transport beschermers

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

transport beschermers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 13:12

Welke raden juulie mij aan of juist af
Ik hen nu 4 korte goedkope van Hyporama, maar ze zakken af waardoor ze ze kapot trapt
Ik vind goede bescherming met transport belangrijk dus het mag best wat kosten
iemand?

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:16

Ik gebruik zelf altijd onderlappen met 4 meter bandages. Werkt perfect. Ik bandageer dan tot en met de hoefrand, dus staan de benen volledig in de bescherming.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:18

Wollen lappen met bandages er over heen. Past altijd en geeft nog wat steun ook op lange ritten.
Aan de boven en onderkant kan je de lappen iets uit laten steken, vooral over de kroonrand is dat extra bescherming.

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:44

hoihoi
transport beschermers schijnen best gevaarlijk te zijn... als ze los gaan, als je paard erop stap, als ze afzakken.
geef mij maar onerlappen met bandages, vind ik veel fijner.

als je dan toch perse transportbeschermers wilt kopen koop dan die van kalvakade... daar kan niets mee misgaan ze zijn wel duur...

voor de voorbenen 209 gulden en voor achter 219 gulden.

groetjes liselot

ps, kijk voor een voorbeeld van die kalvakade beschermers op divoza

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:16

Ik heb transport beschermers van Bucas en ben er heel tevreden over. Ze blijven er goed, ik heb ze al een jaar of zes, en de binnekant is van een stof die evt. zweet opneemt. Je ziet ook wel beschermers met zo'n hele nylon binnenkant, maar daar zweten ze veel eerder onder.
Ik gooi ze gewoon in de wasmachine als het nodig is en daar kunnen ze ook goed tegen.

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:39

LiSSy schreef:
transport beschermers schijnen best gevaarlijk te zijn... als ze los gaan, als je paard erop stap, als ze afzakken.
geef mij maar onerlappen met bandages, vind ik veel fijner.



als bandages afzakken dan ben je ook niet erg blij hoor (straks raakt hij verstrikt in een bandage)

Als je de transportbeschermers goed omdoet is t nergens voor nodig dat ze afzakken. dus koop iig een goed passende.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:45

die van eskadron zijn ook heel stevig en blijven goed zitten, bovendien bedekken ze een grrot deel van het been. ze zijn wel vrij duur....

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:17

Om de bandages heb ik altijd zo'n extra klitteband sluiting. Dan gaan ze echt niet meer los.

Ik heb met verschillende soorten transsportbeschermers al veel problemen gehad. Iid dat ze dus los gaan, snel scheuren en afzakken.
En ik zit met mijn pony's net in een rot maat met transsportbeschermers. Die lage vind ik net te laag en beschermen de kroonrand niet voldoende. De hoge zijn weer net te groot en zakken zeker af.

Voordeel van bandeges vind ik ook dat als er een keer wat gebeurd en een bandages is kapot, je voor weinig geld weer een nieuwe set bandages hebt.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:36

Ik doe nooit transportbeschermers om, soms peesbeschermers, meer niet.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 18:01

Ik gebruik echt geen bandages omdat daar het risico van afzakken groter is dan bij goede transport beschermers.
Ik heb hoge transportbeschermers tot over de hak.
Laatst bijgewerkt door Nathalie op 08-02-02 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 18:27

Ik heb BR's, die heb ik voor 2 jaar terug voor mijn verjaardag gehad, en ik ben ze verders nooit meer ergens tegen gekomen.
Ze hebben een fantstische pasvorm en volgens mij waen ze 129 gulden, valt nog wel mee dus.
Verder hebben ze tenminste niet zo veel van die irri klittebandjes zoals mijn oude die ik altijd doordeweeks gebruik.
Ze sluiten dmv 3 brede lappen met klitteband.

Ohw ja, de onderkant is afgezet met een soort kunstleer (sky), dus ook niet meer van die ravelige onderkanten.

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 20:00

ik gebruik het ook nooit hoor, maar ik denk dat je het beste van die 3 in 1 beenbeschermers kunt gebruiken en springschoenen.
Gewoon voor alle 4 de benen.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 02:22

Bescherming? in die tien jaar dat ik met mijn paard Nederland onveilig maak ben ik daar nog nooit aan begonnen. Het levert werk, ongemak, zorgen en ellende en verder niks. En in al die jaren is het zegge en schrijven een keer fout gegaan omdat ik veel te driftig was en mijn paard wel effe zou lossen. Ze stapte naast de klep en haalde de kroonrand open aan een door mij niet weggewerkt scherp randje. Had ze op dat moment beenbescherming omgehad dan was die achter dat scherpe randje blijven hangen en had ze waarschijnlijk of haar hele been opengehaald, of was omgevallen omdat ze haar evenwicht zou zijn verloren, met alle gevolgen van dien.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-02 10:24

wat erg zeg!
nu weet ik het helemaal niet meer Verward

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:28

ik dacht ook altijd geen beenbescherming maar ben er toch aan begonnen (ook op kleine stukjes)
je weet nooit wat er kan gebeuren, hoe erg je je eigen bestuurde ook vertrouwd de rest van de weggebruikers is niet zo te vertrouwen. op een trailer staan is voor een paard een onnatuurlijke bezigheid dus mag je m daarbij ook steun geven.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:32

Nog een aardige anecdote van een paardentaxi-chauffeur. Die moest met enige regelmaat een paard vervoeren. Die mensen pakten dat paard van top tot teen in. Op de trailer was ie niet te genieten, totdat de chauffeur hem alles afdeed en gewoon op de trailer zette, probleem opgelost. Moest ie natuurlijk vlak voor aankomst wel weer alles terugknopen.
Net zo min als dat je je paard in moet pakken, moet je ook niks op de grond leggen, stro of zo. Gewoon een goede gegoten vloer erin en klaar is kees. Stro maakt de bodem glad en dus moeilijker voor het paard om te blijven staan.
Ik verzin dit niet ter plekke, ik rijdt al meer dan tien jaar met mijn paard door NL met een vrachtwagen waarbij ik direct kan zien wat het paard doet, het deurtje naar de paarden zit er namelijk niet in, dus ik zie haar gewoon staan tijdens het rijden.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 10:37

die v mij krijgt gewoon hoge beschermers om hoor..
hij doet het goed en ik vind het belangrijk dat ie wat om zijn benen heeft! Party!! zolang als dat ze maar goed passen en geen kans op afzakken geven!!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 18:23

ik heb bij mijn ruitershop een paar gekocht
en ze zijn perfect ze zakken niet af en ze zijn niet te hoog en niet te lang
er zit een soort nepbont in
en bij de achterbenen 4 klitteband sluitingen en voor 3 klitteband sluitingen
gebruik ze als bijna 2 jaar elke week 1 keer en ze zijn nog helemaal goed
ik weet niet van welk merk ze zijn er staat geen merk op
maar ze koste toen maar 50 gulden voor voor en achter

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-02 19:01

ikke schreef:
Ik verzin dit niet ter plekke, ik rijdt al meer dan tien jaar met mijn paard door NL met een vrachtwagen waarbij ik direct kan zien wat het paard doet, het deurtje naar de paarden zit er namelijk niet in, dus ik zie haar gewoon staan tijdens het rijden.

In een vrachtwagen staat een paard ook een stuk steviger dan in een trailer. ik ken paarden die trappen de trailer in elkaar en verzinnen de gekste dingen en die in een vrachtwagen zo mak als een lammetje zijn. een vrachtwagen is egwoon stabieler en geeft een veiliger gevoel voor de paarden.