vraagje over uitzendbureaus..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

vraagje over uitzendbureaus..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 17:22

Hallo Bokkers,

Is het mogelijk om via een uitzendbureau een vaste baan te krijgen zonder om eerst een detachering procedure te moeten volgen?

Ik wil gelijk aangenomen worden met een contract en opgenomen worden op de loonlijst van het bedrijf die de vacature heeft geplaatst bij de uitzendbureau.

Ik heb namelijk geen zin om eerst op tijdelijk basis aan een bedrijf gedetacheerd worden en een weekelijks een loon te moeten ontvangen via de uitzendbureau.

Dus is het zo dat uitzendbureaus ook bemiddelen voor vaste banen?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!



Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 18:46

niemand? Verward

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:49

Dat kan volgens mij niet, je moet eerst een bepaalde tijd voor het uitzendbureau werken. Maar hoe of wat precies weet ik niet.

Soraya

Berichten: 6875
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:55

Je moet indd eerst voor het uitzendbureau werken. Nadat je een bepaalde tijd bij dat bedrijf heb gewerkt kun je door dat bedrijf een vaste aanstelling krijgen.

Via het CWI kun je wel aan een vaste baan komen. Tempo Team oid. zorgen alleen voor tijdelijk werk.

Hardcore-Soldier
Hardcore-fan#18
Respect2all

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:55

ja dat kan wel.. het is mij net overkomen...

Het is wel een hoge uitzondering hoor, dus ga er niet vanuit dat je zomaar zo'n baan krijgt. (quote van een uitzendbureaumedewerker)

Het bedrijf wat jou dan direct een vast contract aanbiedt, moet dan een flink bedrag neerleggen om jou van het uitzendbureau af te kunnen kopen.

Het is dus wel mogelijk maar ben er voorzichtig mee om dit aan te kaarten bij een sollicitatie, want dit kan gemakkelijk een reden voor hen zijn om je juist niet aan te nemen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:22

Maudje schreef:
ja dat kan wel.. het is mij net overkomen...

Het is wel een hoge uitzondering hoor, dus ga er niet vanuit dat je zomaar zo'n baan krijgt. (quote van een uitzendbureaumedewerker)

Het bedrijf wat jou dan direct een vast contract aanbiedt, moet dan een flink bedrag neerleggen om jou van het uitzendbureau af te kunnen kopen.

Het is dus wel mogelijk maar ben er voorzichtig mee om dit aan te kaarten bij een sollicitatie, want dit kan gemakkelijk een reden voor hen zijn om je juist niet aan te nemen.


Het uitzendbureau heeft niets aan mij hierover uitgelegd... ik was toen spontaan binnengestapt op een vacature die ze hadden.
Ik werd gelijk dezelfde dag voorgesteld aan het bedrijf en de bedrijf reageerde dezelfde middag. De bedrijf heeft een ander functie aangeboden wat is meer gepast voor mij dan de vacature die ze hadden bij de uitzendbureau geplaatst.
Het was wel een mooi verrassing!

De gesprekken verlopen onwise goed!

De uitzendbureau doet alleen de communicatie - doorgeven van afspraken, maar verder betalen ze geen reiskosten vergoeding voor de sollicitatiegesprekken of wat dan ook. Ik heb ook zelf geen formulier ingevuld of ondertekend bij de bureau.

Nu is de bureau aan het onderhandelen met het bedrijf, maar ik weet niet wat de uitgangspunt is... Verward

Is het niet zo dat ik ook de klant bent en dat ze horen te weten wat mijn wensen zijn?

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:26

Jij klant? Ze betalen je toch?

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:05

Gracy schreef:
Hallo Bokkers,

Is het mogelijk om via een uitzendbureau een vaste baan te krijgen zonder om eerst een detachering procedure te moeten volgen?

** Ja hoor. We noemen dat Werving en Selectie, kortweg meestal W&S genoemd. De nieuwe medewerker wordt dan door het uitzendbureau geselecteerd en voorgesteld, maar treedt direct in dienst bij het bedrijf. Is een heel normale procedure en absoluut niet uitzonderlijk.

Ik wil gelijk aangenomen worden met een contract en opgenomen worden op de loonlijst van het bedrijf die de vacature heeft geplaatst bij de uitzendbureau.

**Er zijn echter bedrijven die JUIST een uitzendbureau gebruiken om niet meteen zelf een contract aan te hoeven bieden, de administratie te doen en de begeleiding te doen.

Ik heb namelijk geen zin om eerst op tijdelijk basis aan een bedrijf gedetacheerd worden en een weekelijks een loon te moeten ontvangen via de uitzendbureau.

** Bij praktisch alle uitzendbureaus is het ook mogelijk om je vierwekelijks uit te laten betalen. Dus als dat je grootste reden is, vraag dan gewoon om vierwekelijkse betaling. Is ook heel normaal namelijk.

Dus is het zo dat uitzendbureaus ook bemiddelen voor vaste banen?

** Ja dus!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 21:10

Pervinco schreef:
Jij klant? Ze betalen je toch?


Nee, een uitzendkracht is bij ons wel degelijk klant (en dus koning Knipoog )
Een uitzendbureau heeft gewoon 2 klanten: het bedrijf en de flexkracht. Er is middels een uitzendovereenkomst dus ook een "driehoeksrelatie".

Daar ik bij een landelijk bureau werk, ga ik zelfs nog een stapje verder, want ik zie mijn collega's van andere vestigingen ook als (interne) klant. We helpen elkaar immers ook de juiste vacatures en/of de juiste flexkrachten te vinden.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 22:19

Pervinco schreef:
Jij klant? Ze betalen je toch?



Nee.

En ik wil liefst door het bedrijf betaald worden als ik de baan krijg.

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 22:21

Sonja schreef:
Nee, een uitzendkracht is bij ons wel degelijk klant (en dus koning Knipoog )
Een uitzendbureau heeft gewoon 2 klanten: het bedrijf en de flexkracht. Er is middels een uitzendovereenkomst dus ook een "driehoeksrelatie".

Daar ik bij een landelijk bureau werk, ga ik zelfs nog een stapje verder, want ik zie mijn collega's van andere vestigingen ook als (interne) klant. We helpen elkaar immers ook de juiste vacatures en/of de juiste flexkrachten te vinden.



Bedankt Sonja voor de opheldering Lachen

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:22

Ja hoor............via werving en selectie !

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:23

Het uitzendbureau betaald je wel... Het bedrijf betaald het uitzendbureau.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Gracy

Berichten: 1946
Geregistreerd: 04-11-02
Woonplaats: Buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 22:25

Pervinco schreef:
Het uitzendbureau betaald je wel... Het bedrijf betaald het uitzendbureau.



Ik heb niets ontvangen kwa betalingen want zover zijn we nog niet gekomen... Knipoog

Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!

Paradise

Berichten: 1936
Geregistreerd: 19-09-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 23:14

Ik heb een maand in "stalling" gestaan bij een uitzendbureau omdat het bedrijf waar ik werk het contract moest opstellen enzo.. Dus heb eerst een maand via het uitzendbureau daar gewerkt en daarna gelijk een vast contract.. Volgens mij hoefde ze het uitzendbureau niet uit te kopen..

Misschien dat dit ook een mogelijkheid is.

Als dat niet mogelijk is bij het uitzendbureau en je weet zeker dat je van dit bedrijf een contract krijgt zou ik wachten tot de ingangsdatum van het contract en dus niet eerst een aantal weken via het uitzendbureau gaan werken.

Veel suc6..!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 07:52

Paradise schreef:
Ik heb een maand in "stalling" gestaan bij een uitzendbureau omdat het bedrijf waar ik werk het contract moest opstellen enzo.. Dus heb eerst een maand via het uitzendbureau daar gewerkt en daarna gelijk een vast contract.. Volgens mij hoefde ze het uitzendbureau niet uit te kopen..

** Deze methode heet 'Payroll'. Het bedrijf werft en selecteert zelf de juiste kandidaat, maar deze gaat eerst via het uitzendbureau werken. Feitelijk is er dus een arbeidsverhouding met het uitzendbureau. Dat betekent dat, ondanks beloftes voor de toekomst of wat dan ook, je op dat moment gewoon een reguliere uitzendkracht bent, en dat (indien het uitzendbeding is opgenomen) je gewoon op straat staat op het moment dat het werk op is, je niet bevalt etc.

Misschien dat dit ook een mogelijkheid is.

** Schiet TS in dit geval niets mee op vanwege de rechtsvorm.

Als dat niet mogelijk is bij het uitzendbureau en je weet zeker dat je van dit bedrijf een contract krijgt zou ik wachten tot de ingangsdatum van het contract en dus niet eerst een aantal weken via het uitzendbureau gaan werken.

** Dit is altijd mogelijk. De eerste periode via het uitzendbureau (al is het maar een dag) telt echter wel als eerste contract.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:07

Ik denk dat je het ook zo moet zien:

Voor bedrijf is het vaak duurder om een uitzendkracht te nemen maar hebben vaak de volgende reden ervoor:

* niet zeker van een bepaalde tijd werk, dus ze kunnen ook makkelijk weer van de werknemer af, zeg maar.
* Bedrijf wil/kan geen adminstratie voeren mbt nieuwe medewerker.
* Bedrijf wil/kan zelf op de juiste termijn geen geschikte kandidaat vinden.

Alleen bij de laatste optie is het volgens mij een kans dat het bedrijf je "overkoopt" van het uitzendbureau (in principe ben je namelijk daar werknemer, zij kunnen aan jou verdienen, en als je in het bedrijf in dienst komt niet meer, dus zullen ze je voor geld wel laten gaan zodat je bij het bedrijf in dienst kan).

Dus ik zou er niet te veel op rekenen als je solliciteert via een uitzendbureau. Vaak is het wel zo dat het na verloop van tijd duidelijk is of je in (vaste) dienst komt bij het bedrijf dus dat is niet uitgesloten.

Soms heb je gewoon geluk, heb ik ook gehad, je weet het nooit...

Trouwens, ik heb ook jaren via het uitzendbureau gewerkt, ben er echt niet slechtr op geworden hoor, zij zijn ook "gewoon" werkgever, dus kan je vaak ook pensioen opbouwen en dat soort dingen...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _CS_, _kimm, AhrefsBot, Cowgirl, eva1969, Ginny135, Kimmej, leintje_, mmajar, Poety, shanna_dw, xPabloBokt en 31 bezoekers