Mataro en Register A/B

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Mataro en Register A/B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 00:12

Wie kan me even helpen?

Ik was vandaag op de KWPN stamboekkeuring in Boxtel. Zag ik in het boekje een Mataro (v. Sir Shostakovich xx) merrie, uit een Balzflug, die in het Reg. A staat.

Mataro is een 3e bezichtigingshengst, niet eens is aangewezen. Waarom staat deze merrie niet in het Reg. B Verward
Omdat de fokker ons aller dhr. Franssen is, en de hengst van Joop van Uytert was (of daar ter dekking stond)?
Is dit zogenaamde vriendjespolitiek, of kan ik het KWPN hierover bellen en een uitleg vragen?

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:13

Dat is zeker raar. Ach KWPN heeft wel vaker rara acties

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 00:28

Mataro is wel ergens anders goedgekeurd, namelijk bij (in elk geval) het Trakehner Verband. En die staat op de lijst van "erkende stamboeken", wat inschrijving in het register A betekent.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 06:45

Missouri"]
Wie kan me even helpen?

Ik was vandaag op de KWPN stamboekkeuring in Boxtel. Zag ik in het boekje een Mataro (v. Sir Shostakovich xx) merrie, uit een Balzflug, die in het Reg. A staat.

Mataro is een 3e bezichtigingshengst, niet eens is aangewezen. Waarom staat deze merrie niet in het Reg. B Verward
[/quote]

Dan zouden ex 3e bezichtigingshengsten die bv. naar het NRPS gaan,
en goedgekeurd worden en direkt dekken zonder verr. te gelopen te hebben (is altijd najaar) ook naar het B-reg in het verleden moeten.

Sterker nog , die kwamen en komen met de nieuwe regeling in het A-reg.
Dus waarom zich ergens druk over maken. Haha!

Gewoon "sociaal" zijn en LPF-achtig denken. Knipoog

[quote="MissHIS schreef:
Mataro is wel ergens anders goedgekeurd, namelijk bij (in elk geval) het Trakehner Verband. En die staat op de lijst van "erkende stamboeken", wat inschrijving in het register A betekent.


Jóvenes sementales (6 años). Final

1. Anne van Olst / NEGRO (KWPN por Ferro x Variant) - 73.54% - Holanda.
3. Ad van de Pol / MATARO (Trakhener por Sir Shostakovich) - 62.02% - Holanda.

Mag je zelf uit zoeken in welk jaar hij starte in Zwolle.


.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik


Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 07:41

Ik kreeg idd al te horen dat Mataro een ggk Trak is. Dat was mij niet bekend... vreemd dat ze dan niet zijn Trak nummer en goedkeuring gebruiken, maar er "3e bez." bij zetten Verward

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:59

Missouri schreef:
Ik kreeg idd al te horen dat Mataro een ggk Trak is. Dat was mij niet bekend... vreemd dat ze dan niet zijn Trak nummer en goedkeuring gebruiken, maar er "3e bez." bij zetten Verward


Dat is een manier van naschoppen.

Voorbeeld:
Gladstone (Grosso Z x Abgar xx)

Gladstone haalt de 3e bezichtiging maar meer ook niet.
Was in de tijd van de Grosso Z hetze.

Gladstone wordt goedgekeurd bij het NRPS nadat hij met redelijk goed gevolg zijn verr. in Medingen gedaan heeft.
Verder pakt hij de tweede plaats tussen de "echte" KWPN-ers met Henk van de Broek op de toen jaarlijkse UTV)

Later vertrekt Gladstone na enkele jaren gedekt te hebben in Nederland naar Belgie.
Daar loopt hij met goed gevolg onder Stanny van Paeschen zijn internationale proeven.

Gladstone wordt goedgekeurd door het SBS (bekend van hun strengen eisen rontgelogisch)
Vorig jaar behaald Gladstone ,met een ruiter, het kampioenschap van Belgie voor Young-riders op Zangersheide.

Nu het verhaal. Heb al 3 keer gevraagd bij het KWPN i.v.m. reg.A reg.
haal die onzin uit de comp. van 3e bez. hengst, wat elke keer terug komt op het papier. Nee dus.

Nu heb ik inmiddels bij die merrie nog een papier (NRW) en daar staat het gelukkig niet meer op. NRA en SBS nr. Haha! ( Want iedere keer vraagt men wat moet dat, die melding van 3e bezichtiging ?)

KWPN : Waarin een groot stamboek klein kan zijn. OK dan!

Ik begrijp het KWPN niet.
Want bij deze hengst laat je toch elkeer zien op papier ,dat je als stamboek echt misgekleund hebt.
Havinia (Grosso Z X Abgar xx) OK dan!


.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:25

Hetzelfde geld voor Erato (v. Saros xx). We hebben hier een merrie van gehad (helaas overleden bij het veulenen vorig jaar). Erato is bij het KWPN goedgekeurd voor 10 merries. De merrie had wel een vol KWPN papier, maar er stond onder Erato op het papier '2e bezichtiging'. Ook was haar levensnummer anders, er stond geen 94 voor, maar 10. Erato was verder ook goedgekeurd bij het ZFDP. Dus hoe het KWPN af en toe handelt, ik heb er af en toe mijn twijfels ook over.....

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 08:43

Citaat:
Drie NRPS-hengsten naar WK Jonge Dressuurpaarden

Afbeelding

Maar liefst drie goedgekeurde NRPS-hengsten hebben zich gekwalificeerd voor het WK Jonge Dressuurpaarden, dat van 8 tot en met 11 juli plaatsvindt in het Duitse Verden. Voor Nederland zijn dat bij de vijfjarige paarden Decor Son Just Royal Dancer (v. Jazz) met Mirelle van Kemenade en Magic Rodrigo (v. Indorado) met Edward Gal. De derde is de hengst Florencio (v. Florestan) met Hans Peter Minderhoud in het zadel. Florencio zal overigens niet Nederland maar zijn geboorteland Duitsland vertegenwoordigen.



Hier gaan ze het ook bij doen

Zal KWPN-Senior Inspekteur Wim Versteeg (NRPS 3e bezichtiging) dit gaan veranderen?? Knipoog


.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 13:07

Ok, ik weet wat ik wilde weten, bedankt Haha!

Kunnen we er aub geen kwpn-schop-topic van maken. Ik vond de aanduiding wat vreemd van Mataro, wat (lijkt me) logisch is als ze er 3e bez. bij zetten.

Wat het KWPN met Gladstone en Grosso Z (en Erato voor mijn part, ik dach altijd dat die gewoon 'vol' was) heeft gedaan zal me verder een zorg zijn. Daar kun je lang en kort over zeuren, maar het is zo. Er zal volgens het bestuur wel een reden geweest zijn om deze hengsten verder te weigeren.
Ik blijf toch ook niet tot in den treure over een hengst bezig.

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:15

Missouri"]
Ok, ik weet wat ik wilde weten, bedankt Haha!

Kunnen we er aub geen kwpn-schop-topic van maken. .
[/quote]


[quote="Missouri schreef:
Omdat de fokker ons aller dhr. Franssen is, en de hengst van Joop van Uytert was (of daar ter dekking stond)?
Is dit zogenaamde vriendjespolitiek, of kan ik het KWPN hierover bellen en een uitleg vragen?

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 13:20

Ceasario, ik schopte niet. Ik stelde een vraag. Het was namelijk helemaal niet (door mij of iemand anders) vastgesteld dat hier sprake was van vriendjespolitiek.
Was Mataro alleen 3e bez. geweest, dan had ik er ZEKER werk van gemaakt Haha!
Maar ze hebben dus wederom gelijk

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:29

Zo dan is alles weer eens duidelijk aan twee kanten.
Dit land vrijheid van mening en pers. (en geloof??) Knipoog

Einde verhaal voor mij.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

GertJan
Berichten: 1482
Geregistreerd: 08-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 13:37

ceasario schreef:
Zo dan is alles weer eens duidelijk aan twee kanten.
Dit land vrijheid van mening en pers. (en geloof??) Knipoog


Het bezit van de zaak is het eind van het vermaak.

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:48

Yep het is idd een ggk Trakehnerhengst!! Als je meer info over m wilt kan je pb-en. Ik en nog een andere bokker hebben Mataro even gereden. Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

DaniellevA

Berichten: 432
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 19:59

Mmm dan zal ik die andere bokker wel zijn. Bloos Tong uitsteken

Suzanne F.

Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 20:04

DaniellevA schreef:
Mmm dan zal ik die andere bokker wel zijn. Bloos Tong uitsteken


Yep OK dan! Knipoog

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 155 bezoekers