Welke bescherming om in de wei?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Welke bescherming om in de wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:07

Welke bescherming gebruiken jullie in de wei?
En alleen voor of ook achter? En hoe lang hebben jullie ze daar mee lopen?

Dit topic bedoel ik niet als discussie of je wel of geen bescherming in de wei om moet.

Ik wil graag weten van mensen die hun paarden met bescherming de wei op sturen, wat ze gebruiken enz..

Dag lieve mama...


Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:08

mijn paard is nu onbeslagen dus heeft ze geen bescherming. Toen ze ijzers had, had ze alleen bescherming voor (tegen bevangen in de kootholtes).

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:16

Mijn paard staat voor op ijzers maar zelfs nu heeft ze geen beenbeschermers om

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

Toekie

Berichten: 8042
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:20

Mijn paard heeft met 3 in 1 neopreenbeschermers in de wei gestaan en toen heeft hij er met zijn achterhoef(ijzer) doorheen getrapt (tegen zijn voorbeen). Gevolg; scheurtje in z'n pees, 5 weken volledig stilgestaan op stal (was eerder genezen dan verwacht), is nu sinds 3,5 week aan het 'revalideren'. Hij mag nu 2x een kwartier per dag stappen en dat wordt iedere 2 weken opgevoerd. Als hij dadelijk weer helemaal de oude is en weer alles mag doen, zijn we bijna een half jaar verder. Scheve mond

Iedereen bij ons op stal is er enorm van geschrokken, aangezien velen dezelfde beschermers als mij gebruikte. Ik heb nu de Eskadron Flexisoft Cross Country. Daar trapt hij nooit doorheen!! Ik heb m'n lesje wel geleerd en gelukkig komt het helemaal goed. Zonder bescherming was het immers zeer slecht afgelopen. Scheve mond

Citaat:
High-Tech flexisoft peesbescherming voor de eventing en vrijetijdssport bestaande uit het materiaal TPE geheel aangepast aan de vorm van het paardenbeen. Uitgevoerd met 'overflap' en 2 klittenbandsluitingen waarin een extra bevestiging dmv een drukknoop op zit.


Hij staat overigens een uur of 2-3 in de wei (de komende maanden nog ff niet, maar als zijn pees weer 100% genezen is).

Ob-la-di ob-la-da, life goes on... brah! :D

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:34

MISTRAL94"]
Mijn paard staat voor op ijzers maar zelfs nu heeft ze geen beenbeschermers om
[/quote]

daar vroeg ik niet om Knipoog

Hmm Toekie, ik zat ook over die 3-1 beschermers te denken.
denk er nu nog maar eens goed over na.

Mijn paard heeft een trap achter gehad van een ander paard en dat is gehecht.
Wat zou je achter als bescherming om kunnen doen?

[quote="Anya schreef:
mijn paard is nu onbeslagen dus heeft ze geen bescherming. Toen ze ijzers had, had ze alleen bescherming voor (tegen bevangen in de kootholtes).


Welke bescherming gebruikte jij?
Laatst bijgewerkt door Ing__ op 23-06-04 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Dag lieve mama...

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:36

Ik had mijn paard op het begin altijd rondom bescherming in de wei (peesbeschermers, bandages, springschoenen, en strijklappen) maar nu ze er al vaker op is geweest, en heel rustig is, krijgt ze enkel nog peesbeschermers voor om dat is wel als ze in de kale wei gaat, anders gaat ze er soms ook gewoon zonder iets in..

Ow en ik gebruik dan de eskadron beschermers die flexy soft

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:57

Mijne krijgen nooit bescherming om in de wei Lachen

[o]

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:06

Springschoenen voor; 24 uur per dag.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 23:19

verootjoo schreef:
Mijne krijgen nooit bescherming om in de wei Lachen


die van mij normaal ook niet Knipoog

Maar ik ga denk ik kijken naar die dingen van eskadron...

Dag lieve mama...

wyko

Berichten: 2044
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:30

De mijne krijgt ook niks om/aan.

Nieuw profiel! Eindelijk

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 01:20

ik vind het niet goed om een paard met peesbeschermers om in de wei te zetten zeker niet voor langere tijd.. als je ze perse met iets om in de wei wilt zetten kies dan voor stalbandages...of legwraps ofzo.. zet mijn paard nooit met bescherming om in de wei.... staat vierkant op ijzers, bokt en rent door de wei en heeft nooit wat..

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:42

Ik vind het ook een beetje ver gaan om hem ook met bescherming op de wei te zetten. Is niet eens goed voor z'n benen. Als ie gewoon zonder kan waarom dan in gaan pakken?

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:12

Idd dat vind ik ook veelste ver gaan.
Mijn paarden staan lekker zonder bescherming in de Weide.
Zelf als ze voor het eerst het land in gaan.

          *Many people walk in and out of your life,
          but only true friends...
          will leave a footprint in your heart *

Viking

Berichten: 1989
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Driewegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:40

Ik zou gewoon die etterbak van een ruin uit de wei halen als je buddy weer terug zet


Ik persoonlijk vind het onzin om een paard met beschermers om in de wei te zetten,als ze klappen krijgen helpen zelfs beschermers daar niet tegen,en het kan nooit goed voor je paard zijn benen zijn om de hele dag met beschermers om te lopen.

Maar ja,dat is mijn mening,toen ik Vik in zijn nieuwe wei zette,is hij door 4 knoerten van paarden door de hele wei gejaagd[ik weet nu dat hij heel hard kan galopperen Haha! ],en hij heeft hun meer toegetakeld als hun hem,maar hij had meer 1 wondje,en dat zat precies op een plek waar je geen beschermers doet Knipoog

Paardentaxi Zeeland

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:46

Ik heb ze alleen 's winters met beschermers om in de wei lopen. Zomer, lente, herfst staan ze zonder iets in de wei.

De paarden hebben dan vierkant beschermers om en het ligt er een beetje aan wat voorn paard het is maar vaak ook springschoenen voor.
Voorbenen:
New beschermers met bont inleg of Lami Cell peesbeschermers
Achterbenen:
Eskadron strijkklappen of Lami Cell stijklappen
Springschoenen:
Met neopreen inleg van Eskadron of van Action.

Ze staan met beschermers niet langer dan 3 uur in de wei.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:50

Waterkippie schreef:
Welke bescherming gebruikte jij?


Ik had van die westernbeschermers die ruim om de kogels gingen en de kootholten ook beschermden. Vooral omdat ik niet wilde dat ze de kootholte beschadigde....


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 09:04

tis bij mij ook niet de bedoeling om hem altijd met bescherming in de wei te gooien,
en bud gaat ook niet meer bij de ruin in de wei, maar de eerste keren krijgt ie voor de zekerheid bescherming om. En als het goed gaat gaan die vanzelf wel weer af Knipoog

En aan reacties ik zet ze met niets in de wei heb ik dus niets.

Dag lieve mama...

haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:28

Mijn paardjes krijgen nooit beenbeschermers om, ze houden er vaak allerlei wondjes aan over. Lady heeft vroeger ook bescherming omgehad in de wei en daar zie je nu allerlei witte stipjes op haar benen waar wondjes hebben gezeten. Ik vind dus dat bescherming (meestal) meer kwaad doet dan dat het goed is.

Haha! Hallooooow Haha!

Sting

Berichten: 12856
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 11:54

Bescherming om in de wei??? Lijkt me niet echt logisch... volgens mij gaat dat alleen maar schuren als het nat en vies word.

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:16

Sting schreef:
Bescherming om in de wei??? Lijkt me niet echt logisch... volgens mij gaat dat alleen maar schuren als het nat en vies word.

OK dan! OK dan! OK dan! mee eens

Teamspirit... Je bent een toppertje!

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:25

Geen. Onze paarden komen dagelijks buiten. Romanoff haalt wel eens rare stunten uit, maar dat vind ik geen reden om hem in te gaan pakken. Dat wordt veel te warm en gaat broeien, daardoor kweek je juist blessures.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:27

Sting schreef:
Bescherming om in de wei??? Lijkt me niet echt logisch... volgens mij gaat dat alleen maar schuren als het nat en vies word.


Idd, ik doe er dus ook niet aan. Imker is rondom beslagen, maar heeft zich nog nooit getrapt op de wei. Hij staat ook hele dagen buiten, dus lijkt het mij niet verstandig om hem met bescherming om buiten te zetten.

Toos paardloos

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:01

Novia heeft dikke sokken aan in de wei! Knipoog
Maar nu serieus, welke bescherming?
Geen, Novia heeft geen bescherming en overigens ook geen ijzers.
De paarden met ijzers rondom hebben ook niks om bij ons.
Uit voorzorg staat Novia daar overigens niet bij, een paard met achterijzers wil ik niet bij Novia in de wei hebben. (dat paard heeft al eens eerder een ander knolie verwond)


Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:05

KarinvdM schreef:
Geen. Onze paarden komen dagelijks buiten. Romanoff haalt wel eens rare stunten uit, maar dat vind ik geen reden om hem in te gaan pakken. Dat wordt veel te warm en gaat broeien, daardoor kweek je juist blessures.


Ja, dat hebben wij helaas zelf moeten ondervinden. Magic heeft ooit met peesbeschermers in het land gestaan met warm weer. Andere mensen zouden haar voor ons binnen halen, maar dit waren ze vergeten. Dus ze heeft een dag en nacht met echt heet weer met beschermers om gestaan.

Je raad het al, benen lagen open, helemaal rood enz... tegen die binnenkant kan ze nu al helemaal niet meer en voor het rijden gebruiken we beschermers met bont.

In de wei krijgt ze niets meer om. Toevallig laatst is ze erg uit haar dak gegaan en had ze achter 2 kleine wondjes. Maar daar heeft ze geen last van gehad en dus altijd nog beter dan MET bescherming.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 13:09

Is lezen echt zo moeilijk?
Het gaat hier niet om wie geen bescherming om doet in de wei, waar wei wel en dan met name welke.

Buddy moet waarschijnlijk in een nieuwe groep, en dan krijgt ie eerst even bescherming om, een tijdelijk iets dus.

Ik ben er helemaal niet in geintereseerd waarom jullie geen bescherming om hebben, maar alleen naar diegene die wel bescherming om hebben Lachen

Dag lieve mama...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esta_negra, GoogleAdsense, jazzejam, manonevita, Marike12, miepmier26, Prins85, Symke en 151 bezoekers