misschien dom vraagje over mn hengstveulen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

misschien dom vraagje over mn hengstveulen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 20:26

Bloos! waarschijnlijk een domme vraag,naja ik ben graag overbezorgd Haha!
maar vandaag deed ik de tweedagelijkse routineklusjes bij mn merrie en veulen,en het viel me opeens op dat Epos op korte tijd wel drie maal stond te plassen! de laatste keer fleemde hij er bij ook.hij is nu bijna een maandje oud.het enigste waarmee ik dit kan linken is het feit dat ik denk dat mn merrie misschien hengstig is..ze laat dit moeilijk tonen zonder andere paarden in de buurt..in ieder geval ik vond dit wat raar,en wou het wel es aan de kenners hier vragen Haha!
iets zegt me wel dat het gewoon een ontluikend hengstengedrag is..djeez Epos word al groot Verdrietig


pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:36

zo te zien idd een domme vraag Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:39

Veulens flemen als ze een nieuw geurtje ruiken, dus ook als je een pakje cigaretten onder hun neus houdt. Ik zou het niet echt wijten aan het feit dat je merrie hengstig is. En dat hij zo vaak staat te plassen: het is een klein paardje en drinkt vaak. Als hij verder een gezonde indruk maakt hoef je niet aan ontstekingen te denken.
Temperatuur is verder normaal?

Je suis Charlie.

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:43

de temperatuur is normaal ja,ik maakte me wel zorgen omdat hij toch een driemaal echt kort na elkaar plaste,en terwijl hij plaste fleemde hij.. het kan ook gewoon toeval zijn,dus ik denk dat ik het maar gewoon in het oog houd,was de eerste keer dat ik dit opmerkte..
bedankt trouwens voor je antwoord Cassidy Knipoog voor de rest ziet hij er toch goed uit,maar ik ben liever overbezorgd dan een keer nalatig.


Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:04

Mijn hengstveulen doet wel degelijk mijn hengst na, over de hoopjes en plasjes van de merries plassen dus.
Terretorium afbakenen dus. Knipoog

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-04 10:21

dan gaat hij meteen al goed getraind zijn voor later dat hengstveulen van jou Knipoog
gisteren heb ik niet veel kunnen merken aan hem,met die storm,hij was de ganse tijd aan het rondrennen en rondbokken,vandaag maar es kijken of hij al wat gekalmeerd is Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 bezoekers