Kat gebruikt mijn bank als kattenbak !

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Kat gebruikt mijn bank als kattenbak !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 15:39

Ik heb net 2 jonge katjes ze komen niet uit hetzelfde nest.
De ene doet alles netjes op de kattenbak maar de andere dus niet.
Hij had al 1 plasje op de bank gedaan ik heb hem snel gepakt en hem in de kattenbak gedaan. Maar nu begon hij ook te poepen op de bank ! Ik had al oude lakens over de bank gedaan, meteen de lakens in de was gedaan zodat de geur weg was. Maar meneer blijft mijn bank als kattenbak zien en ik begin het behoorlijk smerig te vinden.
Wie heeft er tips ?


050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:41

Afschieten...! Schijnheilig

Ik denk dat je hem moet blijven straffen. Anders misschien feromonen halen bij de DA. Mijn kat plaste overal, behalve op de bak. Nu is het gelukkig over... Scheve mond

Juliaa
Berichten: 374
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:43

Ik heb weleens gehoord dat een ritselende plastic zak op zo n plaats wel afschrikt om er nog een keer te gaan plassen/poepen. (Helpt dat niet dan is t in elk geval mooi opgevangen Knipoog)
En ook als je ziet dat ie aanstalten maakt meteen op de bak zetten. Succes!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:22

hoe oud is dat katje ?


Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 16:26

8 weken oud

xSemmiex

Berichten: 10417
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:28

heb ik gelukkig nooit last van gehad met mijn kittens Haha!

The journey of a thousand miles begins with a single step.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:39

Misschien nat spuiten met een plantenspuit ofzo? Als hij dat doet dan... Zorg wel dat hij jou niet ziet als je dat doet.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:40

steeds weer eraf halen denk k, en als je weg bent misschien zo'n plastic zeil eroverheen doen, die je ook over de autobank kunt doen. Als ze dan plast kun je het er zo afhalen..

lundi
Berichten: 2383
Geregistreerd: 21-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:55

Begrijp ik het goed is dat het katje waar de mensen op beton leefde,en het huis zo smerig was?
Wel erg vervelend maar ik denk dat je hem telkens goed in de gaten moet houden en iedere keer als hij even geslapen heeft hem op de bak zetten!
Sommige katten vinden het ook vies om samen een bak te gebruiken,maar ja daar is hij nog wel erg jong voor lijkt mij,maar zou best een optie kunnen zijn!
Misschien even een goedkope oplossing om het uit te proberen,een afwasteiltje!
Groetjes succes en ook wat sterkte van Lundi

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:06

8 weken is nog erg jong natuurlijk, net uit het nestje.
Zou me er nog niet te veel zorgen over maken...........als ie gaat piepen of na het spelen of het slapen en het eten, neem hem mee naar de bak, zet hem erin en beloon hem alsof het de meest fantastische kat van de wereld is als ie iets in de bak doet !!!!!! Komt vast goed !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:06

nou wat wij gaan doen bij onze katjes (tip van een kennis en kattenfreak)
elke drol die die legt, opscheppen en in de kattenbak leggen, en plasje uitscheuren en in de kattenabk leggen, je kan dus beter kranten gebruiken, dit werkt echt hoor!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:10

Kattenbak goed schoonhouden, evt kap eraf (en evt. navragen wat voor een kattenbakvulling de vorige eigenaren hadden!!);
Katten voorlopig niet op de bank laten, als ze erop klimmen aan het nekvel eraf zetten;
Als ze begint te schooien om een plekje te vinden aan het nekvel pakken en op de kattenbak zetten.
Als je weggaat opsluiten in de gang of zo, net waar je je kattenbak hebt staan.

Maw: gewoon heel goed in de gaten blijven houden.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:14

Ik ga helemaal met Pervinco mee (zo, dat scheelt een hoop typwerk Haha!).

IcePrincess

Berichten: 7740
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:23

je moet hem igg niet straffen, straffen mag alleen wanneer je hem erop betrapt, anders begrijpt hij niet wat hij fout doet.

Wat je ook zou kunnen proberen is zilverfolie op de bank leggen, wanneer hij dan plast klettert het en dan vinden ze niet leuk (heeft bij mijn kat geholpen toen ze op de deurmat plaste)
De plantenspuitmanier is ook een goede, daarmee ben ik nu mijn kitten aan het afleren niet op de tafel te springen als we aan het eten zijn Nagelbijten / Gniffelen (heeft zo ook bijn oudere twee katten geholpen)

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:31

@max: welk katje is het? Is het degene die uit die vieze zooi kwam? Dan kan het zomaar zijn dat hij het nooit heeft geleerd om zindelijk te worden. Mijn kleintje was met z'n 4e week al zindelijk. Ik heb hem een klein bakje (bakje van de bami - maar je kunt ook een ander klein en laag bakje nemen) met grit gegeven en daar klom ie gelijk op. Ik heb overigens wel kleikorreltjes genomen uit de grote kattebak, dus die dan al vaag naar kattebak rook. Poepjes doet ie nog niet zelf, dat wordt nog opgelikt door mams Vork Klinkt lekker joh, zo'n moederpoes "lik, lik, slik en slobber"

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:38

Ja ik ga ook met Percinvo.
verder weet ik ook niet wat je er aan kan doen, onze kittens waren echt wel direct zindelijk.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:50

Wat ook een optie is is dat ie gewoon niet de kattenbak op wilt als die andere geweest is... Sandra heeft er ook zo 1 zitten, die gaat niet op de bak voordat Sandra hem schoongemaakt heeft. Ze moet de bak 2 a 3 keer per dag schoonmaken, en dan nog zijn er af en toe ongelukjes...

Kattenplaza schreef:
ONZINDELIJKHEID BIJ DE JONGE KAT
Een jong katje zindelijk maken is eigenlijk heel makkelijk. Geef het kitten een kattenbak waar het makkelijk op kan komen (dus met een lage rand). Zet hem er een paar keer op en meestal zal het katje de bak gelijk gebruiken. Zet de kattenbak niet vlak naast de plek waar het katje eet.
Als Uw huis groot is zet de kat dan eerst in één kamer, waar de kattenbak is. Voor een klein katje is het anders soms moeilijk om de kattenbak weer te vinden als-ie door het hele huis mag hollen.

Gaat het niet zo makkelijk als hier beschreven dan is er eigenlijk iets mis met het leerproces of is het kitten te jong van zijn moeder gehaald. Het zal dan veel tijd en geduld gaan kosten. Op de tijden dat U niet op Uw katje kunt letten moet U het opsluiten in een echt kleine ruimte, beter nog een kooi, met een kattenbak, zodat het katje wel gedwongen is op de bak te gaan.
Als het kitten los rond loopt hou hem dan goed in de gaten en zet hem regelmatig op de bak, zodat het een gewoonte wordt om de behoefte op de bak te doen. Help ook met het begraven van de ontlasting door met zijn voorpootje door het zand te graven en het drolletje te bedekken.

U moet dit dan geduldig volhouden, tot-ie het eindelijk begrijpt. Maar in principe hoort een jong katje zonder enig probleem vanzelf zindelijk te worden.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 20:54

Ik heb ze nu in de ruimte opgesloten waar de kattenbak staat, toevallig zie ik hem net op de kattenbak gaan dus houd ze even opgesloten totdat hij niet anders weet. Bedankt voor alle tips.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: blacky15, dasalijn, Iloveiswan, manonutjuh, Paardennamen, Perros en 180 bezoekers