Ruiterbewijs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 10:31

Heey!

Ik heb me opgegeven om m'n ruiterbewijs te halen, en ik vroeg me af of iemand me wat kon vertellen? Ik weet dat je 35 meerkeuzevragen krijgt enzo, maar hebben jullie nog tips? Wil iemand me vertellen wat je ongeveer moet doen met het praktijkgedeelte?

Pling

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:09

de vragen zijn heel makkelijk hoor,
je hoeft je hierover echt geen zorgen te maken.
met het praktijk moesten wij eerst gewoon een beetje rijden, met en zonder zadel. we moesten ook een hindernisje springen van 50 cm

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:11

Okay bedankt... Hmm ik ben vooral bang voor de praktijk:P Weet jij of je als je op manegepaarden rijdt, je zelf mag kiezen?

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:18

Ik ga hem in september halen, ben altijd tegen die onzin geweest, maar je komt een aantal gebieden zonder ruiterbewijs gewoon niet in.
Gelukkig kun je bij onze vereniging nu zonder stomme cursussen etc. met je eigen paard mee doen en mij werd verteld dat je het volgende moet kunnen.
60 cm. springen.
in een groep rijden, van de groep weg rijden.
buitenrijden waarbij je voorop en achteraan moet kunnen rijden.
en de theorie natuurlijk.

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:19

wij moesten met de praktijk eerst goed op en afstijgen, een sprongetje maken, tussen 2 dekens doorlopen, uit de groep wegrijden, met 1 hand rijden, en daarna een stukej buitenrijden

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 11:31

Oh ok Lachen Bedankt allemaal
Mwa ik ga m'n ruiterbewijs halen omdat ik vaak naar plaatsen op vakantie ga waar je mag rijden met pony's, maar je mag niet alleen zonder ruiterbewijs en begeleiding is daar ook behoorlijk duur (ja... daar is wel goed over nagedacht;))

Het klinkt allemaal wel goed te doen... ik hoop dat het ook goed gaat- maar ze hebben nog niet eens een echte datum, de boeken zijn pas net besteld ofzo had de instructrice het over Knipoog

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:13

ik heb alle hoofdstukken gelezen en alle vragen gemaakt, en daarna nog eens de oefenvragen en extra oefentesten enzo, en ik had 1 fout. bij ons stond ook iemand die las steeds een stukje als ze met de auto in de file stond, en maakte wat oefentesten en had 0 fouten Knipoog

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:11

Oh ok Lachen Dan hoop ik maar dat het allemaal meevalt

Reuze bedankt allemaal Haha!

Aman__
Berichten: 1510
Geregistreerd: 18-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:20

ik weet niet of en nog steeds op www.die-flardingha-ruiters.nl vragen staan. Toen ik daar mijn examen had stonden 6 soorten toetsen op dei site.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:16

afgelopen september stonden ze er nog iig Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:20

Op de site van stichting recreatieruiter kun je meer vinden over het ruiterbewijs.

http://www.nhs.nl/srr/

Ik heb het zelf op een paard van stage gedaan waar ik verder 1 keer op gereden had voor die tijd. Ging prima.
Je moet kunnen stappen,draven, galloperen, sprongetje maken, van de groep afrijden.
Buiten moet je gewoon zwaar overdreven omkijken en richting aangeven, iedereen moet een keer voorop

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:04

heey hehe ik ben een tijdje gelden opgegaan voor mijn ruiterbewijs in de theorie en de rijproef de praktijk hebik morgen avond! en ik moet eerijk zijn ik dacht dta die vraagen yheel moeilijk zoude zijn maar ik vond er dus niks aan het waaren heele simpele vraagen dusss en wat sanex zegt alles overdereven doen buiten !!

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:38

ja ik heb ook me ruiterbewijs je moet gewoon je best doen en op een leuke pony rijden die je goed kent ik mocht wel een beetje kiezen ...
wij moesten van de groep wegrijden en dan een rondje galoperen en door een nauwe doorgang stappen en hoef optillen en opstijgen en springen en een volte maken verder moesten we nog zonder beugels rijden en als je dan geslaagt was voor je praktijk moest je nog naar buiten maar dat is helemaal niet moeilijk maar je moet gewoon op een goede verkeersmakke pony rijden ........ en iook een stuk voorop rijden ... maar op die buitenrit kan je al bijna niet meer zakken en het theorie is gewoon leren ik denk dat je zowiezo al wel veel weet (als egte paardegek) dus als ik jou was zou ik me niet zo druk maken ..
als je wilt kan je op internet op google ofzo ruiterbewijsvragen intypen en je krijgt een hele lijst waar vragen op staan ze zijn niet echt moeilijk hoor
noujah sucses je haalt het vast wel zeker als je al een aantal jaren paardrijd...
daag
Eva OK dan!

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:21

de buitenrit moesten wij trouwens in tweetallen doen, we hadden 6 tweetallen geloof ik...

marsss

Berichten: 3131
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:52

Ik heb as zondag examen Haha! en heb afgelopen zaterdag proefexamen gehad ben daar wel voor gezakt maar dat komt omdat Pako niet wou springen en doordat hij niet door de smalle doorgang ging. maar deze problemen zijn inmiddels gelukkig opgelost Lachen Iemand verder nog tips voor het 'echte' examen?

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:09

hoi

ik heb gelukkig al me ruiterbewijs Haha! .
nou je moet eerst gaan rijden in de wei of in de bak, en dan ga je zonder beugels rijden, en je moet gaa springen , en je moet door twee soort van kleine ingang lopen, en hje moet naar buiten toe gaan en goed alle verkeer regels weten . en je moet gaan op en afstappen van je paard, en je met 1 been van je paard kunnen optillen, en natuurlijk je theorie goed maken Haha! .

dit was het zon beetje denk ik het is al zo lang geleden dit weet ik nog dat je dit krijgt *LOL*
nou gr sanne

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:10

en met je paard aan de hand 10 meter lopen

PPPeet

Berichten: 5965
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:17

Ik ga zondag voor me ruiterbewijs! Dus ik ben benieuwt... Scheve mond

Khartoum

Berichten: 1598
Geregistreerd: 30-04-04
Woonplaats: Voorschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:52

Melissamanda schreef:
ik weet niet of en nog steeds op www.die-flardingha-ruiters.nl vragen staan. Toen ik daar mijn examen had stonden 6 soorten toetsen op dei site.


ik zie ze niet, of ik kijk er overheen Verward

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:56


MissJ

Berichten: 8726
Geregistreerd: 22-04-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 15:56

Wat kost dat geintje nou tegenwoordig?

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:18

Hai, heb em afgelopen weekend gehaald bij stal les chevaux.. Nou het ligt echt onwijs aan je examinator of het dus wel of niet moeilijk is. Wij hadden toch best een strenge (of slechte mensen) er waren er namelijk 4 van de 10 gezakt!.
We moesten met een knoop in de teugel en zonder beugels draven, individueel stappen draven en galoperen, van de groep wel galoperen, oxer springen tussen nauwe doorgang etc.
Met buitenrijden gewoon overdreven overal heen kijken en hand uitsteken.
groetjes Marjolein

Nikkeltje
Berichten: 173
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-04 20:13

Tong uitstekenhaha vooral dat van 'om je heen kijken' zal ik dan maar veel doen Knipoog

Thanks iedereen voor alle tips en dingen.. en succes iedereen die z'n ruiterbewijs ook nog gaat halen Lachen

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:24

ja, kijken is echt superbelangrijk

laukjefreak

Berichten: 1456
Geregistreerd: 07-01-04
Woonplaats: Borculo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 22:34

yes yes yes!!! ik had dus net ruiterbewijs de buitenrit en ben geslaagd!! OK dan! *LOL* alleen niet op laukje wat de bedoeling was want hij vond laukje examen onwaardig grrrrrrr Boos! Boos! maar goed dankzij een ander meisje op stal waar van ik op haar moeders super makke pony mocht heb ik het gehaald en de rest van de groep ook!! OK dan! en had maar 3 fout voor de theorie!!