pad wassen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

pad wassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 18:57

hoe wassen jullie jullie pads?

Ik had er laatst een gewassen, maar de kleuren waren helemaal doorgelopen!

Had al eens iets gehoord van in bad (?) of de brandslag erop, maar das natuurlijk ook niet alles als het zo koud is en nix droogt...


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 19:28

Ik doe het thuis onder de douche, met lauwwarm water en biotex. Ik gooi 'm plat op de grond van de douchecel, dan nat maken, dan biotex erop strooien en dan wrijf ik het er met m'n hand goed in. Er komt dan meteen heel veel vuil en haar los.
Wel heel goed uitspoelen, anders krijgt je paard huidirritaties.

Oh ja, die dingen zijn niet te tillen als ze nat zijn. Het handigste vind ik dan om met blote voeten het water eruit te trappelen. Vervolgens dubbelvouwen en weer trappelen.... Voelt ook heel leuk aan onder je voeten Haha!

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 19:35

Bij voorkeur 's zomers, vanwege het drogen:

buiten goed inspuiten met een wasmiddel, hogedruk spuit erop en 'even' uit laten lekken.

Sonja's methode werkt ook goed: heb je al eens een vakantie in de Frankse wijnstreek overwogen... *LOL*

Een andere manier op je pad schoon te houden is een hoes maken die je dmv klitteband dichtmaakt. Als de hoes vuil is gooi je hem gewoon in de wasmachine en daarna in de droger (indien aanwezig).

BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:18

IN DE WASMACHINE EN DAARNA IN DE DROGER!!! Haha!
Jaaaaa....ik heb een pad van het merk Toklat en die kun je dus gewoon machinaal wassen en drogen! Zo'n pad kost wel effe wat meer dan zo'n standaard pad Verdrietig , maar gaat veeeeeel langer mee en wordt ook niet zo dun! Enne...je kunt 'm dus in de machine wassen! Echt ideaal! Party!!

K@rin

Berichten: 415
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Maarheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 22:08

Yep ik ook, cool back pad van Toklat, ideaal (en omdat het zo makkelijk is doe je het dus ook regelmatig en wacht je er niet te lang mee). Prijs vond ik meevallen $33 en ik heb hem mee laten brengen uit de states dus dat viel helemaal mee. Hier in Nl (ik geloof in eesergroen) zijn er ook wel, waren vorig jaar zo'n 185 gulden. Verschillende effen kleuren geen dessins verkrijgbaar.

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:56

Ik heb zo'n neopreen met aan beide zijde een soort viltlaag en die maak ik met de hogedrukspuit en een borstel schoon. Lastig klusje altijd, vind ik Misselijk
Maar idd niet al te vaak want nu krijg je het bijna niet meer droog en ik kan hem niet in de droger stoppen...

Ik zie je helemaal voor me, Sonja, stampend in de douche! Haha! Ik moest erg lachen toen ik dat las!

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 11:46

Ik heb ook zo'n cool back van Tocklat. Ik heb hem inderdaad bij de Oregon Trail Tackstore in Drenthe vandaan. Kost ongeveer fl 185,00.
Hans zei dat je hem beter eerst een keer kon wassen, om 'instorten' te voorkomen. (je weet wel als hij tijdens gebruik in begint te zakken en je singel dan opeens losser hangt Koe ).
Ik heb hem in de wasmachine gegooid en heel lang uit laten lekken op een bezemsteel boven het bad.

Iemand anders adviseerde weer om na het wassen even te spoelen met azijn om er voor te zorgen dat alle zeepresten eruit zijn. Zeepresten kunnen namlijk nog al wat narigheid veroorzaken.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

FCSA

Berichten: 6378
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-02-02 14:17

ga hem binnenkort maar eens onder de douche doen! Haha!


BBL

Berichten: 288
Geregistreerd: 22-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 19:05

Paintje schreef:
Ik heb ook zo'n cool back van Tocklat. Ik heb hem inderdaad bij de Oregon Trail Tackstore in Drenthe vandaan. Kost ongeveer fl 185,00.


Ik heb de mijne bij Horseman Outfitter gekocht in Groessen en ik heb er
f 135,00 voor betaald. Het heeft aan de ene kant een blauwe kleur en aan de andere kant grijs. Ik kan 'm dus zelfs omdraaien!

Het is echt ideaal, toch? Of hebben jullie toch liever een andere?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers