Ik word gillend gek (moeder)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Ik word gillend gek (moeder)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:22

Sommige zullen ooit wel hebben gelezen dat ik niet graag met mijn moeder door een deur ga.(zal de voorgeschiedenis achterwegen laten)
Ze flikt me steeds weer iets en zo nu dus ook weer.
Sorry als men het een vermoeiend verhaal vind, maar ik moet het even kwijt.

Ze ligt dus in het ziekenhuis sinds 4 weken omdat ze ergens aan geopereerd moest worden.(weet nog altijd niet waaraan want dat verteld ze niet, maar verwacht wel dat je meelij hebt, met haar pruilipje)
Voor het gemak vergat ze dat dus even te melden.
Kreeg ik dus een mailtje" je weet dat ik naar het ziekenhuis moet maar ik heb je nog niet gehoord, je hebt blijkbaar geen interesse anders had je er wel naar gevraagd. Kun je dat misschien alsnog doen?"
Dan sta je dus te kijken van, hallo wat is dit nu weer voor koek, ik weet van niks, en hou er niet van om verplicht te worden.

Goed ze ligt dus in het ziekenhuis belt mijn broertje op. Helemaal de kluts kwijt want mevrouw was voor het gemak even vergeten om van te voren alles te regelen en had dus gebeld of mijn broertje even de rekeningen wilde betalen (Zij vraagt niet of je dat wil doen, daar komt ze dus ineens mee) Boos!
Hij dus mij opgebeld of ik wilde helpen want hij snapte er niks van.
Ik krijg dus een stapel onder mijn neus, en weet echt niet hoe of wat ermee (terwijl ik bij mij thuis de rekeningen ook doe) Blijkt het helemaal niet betaald te moeten worden maar door gestuurd. Was ze voor het gemak ook maar even vergeten te melden. Had ik toch bijna een paar honderd euro betaald wat dus niet moest. En wie krijgt er op haar flikker? ik dus Verward

Maar goed, vandaag belt mijn broertje mij weer op, met een verhaal dat er iemand van een revalidatie centrum had gebeld want mijn moeder had gezegt dat hij er van af wist en dus dat ze kon bellen. Je raad het al, mijn broertje stond met een bek vol tanden, want hij wist dus van niks.
Nou goed belde ze mij op (broertje woont thuis, ik niet) en begint een verhaal tegen mij. Zat ik dus met dat aardige vrouwtje opgescheept. Kon haar ook niet helpen, want ook ik was er niet van op de hoogte.
Die vrouw vond het echt heel raar. Ja sorry, melde ik al, zo gaat dat met mevrouw, die vergeet voor het gemak dit soort dingen altijd te melden. Misschien toch maar even mevrouw zelf bellen. Dat zou ze doen. Tot nu toe nog niks verder gehoord.

Fijne van het verhaal is, dat ze mij deed geloven aan het eind van deze week naar huis te mogen, en dat blijkt dus weer eens niet zo te zijn. Kan ik er dus weer achter aan, wat nu de bedoeling is.
Om even kort te zijn, ik kom er nu dus via een wildvreemde mevrouw achter dat ik nog een hele poos de rekeningen mag oplossen en fijn mensen te woord mag staan over zaken waar ik helemaal niks van af weet (zoals schulden)

Ik zit dus weer heerlijk in een lastig parket.
Doe ik deze dingen, sta ik elke keer voor verassingen.
Doe ik ze niet, dan gaat ze me chanteren en krijg ik een heel gezeik over me heen hoe zielig ze wel niet is, en hoe een k*twijf ik wel niet ben.
Beide wil ik niet, ik wil gewoon met rust gelaten worden want ik ben niet voor niks thuis weg gegaan. Ik kan het alleen niet over mijn hart verkrijgen om mijn broertje door haar in de problemen te brengen.
Ik word dus gillend gek. Boos!



_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:30

Okay................
Heb kippevel!
Weet precies hoe je je voelt!
IK HEB OOK ZO"N MOEDER!
En iedereen om je heen vertelt je dan dat je voor dr moet zorgen, want : "ze is toch je moeder?"
Jeez...............maar wel sterkte!
Enne.......mocht je met een "gelijkgemoederd" persoon willen kletsen.....pb me!

Freedom's just another word for nothing left to lose

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 14:35

Oh schat, het is echt niet alleen dit hoor, maar het verleden ga ik je besparen. In een boek zou het al niet passen.

Om een voorbeeldje te geven. Ik heb 1 tante waar mijn vriend nog iets of wat contact mee heeft. Zij belde heel toevallig op om te vragen hoe de operatie was gegaan. Staat vriendje dan. Uhm operatie, welke operatie. Wisten wij dus niks van.

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:42

wat raar joh dat je moeder zo is. Ja ik kan begrijpen dat je het heel moeilijk vindt voor je broertje want ergens voel je je voor verantwoordelijk. En hij kan er ook niets aan doen. Heel veel sterkte

Je moet niet dronken dat ik denken ben!!!!!!!!!!!!!

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:50

pfff lastig ja... Herken t ook wel niet precies helemaal zo maar als k t hele verhaal moet vertellen ben k morgen nog bezig.. Mijn moeder was ook altijd zo zei ze ja jullie houden niet meer van me he, en ik overtuigen dat t wel zo was enz..en za had altijd wat, was áltijd ziek en ook weer van ja k hoef je niet meer te zien en dan oooh ik hou zoveel van je.. Of ons een schuldgevoel proberen aan te praten...

Ik weet gelukkig nu wat ze heeft, dus dat maakt t iets makkelijker, zie haar niet meer en dta is nu ff beter zo en ja ik kan echt niet met haar leven ze verschlt zo van stemming, per minuut. T ene moment blij en t andere moment enorme ruzie. En liegen en bedriegen..!! en dna weer zei ze dit en dan weer iets heel anders, of je zat in een discussie en dan zij ze wat en dan ´gebruikte´je dat tegen haar van je hebt dit en dat gezegd neee welnee helemaal niet.. Echt zo kronkelig zal k t maar noemen.. kweet niet of jij dfit ook herkent maar goed..

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 15:00

Ja romana, dat spoorloze heeft ze idd.
Vol blijven houden iets gezecht te hebben, maar zowel mijn broertje, mijn vriend en ik weten toch van niks. Dat ligt dus maar aan ons he Verward

Waar ik me het meeste aan iriteer is dat ze ons flink voor schud zet bij haar kennissen. Zielig verhaaltje erbij en wij zijn de slechterikken.
Punt is wel dat ik echt altijd voor iedereen klaar sta, en dat ik altijd wil helpen, maar mijn moeder niet meer, ik ben er klaar mee.
Ook ik mankeer vanalles maar zal nooit zomaar zielig gaan doen. Ik wil leven potverdorie en dat doe ik dan ook, hoeveel het ook van me vraagt.
Zo draai ik bv nu een dubbele baan.
ALs heerlijk commentaar heb ik gekregen, en ik dan? En daar mag ik het mee doen.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:13

Mijn moeder doet dat ook!

Ik heb toch gezegd.......? Nee, ma, dat heb je niet......Rectie: Je zult wel weer eens niet naar me geluisterd hebben want je had weer belangrijker dingen aan je kop!

Zucht......................

Op elke verjaardag zat ze te vertellen dat ik haar lastigste kind ben (en daar ben ik trots op ook! Knipoog )
Dus daar ga k nu ook nie meer heen!

Freedom's just another word for nothing left to lose

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:21

Ik vind dat jullie een beetje een omgekeerde moeder-kind relatie hebben. Kan je moeder haar eigen zaakjes niet regelen? Ik snap niet zo goed dat ze dat zelf niet op kan lossen en ik snap al helemaal niet dat andere mensen verwachten dat de dochter dat dan maar allemaal moet doen. Volgens mij lijdt je moeder een beetje aan mokkende-vrouw-syndroom.
"Wat is er?"
*stilte*
"Wat is er nou?"
"Niets"
"OK, dan ga ik wat anders doen."

Plingrie uur/drie dagen later*
"En je hebt nooit aandacht voor me en blablabla......"

Hopeloos is dat. Als je niets verteld, kun je toch ook niet verwachten dat iedereen rekening met je houdt. Heel erg irritant.

Ik heb met je te doen.

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:30

T probleem is dat de kinderen vaak wel weten hoe t wel moet, maar de moeders zijn daar NIET van te overtuigen.
Je houdt dan niet van dr, want ze heeft altijd geprobeerd om je zo goed mogelijk op te voeden en je moet niet denken dat dat makkelijk was......blablabla!

Freedom's just another word for nothing left to lose

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 15:35

Ze lijd niet aan het mokkende vrouwen syndroom Tong uitsteken Haha!

Toch maar een stukje geschiedenis dan maar.
Ik was zo rond de 14 en moest meer en meer in huis doen, wat uitliep tot dat ik 16 was en de moederrol had (huishouden, boodschappen, dingen oplossen, behalve de handtekening onder een rekening)
Je moeder ziet het ook niet, dus ja dan moet je helpen he.(zeiden mensen)
Moeder ziet slecht, maar is niet stekeblind hoor, en kan dus heel goed alles zelf, waarom ga je anders een cursus volgen om jezelf te kunnen redden in het leven?

Ze is dus van het type, als ik goed zielig doe, vinden andere dat ook en krijg ik alles voor elkaar wat ik wil.
Punt is alleen dat ik haar door en door ken en dat ik ook dondersgoed weet dat ze zichzelf flink kan aanstellen, maar ze flikt het keer op keer weer, om zonder aankondiging weg te gaan en mij met de "ships" op te zadelen.

Het ergste is, dat elke keer als het woordje moeder valt tegen mij, dat daarmee mijn hele dag verpest is, en ik met een rothumeur eindig.
Ik wil er totaal niks over horen, want het verkloot voor mij een hele hoop.
Niemand begrijpt dat en ik? Ik word er moe van, zo moe dat ik het soms niet meer zie zitten met mijn leven. Bah, rotzooi.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:42

hhm ik denk dat jou moeder net als mijn moeder een psychisch probleem heeft, mijn moeder heeft trouwens een zeer extreme vomr van borderline en schizofrenie ook geloof ik nog. Misschien heeft jou moeder dat ook ( misschien kun je er eens iets over lezen) maar ik vind niet dat je moet denken ik zie het niet meer zitten, oke dat heb je soms, maar je moet door! het leven is veel te mooi om te blijven 'hangen'in de problemen, er zijn echt wel positieve dingen te vinden hoe moeilijk een situatie soms ook is...Ik hoop wel dta het beter wordt, maar vaak geberut het niet zoals mensen bij je moeder, ik denk dat het misschien met hulp op te lossen valt, maar misschien ook niet. Bij mij moeder heb ik die hoop moeten laten varen..

_Spooky_

Berichten: 1752
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:53

Die van mij is alcoholist....
Nou je, zelf vindt ze dat ze niet drinkt!
En zit echt constant zielig te zijn en een schuldgevoel op me in tepraten.....
Bhah!

Inderdaad.......t woord moeder maakt niet dat ik ga lachen!

Freedom's just another word for nothing left to lose

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:55

holly schreef:
Ze lijd niet aan het mokkende vrouwen syndroom Tong uitsteken Haha!


Toch maar goed dat ik geen psycholoog geworden ben Haha!

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 15:58

Ik heb er geen hulp bij nodig zelf.
Ben 5 jaar geleden weggegaan om nooit meer terug te komen.
Woon al weer 4 jaar en de beetjes samen.
Heb een leven dat ik graag wil (werk, paardjes, huisje enz)

Ik ben ook absoluut niet de enige die hier moeite mee heeft hoor.
De hele familie ligt uit elkaar door de karakters die ze hebben.
(rtl 4, de erfenis, maar dan zonder erfenis)
Ik heb met helemaal niemand contact meer, en dat wil ik graag zo houden. De enige waar ik heeeel af en toe nog eens contact mee heb vanwege de computer, is mijn aangetrouwde tante (welke zonder oom verderleeft) en die is het roerend met mij eens, dat ik een geschifte familie heb.
Het ligt dus zeker niet aan mij.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:01

die famillie van mijn moeders kant, helemaal t zelfde... vooral de vaders aan beide kanten, mijn vaders kant is voor de rest wel goed, maar die vader Scheve mond en die vader van me moeder, dat was echt zo´n leugenaar en alles weet ik veel wat nog meer.... wij hebben ook echt zo lang zonder famillie gezeten die nog wel normaal was, allemaal dankzij mijn moeder... Nee wij hebben ook tijden gehad... met famillie... Scheve mond

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 16:34

er zijn dus meer van die moeders Scheve mond

een oplossing zou ik echt niet weten, ik ga zelf over 3 weken het huis uit en dan ben ik er hopelijk vanaf
maar dat heeft bij jou dus helaas niet geholpen. snap wel dat je je broertje niet voor op wil laten draaien, maar ik zou toch eens richting ziekenhuis gaan en een hartig woordje met dr willen spreken, vragen om uitleg waarom ze jullie overal mee opzadelt ipv het zelf van te voren op te lossen of te vragen of jullie het willen doen!
maar als jouw moeder net zo is als die van mij, haalt dat waarschijnlijk niets uit
sterkte!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:01

Toen ik dit las dacht ik ook meteen aan borderline. Heb er zelf af en toe mee te maken, moeders met borderline.
Grappig (is dit de juiste woordkeuze?) dat _Romana_ dat ook noemde.
Vervelend Holly, dat dit je in de schoenen wordt geschoven.
Sterkte, en als je het van je af wilt schrijven, wij lezen wel hoor!


holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 17:30

Toen ik dus idd die rekeningen voor mijn neus kreeg, moest ik er wel heen want ik wist echt niet wat ik er mee aan moest.
Heb dus ook eventje een hartig woordje op haar los gelaten (zuster deed de deur er al van dicht Bloos! ) maar dan trekt ze dus een pruilipje en gaat ze heerlijk zielig liggen doen.

Nee de rest van de weken ben ik er niet geweest. Geen behoefte aan.
Ik ben niet van het type, ik moet je normaal niet, maar ineens wel lief doen omdat je in het ziekenhuis ligt.
Er kan niet normaal naar ons gedaan worden dus het hoeft voor ons niet zo.
Wat doet ze dus, belt ze mijn vriend op (mijn mobielnr heeft niet) en zegt ze vrolijk, kom eens langs en neem ***(broertje) ook mee.
Die lachte zich helemaal rot toen hij dit hoorde en ik iriteerde me er erg aan. Waar haalt ze het lef vandaan.

(hihi broertje belt net, hoe laat we gaan eten, mjammie macaroni (vind hij gezellig))

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:43

Ik heb zo'n oma, wordt mijn moeder ook helemaal gek van.
De ene week mocht mijn oudste van haar niet op kamp(levensgevaarlijk), de andere week was het zielig dat hij misschien niet meekon omdat we geen tent hadden(zwaar overdreven, we waren op zoek naar een tent te leen).
Mijn moeder moet om de dag op visite, doet ze dit niet voelt oma zich verwaarloosd, en dit is al zolang als ik haar ken.
Vroeger zat ik daarvoor iedere woensdag een uur doodziek in de bus(wagenziek).
Mijn spaargeld heeft zij in beheer, krijg ik niet want ik zou het toch maar weggooien.
Moet je maar gaan sparen zei ze ooit, maar dat had ik net jaren gedaan!!!
Ik begrijp je dus een beetje.
Sterkte en kies voor jezelf.
Neem afstand en laat het je niet teveel meer raken.

And then she realized nothing would change...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 17:46

coydog schreef:
Neem afstand en laat het je niet teveel meer raken.


Dat is dus het punt, ik neem de afstand, maar zij komt steeds aankloppen.
Ze weet heel goed dat ik daar niet van gedient ben.

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 17:50

Je kunt ook geestelijk afstand nemen, je doet wat je nog zelf aankunt en verder zoekt ze het uit met hulpinstanties.
Schakel desnoods hulp voor jou in, die dan eigenlijk meer voor haar doet dan voor jou.
Zo red je het zelf anders niet.
Laatst bijgewerkt door coydog op 24-06-04 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

And then she realized nothing would change...

jeanie

Berichten: 2072
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:25

Ik snap je verantwoordelijkheidsgevoel naar je broertje wel, goed van je dat je letterlijk afstand hebt genomen. Heb je ook emotioneel afstand kunnen nemen?
Haar gedrag kan je niet meer veranderen,hoe je zelf ermee omgaat wel.

succes

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:30

zit dit vol verbazing te lezen, heb zelf een goed contact met me ouders, maar niet met me schoonmoeder Haha!
maar zij is eigelijk ook zo, vraagt vanalles aan me man(haar zoon) maar wel op zo,n slinkese wijze dat hij daar steeds in trapt, maar ze zegt er niks van als ik in de buurt ben, nee dan laat ze het wel. Scheve mond
maar kunnen jullie zelf geen hulp in schakkelen om jezelf te redden van je moeder, beetje raar gezegt, maar je snapt het wel Haha!

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 18:48

Waarom zou ik hulp moeten zoeken? Zie ik helemaal niet zitten, een mens dat zich met mijn leven bemoeid, alsjeblieft zeg.

Ik was los ervan, maar ze heeft zich weer naar binnen gewurmeld.
Mij belt ze niet, want ze heeft mijn nummer niet, welja dan probeerd ze het via mijn vriend wel.
Hij weet dat ik er niks over wil horen, maar ach je praat nu eenmaal tegen elkaar en dan kan je dus ook wel eens eruit floepen dat je gebelt bent.
Neem het hem ook niet kwalijk, maar ik krijg er wel een depri bui van.

Ik ben zo los als wat.
Enige kleine probleempje is, dat ik voor haar werk (Huishoudelijk).
Gelukkig heb ik een leuke baan gevonden waar ik nu alweer 3 weken werk en dus ben ik ook hier aan het eind van de maand vanaf.
Dus nu kan ik helemaal zeggen het is er goed mee.
(waarom ik er werkte, heb ME en dit was toendertijd het enige wat ik aankon, ik wilde toch geld verdienen he)

coydog

Berichten: 4694
Geregistreerd: 19-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 18:51

Hulp moet zich ook niet met jouw leven bemoeien maar met dat van je moeder.
Zo heeft mijn moeder dat ook aangepakt en voordat mijn oma het wist regelde dat mens vanalles.
Ik vind absoluut niet dat jij hulp nodig hebt hoor maar je moeder wel.

And then she realized nothing would change...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AVdB96, Esther_r20, Maaaarije, MeesMo, Myrthe_bz, Noor17, Patriesje, ryukapple, sasja0705, Sky_As, Waratje en 186 bezoekers