te diep

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

te diep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:54

hoihoi,
ik rijd nu sinds een paar weken het paard van een vriendin van mij. ( een keer in de week ). het is een heel fijn paard en loopt ook goed. ze heeft de neiging hoog en snel te gaan lopen. het laag en rustig rijden gaat wel goed, alleen als ze eenmaal loslaat heeft ze snel de neiging veel te ver in de krul te gaan lopen. ze legt dan letterlijk haar lippen tegen haar borst aan. hebben jullie misschien tips hoe ik dit zonder al te veel voorwaarts eruit kan rijden??
alvast bedankt!!


Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:56

Een knijpje in beide teugels en handen een stukje hoger. Verder natuurlijk wel bijdrijven.

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:01

Blijven spelen met je handen, daar bedoel ik niet mee zagen en trekken, achterhand eronder rijden. Achter de teugel lopen is natuurlijk niet de bedoeling. Misschien dat het paardje nog moeite heeft hiermee? Dan proberen ze er voor weg te lopen, dus achter de teugel... Of misschien les nemen? Denk dat het zo moeilijk is om te zien waarom hij dat doet.

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:21

Veel benen en toestaan met je handen, nodig je paard uit om met zijn neus naar voren te gaan. Doet hij dit ook bij zijn eigenaresse of andere berijders?Misschien knelt het bit tegen zijn tong of iets anders in zijn mond, want ik neem aan dat je laag en rustig rijd met een lange teugel? Het kan ook zijn dat het paard altijd aan een slofteugel heeft gelopen, en dus meteen in de 'houding' gaat als jij je teugels aanneemt.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:42

de mijne doet dat ook achter de teugel kruipen. Gewoon veel been geven en je paard bezig houden


TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:49

gewoon een ophoudingkje geven, en veel overgangetjes rijden

Teamspirit... Je bent een toppertje!

mariellexxx

Berichten: 4016
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Neede (Gelderland)

te diep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:37

als je paardje te diep gaat lopen moet je met beide handen een klein kneepje/lage druk op de teugels zetten, maar tegelijk bijdrijven, zo zorg je dattie voorwaarts blijft, en neerwaarts, maar niet te diep komt. Zodra hij nageeft, (als je die druk op beide teugels geeft) moet je meteen weer ontspannen, als beloning. en dat is natuurlijk niet je teugels losgooien, Haha! maar zorg voor ontspannend contact van de paardenmond naar jou hand toe. Zeker moet je het ontspannen niet vergeten, zodra het paard zich overgeeft! Haha!

summerfeel

Berichten: 1290
Geregistreerd: 18-10-02
Woonplaats: den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 16:04

okeej bedankt allemaal. het is niet dat ik geen les krijg ofzo, maar ik was gewoon op zoek naar nog wat meer tips voor als ik voor mezelf aan het rijden ben. ik zal ze zeker gebruiken!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, Googlebot en 54 bezoekers