Lederen chaps ,stil been en ervaringen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Lederen chaps ,stil been en ervaringen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:04

Omdat ik het zonde vind om vaak met m'n leren laarzen te rijden en omdat die af en toe moeilijk aangaan wil ik graag lederen chaps kopen. Ik rij nu met gewone chaps, maar deze geven toch een ander gevoel dan m'n leren laarzen en ik vind leren chaps veel mooier staan.. Nu vroeg ik me af of je een stiller gevoel hebt bij lederen chaps of dat het hetzelfde werkt als bij gewone chaps.
Graag wil ik ook weten met wat voor chaps jullie ervaring hebben (evt foto's) en hoe de maten vallen. Ik heb namelijk best een moeilijke maat (kuit 40 en hoogte 55)
Alle tips, reacties etc welkom!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:44

Ik heb bandiri chaps
maar met deze heb ik geen andere beenligging als met andere chaps, is ook geen dik stug leer.
Misschien als je die stevige hebt (maar ook dure) dat dat wel zit als laarzen.

deze heb ik, maar dan in het zwart
Afbeelding

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:48

het gaat dus eigenlijk alleen om het mooi?
Ik vind zulke chaps zowieso sjieker staan... ik heb die van petri gezien..die zijn idd wat duurder... ik heb het bedrijf maar even gemaild..

sophie

Berichten: 395
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:49

Ik heb ze van ariat. Ik vind dat je wel stillere beenligging hebt als met gewone chaps, maar niet zo fijn als met leren laarzen.
Voor de maat moet je gewoon je been opmeten. Bij mij stond er op de verpakking een tabel welke maat je nodig had bij welke lengte...

Ik heb deze:
Afbeelding
"Anatomisch gevormde rundlederen half chap. Gevoerd met warmtegeleidend Dri-Lex. Voorzien van een sterke ritssluiting met overslag voorzien van klittenband. De binnenzijde is van suède voor optimale grip. "

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:21

eh, wat is volgens jullie het verschil tussen gewone en leren chaps? Verward
ik voel geen verschil tussen mijn chaps en mijn laarzen, ze zijn even dun en soepel...

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:50

schoentje schreef:
eh, wat is volgens jullie het verschil tussen gewone en leren chaps? Verward
ik voel geen verschil tussen mijn chaps en mijn laarzen, ze zijn even dun en soepel...



gewone chaps zijn vaak van suede of een andere stof....
leren zijn uhm van leer Knipoog

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:52

hahaha, leren van leer? had ik niet gedacht!

voor mij zijn 'normale' chaps van leer' daarom begreep ik het verschil niet Haha!

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:02

Ik was nooit gewend met laarzen te rijden, maar nu ik er eenmaal aan ben wil ik er noooit meer af!! Als ik nu chaps draag merk ik dat ik weer snel in mijn oude fout verval (ik leg mijn been te veel terug) en het voelt net alsof ik hele slappe kuiten heb... Voor mij dus geen chaps meer!

(ik weet niet of je iets kan met dit antwoord.... Bloos )

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:23

ik heb ook leren beenkappen, had eerst die van imperial riding, die zijn super dik en stug en leken echt op kachelpijpen (terwijl ik dat met mijn petries niet eens had Haha! ) nu heb ik ze van happyvalley, deze zijn iets soepeler en zitten me heel prettig. fijn veel steun aan de enkel en een mooie stille beenligging. gewoon net of ik mijn laarzen aan heb

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:27

hey
ik rij niet liever dan met leren chaps! Ik heb er van Dyon. Ze zijn idd ook wel wat duurder dan de gewone suède, maar ik vind ze super zitten!
Bij mij ligt mijn been dan stiller dan dat ik met laarzen zou rijden.
Het is nu zo erg dat ik zelfs op wedstrijd mijn chaps zou willen dragen (alleen mag dat spijtig genoeg niet Boos! )
xxx

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 09:28

Ik denk dat als je snel een minder stil been hebt je dat met chaps zeker hebt, dan maakt het niet uit of je leer, suede of kunsstof gebruikt.
Je kan van die hard leren kappen proberen.

Schoentje,
ik denk dat jij van die zachte 'springlaarzen' hebt,
de meeste hier hebben toch de traditionele harde schachten.

GeJe

Berichten: 2493
Geregistreerd: 12-06-04
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:56

Beenkappen geven inderdaad meer steun en stabiliteit tijdens het rijden dan die modellen van suede of imitatie-leer. Er zijn veel verschillende merken en evenzoveel of nog meer standaardmaten.
Beenkappen van Petrie kosten rond de 80,= en zijn in veel maten verkrijgbaar. Heb je dan toch een afwijkende maat, dan worden ze speciaal voor jou gemaakt (extra kosten 20,=). je hebt dan goed passende beenkappen in zwart of bruin.