar als je de verzameling bij je paard onder controle hebt gaat het paard andrs lopen..dus paarden die een mindere draf hebben kun je mooier laten lopen door verzameling..ik weet het niet anders uit te leggen, mischien ingewikkeld allemaal.
je kan dan dus het verschil voelen van gewone draf en verzamelde draf..het gangwerk wordt dus absoluut anders..verhevener
gr esther

NIET DOOR GEWELD EN KRACHT MAAR MET GEDULD EN ZACHT WORD RESULTAAT VERKREGEN......!!!!

ClauH

Berichten: 4734
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tegenover de Xenos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 09:26

Frieske, je kunt het gevoel wat je hebt bij uitgestrekte draf ook ongeveer hebben bij verzamelde draf, en dat is dus de zweefdraf waar we het hier over hebben. Deze draf is een langzame draf, maar je zal merken als je been geeft dat het paard niet meer voorwaarts wil (achter het been zoals hiervoor al gezegd). Dit is dus niet goed ! Als je een verzamelde draf hebt die wel goed is, zal je paard altijd reageren op beenhulp.

~Turbohoof Solutions ~

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 10:23

Als ze het meerdere malen heeft gedaan en het knopje zit erop, dan heeft ze wél het licht gezien (of jij misschien wel, door brutaler te rijden!)!!!! Gefeliciteerd!!!!!! Haha!

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 22:53

Hihi, nouja, ik krijg vast nog feedback. Ik ga een maand stagelopen in Italie (handelsstal dus ook lekker tussen de paarden) en m'n eigen ponybeest heb ik vanmiddag weggebracht, die gaat logeren op mn oude stageadres. En ik heb zo'n idee dat ze m daar ook nog wel een paar x rijd, dus dan hoor ik naderhand wel weer of ze vind dat ie beter is gaan lopen of niet, ze heeft er al vaker op gezeten namelijk.

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-04 13:42

opw jmmr dat je m moet misse vin je niet ik zou dat niet leuk vinde hoor maarjah als je weet dat ie in goede handen is.... dan is het niet zo erg
sucses met je stage

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]

c_alsemgeest

Berichten: 20626
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 14:10

ik denk idd ook dat je het knopje op dat moment net op de goede plaats raakte Knipoog
Klinkt iig wel als een goede uitgestrekte draf zoals jij het net beschreef

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

KatrienVB
Berichten: 130
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 16:41

heb ik zelf ook gehad; mijn paardje is nooit zo sterk geweest in uitgestrekte/middendraf maar we bleven oefenen en opeens had hij het door Haha! , eerst een paar passen en toen hele zijdes. Dit voelde ook alsof hij zweefde, maar was gewoon een goede uitgestrekte draf, alleen dat ben je niet gewend, daarom voelt het zo vreemd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers