Herken of weten jullie wat dit is??Pijn borstkas

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Herken of weten jullie wat dit is??Pijn borstkas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:43

Ik heb het eigenlijk elke dag wel eens, dan ben ik bezig of ik doe helemaal niks. En dan schiet er een pijn in mijn borstkas. waarje ribben eindigen.
Meestal links, maar gister. had ik het rechts en het was zo hevig dat ik maar even erbij ging liggen. nu had ik het ook weer links. terwijl ik zit. en gister was ik aan het tuinwieden. Ik heb het ook vaak als ik in bed lig en dan in ene schiet het erin. Heb het ook wel aan beide kanten te gelijk. Heb het eigenlijk nog nooit gehad als ik paardreed. Is het stress ofzo? ik zou eigenlijk niet weten waarvan ik stress zou hebben. Misschien onbewuste stress Verward

Katja
Blogger

Berichten: 42176
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:45

Verplaatst naar AM.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:47

ik heb er ook wel eens last van... weet ook niet wat t is.. maar meer heb ik last van steken bij mijn rechterborstkast. Krijg ik inene supererge steken... Ik vind t ook wel apart,

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:48

Heb ik ook een tijdje gehad... de dokter in Londen zij toen dat het 'heartburn' was en had er wel iets voor. Het kon te maken hebben met groeien? Ik was 18 toen, het is na een maand steeds zeldzamer geworden en toen verdwenen...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:50

ja ik ben nu 19. eerst was het niet echt erg, mara het word steeds erger. Heb het nu al weer, En kan dan erg moeilijk ademhalen omdat da tzeer doet. maar wat houd Heartburn in??

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:50

heartburn?? ( wat is dat Bloos! ) iets met je hart?? Ik heb t namelijk vaak onder mijn rechterborst van die steken echt heel erg pijnlijk...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:51

Gelukkig ben ik niet zeldzaam dus. Wat een rare dingen bestaan er toch in het leven.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:53

ja indd Scheve mond Haha! Ik wil ook wel graag weten wat t is misschien als ik er weer last van krijg dat ik toch maar ff naar de dokter ga.. Tis volgens mij niet echt normaal voor iemand van 19 en al helemaal niet voor iemand van 15

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:54

Als het links is kunnen het galstenen zijn.
Voor de rest een scheurtje in je middenrif of een ontsteking. Niet meteen aan hartklachten denken, maar ik zou wel even een dokter opzoeken.
Je bent de eerste niet met bijvoorbeeld galstenen op jonge leeftijd.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:55

heartburn vertaalt als een soort maagzuur Verward Dat klopt niet volgens mij, maar ik kan geen betere vertaling vinden. Ze hadden al een hartfilmpje en rontgenfoto's gemaakt en daar kwam niets uit.

Neem mijn woord er niet voor en ga naar de dokter als je je zorgen maakt... maar het kan ook meevallen, dat wil ik maar zeggen.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:55

ik ga het even opzoeken in het worrdenboek. wie weet vind ik wat.

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:56

voor alikesflame kan dit misschien gelden maar ik heb er echt last van als je op je rechterborst duwt( jaja wat een verhaal he) een beetje aan de bovenkant onder je borst... dus daar zitten toch geen galstenen??

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 21:58

ff op gezocht dit staat er. A) zuur (in de maag); b) = '~-burning blabla bla

neem aan maagzuur Verward

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:59

hmm zal dan wel iets van brandend maagzuur zijn ofzo?? ( toevallig had ik gister heel erge steken in mijn zij) maar goed bij mij zit het ook in mijn borstkast dus denk dat t voor mij iig niet geld.. maar misschien voor jou...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:01

afijn jullie zijn me voor. Ik heb het zowellinks als rechts. hebben jullie ook dat het de ene keer echt super erg is dat je echt even niks meer kan. en de ander keer dta het meevalt. Zoals vadaag viel het wel mee. kan wat moeilijker ademen maar het is niet zo dat ik crepeer. Maar gister vond ik het geen grapje meer,

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:03

Ik zit even te denken kan het niet in het bot zitten of. (heb namelijk nogal gauw last van mijn botten. (heb een aantal ongelukken gehad waardoor het allemaal wat zwakker is)

_Romana_
Berichten: 3188
Geregistreerd: 01-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:06

ik heb die steken gister gehad in me zij, daar had ik ze nog nooit gehad, maar ik moest echt ff op bed liggen.. Ik heb ze dus meestal in mijn borst en dan kan ik nog wel wat doen maar t doet zo'n pijn dat je echt ff loopt te creperen en ik kan dan nog wel ademen maar het doet wel pijn en er blijft ook heel lang zo'n licht pijnlijk gevoel zitten... Erg apart dus, dacht eerst dat t me hart was maar dat zit daar niet echt Schijnheilig me vader zei dat t misschien mijn longen waren. Voor jou zou het kunnen dat het je nieren zijn of je milt, maar dat zit maar aan 1 kant, dus waarschijnlijk wel je nieren...

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:11

ja zal toch maar ees naar de dokter gaan. Klopt idd dat heb ik ook weleens in mijn zei maar wel op de zelfde hoogte.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:14

Ik heb het ook weleens. Als ik mijn hand onder mijn borst leg en mijn borst een beetje omhoog duw (jaja worden wel leuke verhalen zo Haha! ) dan kan ik met mijn hand precies tegen de plek duwen waar het pijn doet zeg maar.

Bij mezelf heb ik altijd het idee dat het met een verkeerde ademhaling te maken heeft. Soms schiet het er zo ineens in dat ik bijna niet verder durf te ademen. Juist door mezelf te dwingen om zo diep mogelijk in te ademen en dan heel rustig uit te blazen ben ik er het snelst vanaf. Soms denk ik echt dat dat niet kan maar juist door rustig te blijven/worden gaat het het snelst over.

Ik denk dat het toch een vorm van hyperventilatie is of zo??

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:14

hey ik ken het ik heb er ook last van ge had nu nogsteeds trouwens(ben ook 19) bij mij was het een spier die in elkaar kromp als je je hand recht houdt en je makt hem tot een vuist nou dat deed mijn spier dus ook 1 keer heb ik het zo er gehad toen lag ik helemaal in gekrompen op de grond en het duurt niet eens zo lang het enige wat ik er aan kon doen was me handen in delucht houden helemaal strekken met je hele lichaam eigen lijk dat helpt wel probeer het maar is... groetjes kirsten

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:26

Bij mij waren het precies deze klachten hoor, inderdaad echt in de borstkas en het deed gemene zeer, echt adembenemend. Raar maar waar.

Jokonootje

Berichten: 4851
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:27

ik heb het ook met periodes... bij mij komt het inderdaad van een spier aan de linker kant tegen mijn ribben aan ... deze die wil inderdaad nog wel eens een soort van verkrampen maar niet aan een stuk door echt heel heftig en vrij kort zeg maar op de hartslag (en dan niet zo als kramp in je zij van het paardrijden)... dit kan met gemak een minuutje of 5 a 10 vol houden... ik zou gewoon even naar de dok gaan als ik jou was bij mij is het gelukkig alleen maar een verkrampte spier die "steekt".... heeft ook te maken met mijn astma ik heb het vaker als ik regelmatig mijn medicijnen niet ingenomen heb ....

Kiekeboe1981

Berichten: 70
Geregistreerd: 27-05-04
Woonplaats: Boer'n gehucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:27

uhhm ga eens naar de dokter

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:29

z
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 22:30

hmmm daar gaat mijn record van niet naar de dokter gaan. ben ooit 1 keer geweest.. ze wisten niet eens wie ik was. Haha! nou ja gaan ze mij nu leren kennen.