Verdriet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Verdriet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:20

In april zijn me ouders dus gescheiden...

We hadden dus 3 paarden.
Robin een haflinger die we al 7 jaar hadden.
Aura het veulen van Robin hadden we 3 jaar.
Tygo een welshcob die we paar maanden hadden.

Aura kon ik niet aan dus
Robin en Aura stonden in dezelfde stal ik kon robin niet normaal pakken want dan stormde Aura deruit.

Uiteindelijk werd Aura verkocht..Ik wou toen geen andere pony want ik wou me volledig richten op Robin.

Toen werd ik gedwongen om mee te gaan naar een stal om te kijken voor een ander paardje want ik moest der opgaan rijden en blabla...
Ben toen uit eindelijk ook meegegaan.
Ik had al op verschillende pony's gereden maar vond het allemaal niets
Toen viel me oog op een jong paardje een N.R.P.S

Ik was in 1 klap verliefd geworden.
Ik moest geld bij betalen ik had het niet Boos!
Ik moest hem hebben en ik heb al mn geld bij elkaar gesprokkeld samen met me pa om hem te kunnen kopen hebben we uiteindelijk ook gedaan.

2 Dagen nadat Shakir op stal stond kwam me pa ermee dat ie een half jaar vreemd ging en dat ie Robin mee nam

Ik wist dus nu waarom ik inene een ander paard moest kijken!
Shakir deed me verdriet wel wat verzachten en nu nog steeds!
Ik kon hem der niet op afwijzen de reden waarom ik hem had gekregen enzo.
Ik ben toch weer plezier in het rijden Shakir vertrouwde mij Ik vertrouwde hem.
Als ik bij hem was kon ik me emoties laten gaan en ik kon troost bij hem vinden.

Later heb ik afgesproken met mijn vader ondanks de ruzie's dat ik 1 x in de week naar Robin zou gaan..
Op dinsdag
Elke keer als ik kom is dat beesie al gedaan.
Dan ga ik alleen even kijken en dan ben ik weer weg.
Terwijl de vriendin van me vader weet dat ik hem 1 dag in de week doe.
En het sloopt me letterlijk!

Toen wou me pa me westernzadel hebben.
Omdat zn vriendin western wou gaan rijden met Robin.
2 Jaar geleden mocht ik kiezen uit een scooter of een westernzadel en ik heb dus voor het westernzadel gekozen.

Shakir paste hem niet en blalbla ik gebruikte hem toch niet dus kortom geef hem maar aan mij.
Nou mooi niet ik heb hem dus nu te leen gegeven aan iemand anders!

Dinsdag werd ik gebelt het was mijn dag om Robin te doen.,
Ja uh je kan niet rijden want Robin is kreupel.
Ik had robin al 7 jaar geen 1 x kreupel geweest..Hij was kreupel op de achterhand ja logish als je 4 uur op een dag loopt met 100 kg op je rug!

Dus ik was aardig boos..

Nu zat me broertje gister te msnen en toen had me vaders vriendin in der nickname staan Ik en MIJN paard en de stond een foto van Robin in der avatar.

Ik weet echt niet meer wat ik moet doen

Ik erger me constant kapot hoe die met robin om gaat..
4 uur op een dag lopen!
Snachts naar binnen omdat ie te dik word zoals dat die vriendin van me pa zegt maarja dat is gewoon gelul want ze staat op kort gras.

2 weken geleden was het bloedheet toen stond ze overdag in een bloedhete stal helemaal bezweet terwijl ze gewoon in de wei moet staan.

Het doet me alleen maar pijn als ik erheen ga Boos! Hoe ze met der omgaan enz enz

Ik weet niet of ik nu wel naar der toe moet gaan of niet naar de toe moet gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:27

ohh wat gemeen!! je vader zou jou voor moeten laten gaan in plaats van die vriendin!! heb je er al met hem over gepraat? maak heb duidelijk dat hij fout zit..... heel erg fout!!!!!!!!!!!!!! heel erg veel sterkte ermee.........!!!!!! als er iets is wat je kwijtwil staat me PB box voor je open oke?

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:32

Thanxx Me vader ziet me niet meer staan hijs helemaal verliefd op dat mens ze mag alles en alles kan!

Het is een best asociale familie ze schelden met k*nker als wij dat hier deden kregen we dus letterlijk een knal nu doet ie het zelf :s

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:37

Sorry hoor, maar lekkere vader heb jij, dat paard meenemen voor zijn vriendin. waar jij zoveel vanhoud, als je vader van je hield deed hij dat niet, en dat vriendin, gebruikt mischien jou vader alleen maar voor dat paard, en 4 uur op een dag lopen ivndi k niet normaal. Wat zegt jou moeder hiervan ?

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:39

Hmm lekker van je vader, dat zn vriendin belangrijk voor hem is ok, maar dat zij voor alles gaat, zelfs voor zn eigen kinderen

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:40

Mijn moeder is er kwaad over
Maarja me moeder zegt het is hard maar we kunnen er niets aan doen en dat kan ook niet.
Elke keer als wij der wat van zeggen dreigt ie met Shakir " Als jou nou niet je kop dicht houd zet ik Shakir ook te koop voor 100 euro"

Dit zijn precies de exacte woorden die die in zijn mond neemt.

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:57

Dan koop je hem toch lekker zelf voor 100 euro?

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 12:58

Mja maar ik heb hem al terug betaald Boos!

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:00

Terug betaald?

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 13:03

Ik heb het geld voor Shakir terug gegeven aan me vader..Zodat ie niet meer kon dreigen..
Maar hij dreigt er nog mee

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:04

dan zeg je gewoon dat kan niet, hij is van mij ik heb hem gekocht, klaar...

FanPaard
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-06-04
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:07

Nou, wat zo zeilig hè Verward
Wat nou je gebeur???
Mijn paard ook is overleden. Scheve mond
Mijn paard is Mandy.. Verdrietig

Van nienke

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:09

Heb jij de papieren? Dan ben jij nl de eigenaar! Dan kan hij dus dreigen wat hij wil, maar degene met de papieren (hoeven niet eens op de naam te staan...) heeft de rechten volgens mij!

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:15

Jeetje is ze niet gechipt?? Anders laten chippen en alles op jou naam laten zetten. Je bent bijna 18 toch? Dan ben je handelsbekwaam en beslis je het dus zelf.
Wat hij doet kan hij dus echt niet maken, ik hoop voor je dat die verliefdheid over waait, anders krijg je eht nog heel erg zwaar denk ik.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 13:35

Ik heb de papieren in handen maar papieren zijn geen eigendoms bewijzen

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:43

misschien moet je even naar de rechtswinkel gaan en kijken wat dan wel eigendoms bewijzen zijn.
Ikzou alles op alls zetten om hem jou dit niet af te laten pakken.

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 13:59

Mja hij doet het niet hoor want hij zegt het alleen maar omdat ik dan op me tenen ga lopen en dat beest krijgt ie never nooit in handen!
Maarja vind het gewoon zo erg dat ie me gewoon laat zitten

juval

Berichten: 13197
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:18

jee, moeilijke situatie... hoe is je contact met je nieuwe stiefmama? slecht lijkt me, praat je wel eens met haar over Robin? of gaat de communicatie via je vader?
Als het echt te moeilijk wordt dan kun je misschien toch proberen om wat afstand te nemen, een paar weken niet gaan, en je alleen op Shakir richten. (heb je de cob ook nog?)
veel sterkte~!

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 14:43

Als jij ook het onderhoud van het paard betaald en de DA, hoefsmid etc. Dan ben jij gewoon eigenaar mocht het een rechtzaak worden. Ik kan ook zeggen dat jouw paard van mij is, maar als ik geen papieren heb en heb nooit een cent voor dat paard betaald dan zal de rechter toch wel beslissen dan het paard van jou is.

Er staat ook een topic over eigendoms bewijzen etc op vraag maar raak geloof ik.

Veel sterkte met deze situatie, lijkt me idd hartverscheurend om er zo tussen te zitten.
Heb je er niet over gepraat met je vader? Misschien dat je hem kunt vertellen dat deze situatie je opbreekt. Dat je dan zegt dat je hem liever niet meer doet als het op zo'n manier moet. En natuurlijk even voorzicht vertellen dat die situatie met z'n vriendin je dwars zit.

Wees gewoon eerlijk. Wat er ook uit komt, heel naar maar misschien moet je de verzorging van Robin opgeven voordat hij inziet waar hij mee bezig is.
Dan kan hij je nooit verwijten dat je niks gezegd heb toch?