Wel of niet met trailer rijden vanavond (wind)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Wel of niet met trailer rijden vanavond (wind)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 13:41

Vanavond kunnen we mn pony ophalen bij de hengst in Oosterhout. Ze stond daar om gedekt te worden.

Zouden jullie wel of niet met een trailer gaan rijden vandaag (ivm wind)?

Ik hoor wel overal dat de wind vanavond wat zal gaan liggen...

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:58

Ik woon in de buurt van Oosterhout en op dit moment is het weer nog niet best.
Harde wind en veel windstoten, geen ideaal weer om met de trailer op pad te gaan.
Persoonlijk zou ik haar nog een dagje laten staan, waarom risico's nemen als het niet dringend is ?

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:07

Maar de trailer klapt toch niet om ofzo? Zo hard waait het toch ook weer niet of wel? Hier is het al een stuk minder (fietsers kunnen gewoon fietsen Lachen )

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:13

Merens schreef:
Maar de trailer klapt toch niet om ofzo? Zo hard waait het toch ook weer niet of wel?


Een trailer kan wel degelijk omklappen.... helaas Scheve mond

En het waait allang niet zo heftig meer als gister, maar het gevaarlijke zijn juist die rukwinden.. vooral op de snelweg is het gevaarlijk rijden nu met die vrachtwagen enzo, als die je gaan inhalen (of andersom) kan je echt een klap vd wind krijgen.

Opzich kan je best rijden met een trailer, maar ik zou toch wel proberen de snelweg te vermijden.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:17

Jammer genoeg kan een trailer wel omvallen, je hoeft er niet eens echt gek voor te doen Knipoog
Op dit moment zijn de rukwinden hier nog zo heftig dat ik alleen in echte noodgevallen de weg op zou gaan, en dan zou ik er eerst nog minstens 3 keer over nadenken.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:22

Ik zou haar lekker nog 1 dagje laten staan.
Ik waaide zostraks bijna van de scooter af.
Hij staat nu nog lekker bij de paarden, vanavond haal ik hem weer op als de wind afneemt!
Dus ik zou ook niet met een Trailer rijden

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:22

ja ik weet wel dat een trailer kan omklappen maar zooo hard waait het toch niet?
hmm maar even over nadenken. Zijn er nog mensen tussen breda-utrecht die kunnen zeggen hoe hard het daar waait?

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Ranja

Berichten: 3524
Geregistreerd: 15-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:23

Ja je kan denk ik nog beter een dagje geduldig afwachten, dan met dit weer met een trailer te gaan rijden. Het waait ook hier nl. nog behoorlijk en zeker toen ik net op de snelweg reed voelde ik die rukwinden wel degelijk!! Ik zou het iig niet wagen....

Ik denk altijd eerst goed na, voordat ik iets stoms zeg - Loesje

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:26

tja dat is het dus want vanavond heb ik iemand die kan rijden met de trailer... morgen niet (en ik wilde zo graag nog een keer morgen meedoen met de laatste les voor mn wedstrijd) BAH ROTWIND

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!


Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:30

Ik zou ook afwachten het waait nog vrij hard en idd die rukwinden zijn niet echt geweldig. Als je een 1 paard trailer hebt of 1,5 zou ik helemaal niet de weg op gaan. Die zijn helemaal gevoelig ervoor, een 2 paards minder omdat deze breder is. Maar ik zou het risico niet nemen, dat ene dagje maakt ook niet uit, veiligheid van mijn paard gaat voor. Zolang het niet dringend (medisch spoedgeval oid) is ga ik niet de weg op met de trailer!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:36

Er gaat (misschien dus) 1 paard in een 2 paards trailer... met een bus ervoor..

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:41

Merens schreef:
(en ik wilde zo graag nog een keer morgen meedoen met de laatste les voor mn wedstrijd) BAH ROTWIND


Tja of je wacht nog een dagje voor de veiligheid of de kans bestaat dat je nooit meer wedstrijd zal rijden laat staan les.... Scheve mond

Zou idd toch liever een dagje wachten

Leoniez

Berichten: 1500
Geregistreerd: 19-11-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:46

ik zou ook nog wachten ik hoorde net op de radio een waarschuwing dat je beter niet met je aanhangwagen op pad kan gaan!
vooral in een aantal gebieden niet, maar die heb ik niet onthouden Tong uitsteken

Lachen

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:54

Cinzano schreef:
Tja of je wacht nog een dagje voor de veiligheid of de kans bestaat dat je nooit meer wedstrijd zal rijden laat staan les.... Scheve mond

Zou idd toch liever een dagje wachten


Ja dat weet ik wel... ik vind het alleen jammer om die reden als de wind mischien meevalt. daarom dacht ik ik vraag hier hoe de wind daar is en wat er met deze wind zou kunnen gebeuren. ik wacht wel af hoe het vanavond is...
ik zei al dat zo even een dagje wachten het niet is maar een paar dagen. maar ik wacht wel af hoe het vanavond is. anders pech gehad Haha!

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:02

Ik heb gisteren met de trailer gereden en ik had eerlijk gezegd meer last van de regen en opspattend water dan van de wind. Wel een echt hele dikke auto ervoor, die gaf geen krimp, al voelde je de trailer wel schudden in de windstoten.
Als je een goede combinatie hebt hoef je echt niet zo bang te zijn dat de boel op z'n kant gaat, zeker niet als de trailer beladen is, maar of het een prettige ervaring is voor het dier IN de trailer... Maakt een hoop herrie hoor die wind (en regen) en de trailer ligt ook niet echt rustig op de weg dan, zou toch zonde zijn als je paardje over de zeik gaat daarvan en er niet meer in durft. Een bus is ook niet de meest stabiele trailertrekker als het waait.
Als je het eventjes uit kunt stellen, dan zou ik dat toch doen. Kleine moeite en het kan een hoop ellende voorkomen.

Nulla tenaci invia est via

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:04

ik denk dat het wel kan hoor,
moet je over de snelweg?

Teamspirit... Je bent een toppertje!

Diva

Berichten: 2613
Geregistreerd: 02-10-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 16:07

Ja ik moet over de snelweg. van Ede (tussen arnhem en utrecht) naar Oosterhout (bij breda)

OutdoorRiding.nl - Endurance Riding Wear - Kerrits, Performa Ride, Irideon, TuffRider, Goldfinch & Rackers Wear endurancebroeken!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:25

Mijn les van gister was afgezegd en vandaag heb ik zelf mijn privéles afgezegd in overleg met de eigenaren van moenira. Het leek ons niet verantwoord. Op zich viel het wel mee, maar als je in een bui terecht kwam met die windstoten dan was dat echt niet leuk... Een trailer kan veel zijwind vangen en hevig gaan slingeren. Zeker op de snelweg...

Karamell

Berichten: 1299
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:30

Ik zou het niet riskeren Scheve mond

samoth
Berichten: 4686
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:33

ik zal het beter niet doen ik ken iemand dieis gaan rijden met een trailer en was veel wind en traier ging Bijna de kanaal in maar gelukkig heeft ze een hele sterke auto.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fro, Sewri en 39 bezoekers