met bescherming om in de wei...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

met bescherming om in de wei...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:56

Mijn paard heeft aan zijn achterbeen een redelijk grote schiefel. Nu moet hij van de DA met bescherming om in de wei, zodat hij de schiefel niet meer aan kan tikken.

Nu denk ik zo dat dat ontzettend warm word onder de beschermer, vooral midden in de zomer. Dat lijkt me ook niet echt goed voor de pezen e.d.?

Hij loopt gem. van 10.00 tot 18.00 uur in de wei, als het warmer wordt gaat hij eerder naar buiten rond 12.00 naar binnen en dan 's avonds weer naar buiten. Ik heb hem nu een beschermer om van een soort neopreen.

Hoe denken jullie over bescherming in de wei, over die warmte enz.?

XxXlarissaXx
Berichten: 52
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:03

ik denk dat als de Da dat zegt get wel waar zal zijn en je kunt het best de Da vragen over dat warmte enz. veel succes verder met je paardje OK dan!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:05

Volgens mij zijn er bij de paardendrogist speciale beschermers daarvoor. Die niet te warm worden enzo!

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:06

Als je paard zo lang in de wei staat zou ik geen bescherming om doen, een klein strijkklapje of springschoenen zou kunnen. Naar zo gauw je de benen echt gaat afsluiten met lange peesbeschermers ed worden de pezen oververhit.

Een uurtje of 2,3 met peesbeschermers om in de wei kan geen kwaad, maar langer worden de pezen wel erg warm.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:05

Als hij zich niet inspant, niet gaat hollen ofzo, dan zal het met die warmte wel meevallen, maar echt lekker is anders. Als het middel erger is dan de kwaal schiet je ook niet echt iets op.
Waar zit die schiefel precies? Afhankelijk daarvan zou je misschien ook met een strijkring toe kunnen, die kun je gerust om laten.
Verder heeft de paardendrogist inderdaad speciale beschermers voor op de wei, Equichaps heten die dingen, maar ik heb geen idee of dat echt iets is.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:47

als ze elke dag best lang buitenstaan gaan ze meestal ook niet echt hard rennen. ik zou het niet doen.

Hayley
Berichten: 444
Geregistreerd: 02-09-01
Woonplaats: De Bilt en af en toe Amsterdam :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:51

Ik zou het ook niet doen... peesbeschermers zorgen ervoor dat de boel heel warm wordt en gaan bovendien knellen.

Overleg anders nog een keer met je DA...

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:42

Die van mij heeft ook schieffels en staat met bescherming op het land, paddock of in de molen. Ik heb speciale beschermers van N.E.W. met een soort van fleece voering. Dat heeft hij nu al twee jaar om en nog nooit is het te warm geworden. Je moet niet met neopreen achtige beschermers hem buitenzetten, dat wordt inderdaad kokend heet eronder (zoals die van eskadron, BR, en ook de 3 in 1 beschermers zijn sterk af te raden). Je kan deze beschermers o.a. kopen op www.eventingshop.nl . of bestellen bij een ruitersportzaak die spullen van BR verkoopt. Voor het land moet je dan de strijklap achtige beschermers kopen, die zijn bijna onverslijtbaar (heb ik al drie jaar en nog in zeer goede staat). De variant met extra harde achterkant is alleen nodig voor rijden en niet voor land.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:36

Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van Heb al heel wat peesproblemen gezien door de beenbeschermers in het land Bloos

De beschermers die Eleonoor zegt zijn denk ik wel geschikt. Ik heb ze zelf voor de cross(wel met harde kern dus) en de benen van mijn paard zijn na de cross vaak minder warm dan na een half uurtje trainen met eskadrons
Geen idee waaromprecies , maar de warmte kan blijkbaar weg bij die dingen

Samo

Berichten: 2114
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Dtc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:24

de schiefel zit halverwege aan de binnenkant van het achterbeen.. een strijkring zou dan niets helpen..