Office 2000 en ASCII codes: Waarom accepteert hij deze niet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Office 2000 en ASCII codes: Waarom accepteert hij deze niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 16:08

Sinds ik een nieuwe pc heb gekregen van IT, kan ik geen ASCII codes meer gebruiken. Ik heb al diverse keren iemand van automatisering erbij gehaald maar zij weten het ook niet zo snel Frusty . Als ik bijvoorbeeld ALT 0128 doe dan hoor ik het Euroteken te krijgen maar ik krijg dus ◘ .
○ dit is dus een i met een trema... Lips are sealed Waar ligt dit nou aan, ik vind het erg irri namelijk. En dit geldt voor Word, Powerpoint, Outlook, IE... Welke expert helpt mij want als ik op onze interne mensen moet wachten kan ik wachten tot sint Juttemis.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:11

Ik heb hier ook office 2000, ik ga even voor je kijken of het bij mij wel of niet werkt, dan weet je vast of het wel of niet aan office ligt.
Er zijn hier trouwens mensen die wel het euroteken op scherm krijgen maar niet kunnen printen .... hoezo vaag.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:17

Bij mij werken de codes gewoon in office 2000....
Dus daar ligt het in ieder geval NIET aan....
Succes met verder zoeken.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 16:20

Ik had het eerst alleen maar in Outlook, en toen zeiden ze bij automatisering dat het aan de instelling lag. Dus rtf of richtext, maar dat is niet zo. Toen lag het volgens hun aan mijn lettertype, ik gebruik standaard comic sans en deze is true type dus daar ligt het ook niet aan. Maar mocht men besluiten dat ik op deze afdeling niet in vaste dienst kan komen nadat mijn uitzendtermijn is afgelopen dan kan ik op de afdeling automatisering beginnen want volgens P&O weet ik meer van office applicaties af dan onze eigen helpdesk. Ik vind het wel genant af en toe hoor, laatst ook onze directeur. Heeft hij een probleem belt hij naar de helpdesk, da's logisch. Maar er was iemand langsgekomen van de helpdesk die er ook niet uitkwam. Gaat onze directeur naar de helpdesk bellen met de mededeling: "Het probleem is opgelost, Roosmarijn zei dat het zus en zo was en nu doet het het weer". Dan heb ik het weer gedaan.........
Dan kom je dus in de gang zo'n IT-ertje tegen, die je echt kwaad aankijkt wegen vermeende broodroof ofzo. Frusty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 16:25

Haha best lachen soms....
Ik solliciteer hier ook naar de functie van netwerkbeheerder volgens de directeur (die tevens netwerkbeheerder is haha - klein bedrijf) Ik heb nu ook al de gegevens om de website te gaan verbouwen uit handen genomen van de gozer die hier de boel beheert. En dat terwijl ik aan ben genomen als adviseur Bodem en Water Grinnik...
Maar wel balen dat het bij jou niet werkt. Doet íe het wel als je een ander True Type lettertype als standaard instelt?

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 17:14

Nope! Ik ben al weken aan het klooien hiermee.

Kitty

Berichten: 7698
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 18:11

Ik werk op het werk ook met Windows 2000 en ik heb er ook geen problemen mee.
Je kunt het wel voorkomen door met de andere toetsen te gaan werken. Dus " en dan e is ë. Als dit er niet standaard in zit, kun je dat instellen via je configuratiescherm. (Start, instellingen, configuratiescherm, toetsenbord en dan bij taal Nederlands als standaard in te stellen).


Het €-teken kan ik trouwens niet van mijn toetsenbord afhalen... hij staat wel bij de 5 op de toets, maar hoe dat werkt? Ik weet het niet...

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 18:13

Ctrl+Alt+5 Haha!

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 18:14

Normaal gesproken is dat ctrl shift 5