Wat zouden jullie kiezen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Welke keuze zouden jullie maken??

Poll eindigt op

Arabierenfokkerij
29 (100%)

Totaal aantal stemmen: 29


Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Wat zouden jullie kiezen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-02 17:01

Ik kan een aantal paarden gaan bijrijden.
Nou is mijn vraag: wat zouden julie kiezen??
(Ik heb m'n keuze denk ik al gemaakt, maar wil jullie mening even weten)

1.
Werken op een arabierenfokkerij. Heel kleinschalig, met 6 paarden. Veel stallen uitmesten en af en toe werken met de paarden.
2.
Een jong, groen paard. Heel lief zolang je er naast staat, maar zodra je gaat rijden is hij heel actief, met veel temperament. Je moet echt op blijven letten. De manege waar-ie op staat is echt een kakmanege. Heel veel wedstrijden, zodat je bijvoorbeeld op zondag niet kan rijden. Rot sfeer.
3.
Een paardje van 6 jaar. Aan 1 been hoefkatrol. Het gaat vooral om het beweging geven. Dus rijden, losgooien. Het is anders als normaal. Hij mag niet te veel op de volte, juist veel rechtrijden. Dit is voor de ene week 3 en de andere week 2 dagen. In de week van 3 dagen is dan 1x les.

Iets over mezelf wat omgang met paarden betreft. Ik heb van m'n 12e tot 16e gereden. Toen 3 jaar gestopt. En nu sinds ruim een jaar rijd ik weer.
Ik kan redelijk rijden. Ik rijd met zachte hand en voel paarden aan. Ik heb zelf nog een hoop te leren. Ik krijg nu goed les.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!


Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 17:29

ik heb gekozen voor het paard met hoefkatrol en zal uitleggen waarom:

de arabierenfokkerij: daarbij geef je zelf aan dat je moet uitmesten en andere dingen en niet veel met de paarden werkt, lijkt me dus minder leuk. als je dat zou doen, zou je dan ook rijden?opzich is het een goede ervaring, maar als je de hele dag loopt te werken en niet veel met de paarden doet lijkt mij dat dus minder leuk.

het jonge paard: is wel leerzaam opzich, ik ken je niet persoonlijk maar je moet daarbij wel goed opletten dat je de ervaring ervoor hebt. en de rotsfeer is ook niet echt dat je zegt een aanrader..

het paard met hoefkatrol: zal je niet altijd kunnen rijden, rekening mee moeten houden, maar toch. ik denk dat je van dit paard de meeste liefde terug zult krijgen en ook de meeste dankbaarheid van de eigenaar. ik zou voor dit paard gaan, kun je toch lekker hobbelen en zelfs les krijgen, klinkt erg leuk.

laat je het weten als je een beslissing hebt genomen?

wat natuurlijk ook een goed idee is, om gewoon naar allemaal een keer te gaan kijken en te rijden en dan te kijken wat je het meeste bevalt.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 17:40

Ik zou ook voor dat paardje met hoefkatrol gaan...
Heb je denk ik het meeste aan!
*Pluutje geeft duidelijk aan waarom!*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 18:56

ik zou ook voor dat paardje met hoefkatrol gaan ....

een rotsfeer is niet leuk om in te werken samen met je paard , en meer uitmesten dan met een paard bezig zijn , is ook niet leuk.

en wie weet , is het wel heel leuk om met dat paardje bezig te zijn ! zoals pluutje al eerder zei.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 19:13

ik zou kiezen voor 1
2 is heel leuk maar de rotsfeeer is niks.
3 helaas daar zou ik persoonlijk geen zin in hebben.

dus 1
en van stallen mesten ga je niet dood.
En als je er meer komt mag je vaast meer met de paarden gaan doen maar zul je je eerst een beetje moeten bewijzen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:14

misschien was het niet duidelijk wat ik over de arabieren had gezegt, maar ik bedoelde dus als je daar kunt rijden(of over een tijdje)zou ik dat doen. jij gaf aan dat je een bijrijpaard zoekt dus neem ik aan dat je graag wilt rijden, dus als dat bij de arabieren ook kan zou ik dat doen.
even voor de duidelijkheid

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:24

Ik heb voor de arabierenfokkerij gestemd. Van stallen uitmesten is nog niemand dood gegaan, en dat zal maar een klein gedeelte van de tijd uitmaken die je daar kunt werken (je had er niet bijverteld hoeveel uur per dag of per week je daar zou werken , dus ik ga uit van 8 uur per dag, 5 dagen in de week.) Als je mag meehelpen met het rijden en het trainen van die paarden, als je erbij kunt zijn met bevallen en het beleren van de veulens en de jonge paarden, als je mee mag naar shows en wedstrijden, dan leer je zo ontzettend veel, daar kan geen paard met hoefkatrol of één groen paard tegenop.

Je suis Charlie.

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:27

Ik heb gekozen voor de hoefkatrol, maar vooral om hoe jij zelf schreef over die ,anege van het groene paardje en omdat er maar weinig met de paarden gewerkt zou worden bij die arabierenstoeterij. Anders hadden beiden me ook leuk geleken! Een stoeterij door de grote ervaring die je op kunt doen, het groene paardje omdat je dan een leuk paardje hebt om mee te rijden. Nu dus voor het hoefkatrol paardje vanwege de negatieve kanten van de vorige. Met de gedachte dat je daar in elk geval leuk en ontspannen op kunt rijden...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 21:35

Ik heb ook gekozen voor de arabierenfokkerij. Dat groene paard lijkt me natuurlijk ook wel wat, alleen zeg je zelf dat de omgeving niet echt iets voor jou is...kakmanege en een rotsfeer, zou ik dus niet doen! Verder klinkt dat paard met hoefkatrol ook wel aantrekkelijk, maar niet zo aantrekkelijk als een arabierenfokkerij. Ik neem aan dat je niet de hele dag stallen uit zult mesten. Daar ben je met 6 stallen binnen 1 uurtje mee klaar, als het niet minder is. Daarna zul je volgens mij toch echt iets met die paarden moeten gaan doen Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-02 22:17

Hoi,
Lastige keus maar ik zou denk ik voor het paardje met hoefkatrol omdat de paarden op de arabieren fokkerij vast wel genoeg aandacht zullen krijgen. Maar een potentieel kreupel paard niet. En zeker omdat je nog niet zo lang rijd denk ik dat het voor jouw ook niet zo'n slechte keus is.

Groetjes Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Fitzroy

Berichten: 25090
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 10:39

Geen van drieen.

Er worden bijrijders genoeg gevraagd, dus ik zou gewoon wachten tot er een ander leuk aanbod komt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-02 11:01

Het groene paard. Daar kun je het meest van leren, en die rotsfeer kun je negeren. Gewoon komen om te rijden, en gaan. Misschien lopen er toch wel wat leuke mensen rond.

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-02 11:23

Ik heb al 3 maanden op die fokkerij geholpen. Het ging hier trouwens om de avonduren + de zondag. Net als een ander bijrijdpaard dus.
Ik stond daar echt alleen maar uit te mesten en op te strooien. Op zich heel leuk, maar als je er niets voor terug krijgt....

Ik heb gekozen voor het paardje met hoefkatrol. Om de redenen die jullie ook al zeiden eigenlijk. Het paardje past gewoon beter bij mij en staat op een stal waar het heel gezellig is + dat het bij mij 5 minuten fietsen is. Die fokkerij moet ik nog 35 minuten voor rijden met de auto. Dat jonge paardje ging eigenlijk al niet, omdat ik op dagen kon dat ik toch niet kon rijden, ivm les, op zondag zijn er vaak wedstrijden ne dan kun je ook niet rijden.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-01-02 11:28

Jullie mogen nog steeds reageren hoor.
Alle reacties zijn welkom.
Denken jullie dat ik er goed aan heb gedaan om voor dit paardje te gaan?

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-02 11:52

ik zou ook voor het hoefkatrol-paardje gaan, lekker beweging geven, veel knuffelen, poetsen en doen... heerlijk!!

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

angelique

Berichten: 581
Geregistreerd: 30-05-01
Woonplaats: regio rotterdam

Ga voor Noah!!!een nieuwe uitdaging!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 01:54

Hopelijk gaat het net zo slagen..
groetjes An

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 08:38

runningkawa schreef:
ik zou kiezen voor 1
2 is heel leuk maar de rotsfeeer is niks.
3 helaas daar zou ik persoonlijk geen zin in hebben.

dus 1
en van stallen mesten ga je niet dood.
En als je er meer komt mag je vaast meer met de paarden gaan doen maar zul je je eerst een beetje moeten bewijzen.


Ik ga hierin helemaal met RK mee. Ook tijdens het uitmesten heb je contact met de paarden en kun je snel ziektes signaleren. De training van een paard begint in zijn stal. Daarbij is het kleinschalig dus snel de kans dat je er een keer op zit, je kent de paarden dan al inmiddels dus het rijden zal dan ook leuker zijn.
Succes!
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-02 17:32

Ik zou kiezen voor het paardje met hoefkatrol...

Ik heb zelf op een manege stage gelopen, en krijg een nare bijsmaak van het alleen stallen uitmesten, op zich nie zo erg, maar ik voelde me erg gebruikt, was blij als ik eens wat afwisselends kreeg, en het was veelal gewoon zwaar werk wat ik in mijn eentje moest doen, contact met de paarden was er zelden bij, alleen tijdens stallen uitmesten en poetsen en zadelen voor de lessen...

Nou ligt het er ook aan op wat voor stal je komt, ik had het gewoon niet echt goed getroffen, echt een typische manege...

Een kaksfeer, mij niet gezien Lachen Ook daar heb ik al genoeg van gezien, dames die heel bekakt rond hun paardje lopen, maar nog niet eens hun eigen paardje durven te zadelen...

Het laatste klinkt dan een stuk beter, ook al kan je niet veel rijden, maar je hebt altijd nog de omgang met het paard...

Daihyo

Berichten: 88034
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 21:34

Ik geloof dat ik de goede keuze heb gemaakt!!!!
Ik heb woensdag m'n eerste les op Noah gehad. Het ging niet zo heel best. Maar dat was mijn schuld.
Het klikt heel goed.
Ook met de eigenaar en de andere mensen op de pensionstal.
Ik ben echt blij dat ik voor Noah heb gekozen.

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 23:52

Nou, dan heel erg gefeliciteerd met je goede keuze, en dat je nog maar heel lang van het paard mag genieten.

Je suis Charlie.


FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:23

hoi. ik zou persoonlijk voor 3 gaan, maar omdat je nog niet zo heel lang weer rijdt, heb ik 1 gestemd, omdat je daar het meeste van leert denk ik.
bij 3 is het denk ik heel belangrijk hoe hij gereden wordt ivm de hoefkatrol..

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 11:12

ik zou eigenlijk het groene paard doen, ik vind het leuk om met paarden die onervaren zijn enzo te werken! Zo krijg je (meestal) een goede band en zal je best een leuk paardje krijgen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Celine1996, Gambler21, GoogleAdsense, JornaR, linda75, Nienke1979, Perros, Poldermenner, Tango1979 en 113 bezoekers