In het nieuws: Vrouw blijvend blind na aanval

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

In het nieuws: Vrouw blijvend blind na aanval

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:28

Vrouw blijvend blind na aanval met bijtende vloeistof

Uitgegeven: 8-2-2002 10:13

SCHIEDAM - Een 24-jarige vrouw uit Schiedam is volgens artsen blijvend blind nadat een onbekende donderdagavond een bijtende vloeistof over haar gezicht goot. Het slachtoffer liep ook brandwonden op in haar gezicht.

Agenten troffen de gewonde Schiedamse aan in een portiek. De vrouw zei tegen de politie dat een onbekende man haar woning in de Van Oldebarnevelstraat was binnengekomen die de vloeistof in haar gelaat gooide.

De politie gaat er vanuit dat de dader een zuur gebruikte bij deze zware mishandeling.

(c) ANP

Wat erg zeg! Het zal je maar gebeuren.


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:51

Hoe kun je nou iemand die je niets misdaan hebt het leven zo kapotmaken en vergallen? Ik snap niet in wat voor maatschappij wij leven, waarom er mensen zijn die anderen zoiets aandoen. Wat moet je daar nu mee? Het zal je maar overkomen!

geral

Berichten: 3604
Geregistreerd: 25-08-01
Woonplaats: hm niet belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:56

zou Justitie niet eens strengere straffen kunnen bedenken, pffffff slaat toch nergens op, dit soort gedrag
Desiree ben het helemaal met je eens

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:25

Alleen al om zoiets ben ik blij dat wij geweren in huis hebben. Iemand die mijn huis in wil dringen zal zich wel 2 keer bedenken voor ie dat doet Haha! Wat verschrikkelijk zeg om op die manier mishandeld te worden!!

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:45

Caballo schreef:
Alleen al om zoiets ben ik blij dat wij geweren in huis hebben. Iemand die mijn huis in wil dringen zal zich wel 2 keer bedenken voor ie dat doet Haha! Wat verschrikkelijk zeg om op die manier mishandeld te worden!!


Dat vind ik toch wel weer een ander uiterste Scheve mond en ik denk dat die vrouw in dit geval ook niet veel aan een geweer had gehad Verdrietig .
Het is idd erg dat dit soort dingen al bijna tot de normaliteit gaan horen Huilen

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:04

Sterre"]
[quote="Caballo schreef:
Alleen al om zoiets ben ik blij dat wij geweren in huis hebben. Iemand die mijn huis in wil dringen zal zich wel 2 keer bedenken voor ie dat doet Haha! Wat verschrikkelijk zeg om op die manier mishandeld te worden!!


Dat vind ik toch wel weer een ander uiterste Scheve mond en ik denk dat die vrouw in dit geval ook niet veel aan een geweer had gehad Verdrietig .
Het is idd erg dat dit soort dingen al bijna tot de normaliteit gaan horen Huilen
[/quote]

Ik bedoel ermee te zeggen Sterre, dat ze weten dat er geweren in huis zijn en dat het ze toch wel enigzins tegenhoudt om je huis binnen te dringen als je thuis bent Knipoog

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:14

Caballo schreef:
Ik bedoel ermee te zeggen Sterre, dat ze weten dat er geweren in huis zijn en dat het ze toch wel enigzins tegenhoudt om je huis binnen te dringen als je thuis bent Knipoog


Ik denk dat het bij jullie in Amerika nog weer een beetje anders is en ik ga er van uit (maar weet het niet zeker Verward ) dat jullie nogal afgelegen wonen, daar kan ik het me nog eerder voorstellen om een wapen in huis te hebben, maar ik blijf erbij dat ik het -zeker in zulke dichtbevolkte landen als Ned. en Dld.- gevaarlijk vind om "zomaar" een wapen in huis te hebben, zeker als het dan ook nog in handen van mensen komt, die er niet mee om kunnen gaan!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:17

Hier in nederland is het zo, dat als jij je huis en jezelf beschermt binnen je eigen domein, en de inbreker uitschakelt dat je nog gearresteerd ook. Want die arme onschuldige inbreker moet goed beschermd worden.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:19

valt mee hoor, je wordt dan niet veroordeeld, maar krijgt ontslag van allen rechtsgevolgens wegens niet strafbaarheid van de dader. je kan namelijk een beroep doen op noodweer(exces).
maar het blijft lu llig....

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:23

geral schreef:
zou Justitie niet eens strengere straffen kunnen bedenken, pffffff slaat toch nergens op, dit soort gedrag
Desiree ben het helemaal met je eens


justitie MAG geen strengere straffen opleggen, ze hebben zich te houden aan het wedboek van strafrecht. ik geloof dat het maximum van zware mishandeling iets van 8 of 10 jaar gevangenisstraf is, maar het maximum wordt bijna nooit opgelegd.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:28

En dan gaat er ook nog ongeveer 1/3 van de straf af voor goedgedrag.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:31

en er kan ook nog een deel voorwaardelijk worden opgelegd, alternatieve straf. strafverlichtende/verzwarende omstandigheden....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:36

De justitie kan dus wel degelijk voor zwaardere straffen gaan, ze kunnen teminste de maximale straf opleggen, wat ze zoals Kayla zei dus bijna nooit doen. Overigens kun je je wel beroepen op noodweer maar op de een of andere manier werkt dat niet. Het staat vaak genoeg in de krant dat iemand die uit noodweer handelde gestrafd wordt.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:37

Sterre schreef:
Ik denk dat het bij jullie in Amerika nog weer een beetje anders is en ik ga er van uit (maar weet het niet zeker Verward ) dat jullie nogal afgelegen wonen, daar kan ik het me nog eerder voorstellen om een wapen in huis te hebben, maar ik blijf erbij dat ik het -zeker in zulke dichtbevolkte landen als Ned. en Dld.- gevaarlijk vind om "zomaar" een wapen in huis te hebben, zeker als het dan ook nog in handen van mensen komt, die er niet mee om kunnen gaan!


Klopt Sterre, we wonen behoorlijk afgelegen. En je zegt het zelf al, mensen die er niet mee om kunnen gaan. Dan pas wordt een geweer of pistool gevaarlijk. Maarja, je ziet dat het zuur wat in die vrouw d'r gezicht is gegooit, dat het ook een wapen is. En als jij in je auto stapt, dan stap jij ook in een wapen. Het is maar net wie hem in handen heeft.

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:41

Als je iemand wilt afmaken en je wilt het echt, zal je altijd wel een manier kunnen vinden. Maar het moet niet te gemakkelijk worden gemaakt. Vandaar die wapenwet hier, misschien moesten ze dat ook in de states proberen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:42

Desiree schreef:
De justitie kan dus wel degelijk voor zwaardere straffen gaan, ze kunnen teminste de maximale straf opleggen, wat ze zoals Kayla zei dus bijna nooit doen. Overigens kun je je wel beroepen op noodweer maar op de een of andere manier werkt dat niet. Het staat vaak genoeg in de krant dat iemand die uit noodweer handelde gestrafd wordt.


een beroep op noodweer hoeft niet te slagen, alleen als er aan alle vereisten is voldaan. verdediging moet wederrechtelijk, proportioneel, subsidiair, aanrading moet ogenblikkelijk zijn, gericht tegen eigenof eens anders lijf, goed of eerbaarheid bla bla bla. Als de rechter vindt dat aan niet alle vereisetn is voldaan, kan alsnog veroordeling volgen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:45

Hoe kun je dan ooit bewijzen dat het noodweer is? bijna nooit. Ik denk dat ik niet af zou wachten als ik de kans kreeg. Als ik een inbreker neer zou kunnen slaan zou ik het zeker proberen. GEwoon om mijn eigen veiligeheid zeker te stellen. En als ik hem dan perongeluk gedood zou hebben, zou ik hem daarna in een zak doen, in de auto en ergens in een bos zou dumpen. Er zouden geen connecties met mij worden gelegd: hij kent mij immers niet, ik hem niet. En aangezien maar minder dan 1% van de misdaden wordt opgelost, zouden ze er niet achter komen.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:48

ik zou me ook zeker verweren. maar dat van in een zak doen en dumpen niet denk ik. nood weer wordt we vrij vaak getolereerd hoor, als het echt een duidelijjk geval is, als iemand je echt wat doet.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 14:56

ja maar dat ga ik niet afwachten hoor, of iemand mij iets zou gaan doen als hij mijn huis binnen dringt. Ik zou in de eerste instantie mezelf proberen in te sluiten en de politie zover proberen te krijgen om te komen. Maar ja, ik zou en als...... veel dingen lopen niet zoals gepland, en zoiets wordt al helemaal niet gepland. Maar mocht het zover komen dat ik een inbreker per ongeluk zou doden, zou ik echt geen rechtzaak afwachten. dumpen die handel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie