wie heeft er zin om wat uit te zoeken?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

wie heeft er zin om wat uit te zoeken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 19:05

dit is de afstameling van mijn nieuwe paardje en het zegt me helemaal niks en mijn zus zegt de moeders kant helemaal niks. Omdat ze zo'n leuk voorbeen heeft en gewoon lekker kan lopen vind mijn zus dat ik er een goed veulen uit kan fokken die voor mij dan weer over een tijd in de sport kan presteren. Ik wil dit jaar zoiezo nog niet gaan fokken (vind het te laat en we zijn nog niet op mekaar ingespeeld) maar misschien volgend jaar.

maar ik weet niet ofdat iemand mij wat kan vertellen over maikie (jamaika) haar afstammeling.

Vader: Elmshorn
Vader van vader: Lord
v.v.v.: Ladykiller XX
m.v.v.: Viola
moeder van vader: Santa Strings
v.m.v.: Corvado
m.m.v.: Elga

Moeder: Tike
vader van moeder: Odd Job XX
v.v.m.: The Axe II XX
m.v.m.: Cinders II XX
moeder van moeder: Jeantalle (ster)
v.m.m.: Zwier
m.m.m.: Astrid

even voor de duidelijkheid een foto van haar papier:


ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:07

Je zou het met een basispaard kunnen proberen om een veulen te fokken.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:09

ceasario schreef:
Je zou het met een basispaard kunnen proberen om een veulen te fokken.


Leg uit?!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:11

youngster schreef:
Leg uit?!


Om de basis van de bloedlijn aan moederszijde er in te houden.

Anders ben ik bang dat het strooien wordt.

Tenzij je zegt ik wil een veulen en zie wel waar het schip strand.

Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:14

Elmshorn vind ik geweldig bloed!

Elmshorn:
Afbeelding

Lord:
Afbeelding

Dan moederskant...

Op deze pagina staan foto's van Odd Job's familie, de eerste foto is hij zelf, de tweede is The Axe.

Link naar allbreedpedigree.com 1

Odd Job ken ik persoonlijk niet, is dat het slechte bloed volgens jouw zus?

Odd Job is volbloed, Zwier is Gelders, afstamming van Olaf van Wittenstein, wat ik persoonlijk helemaal geen verkeerd bloed vindt voor achterin een lijn.

Foto's van familie van Zwier (Zwier zelf helaas niet):
Link naar allbreedpedigree.com 2

[edit:BartVB] Mega links ingekort

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:29

ceasario schreef:
Om de basis van de bloedlijn aan moederszijde er in te houden.

Anders ben ik bang dat het strooien wordt.

Tenzij je zegt ik wil een veulen en zie wel waar het schip strand.


Ah oke ik snap het..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:57

Wat is de 4e hengst Thirza?

En Ceasario wat voor richting bedoel jij dan?

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:06


Een theorie blijft een hypothese tot het moment waarop deze aan de praktijk wordt getoetst!

Facebook méér klik

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:25

Leuk gefokt, Elmshorn geeft hele fijne springpaarden, ik heb twee nakomelingen van Elmshorn uit een volbloed gehad, dat waren super springpaarden.
En als je er mee gaat fokken, zou ik voor een Holsteiner gaan (merrie moet wel bloed hebben) ik heb uit die Elmshorn merrie een Nakomeling van Contender gefokt, die nu 1.50 parcoursen in Amerika loopt.

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:59

Twee dingen vallen me direct op aan dit papier, nl. dat de merrie alleen veulenboek is en nog geen stamboek, dus zou eigenlijk eerst naar de stamboek keuring moeten.

Een ander ding is, dat de moeder een zgn F1 product is (Volbloed x Basis).
Het KWPN probeerde in die tijd, door een landbouwpaard te kruisen met een volbloed, op een snelle manier een luxe rij-sportpaard te fokken, met de adel van een volbloed en degelijkheid van een basispaard. Dit ging volledig de mist in, in de eerste lijn (F1) gaf dit goede sportpaarden, die echter in de fokkerij waardeloos bleken. Juist hetgeen men beoogde ging in de nafok volledig verloren.

Papa Elmshorn, zal wel voor een leuke dochter gezorgd hebben, maar als je met haar gaat fokken, moet je er goed rekening mee houden, dat je een (stempel = zeer sterk verervende) hengst gebruikt, want aan de moederlijn heb je weinig of niets.

Hier op Bokt zitten overigens een paar echte cracks waar het stamboek en/of vererving betreft. Als er daar tussen toevallig een zit van mijn leeftijd (50+) dan heeft hij/zij die periode ook nog volop meegemaakt en die kan je dan waarschijnlijk nog veel meer vertellen. Succes.

Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:07

Kitten schreef:
Twee dingen vallen me direct op aan dit papier, nl. dat de merrie alleen veulenboek is en nog geen stamboek, dus zou eigenlijk eerst naar de stamboek keuring moeten.

Een ander ding is, dat de moeder een zgn F1 product is (Volbloed x Basis).
Het KWPN probeerde in die tijd, door een landbouwpaard te kruisen met een volbloed, op een snelle manier een luxe rij-sportpaard te fokken, met de adel van een volbloed en degelijkheid van een basispaard. Dit ging volledig de mist in, in de eerste lijn (F1) gaf dit goede sportpaarden, die echter in de fokkerij waardeloos bleken. Juist hetgeen men beoogde ging in de nafok volledig verloren.

Papa Elmshorn, zal wel voor een leuke dochter gezorgd hebben, maar als je met haar gaat fokken, moet je er goed rekening mee houden, dat je een (stempel = zeer sterk verervende) hengst gebruikt, want aan de moederlijn heb je weinig of niets.

Hier op Bokt zitten overigens een paar echte cracks waar het stamboek en/of vererving betreft. Als er daar tussen toevallig een zit van mijn leeftijd (50+) dan heeft hij/zij die periode ook nog volop meegemaakt en die kan je dan waarschijnlijk nog veel meer vertellen. Succes.


idd je hebt maar 1x het heterosis effect en dan is het prut. met de koeien deden wij altijd 1X het heterosis efect en dan weer terug. in dit geval betekend dat dus. dat ze al 1x verder zijn. dus zou ook terug naar de basis gaan.
*LOL* (zelf houd ik wel van gelderse paarden , ik zou het wel weten)

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:40

Mariek87 schreef:
Odd Job ken ik persoonlijk niet, is dat het slechte bloed volgens jouw zus?

Odd Job is volbloed, Zwier is Gelders, afstamming van Olaf van Wittenstein, wat ik persoonlijk helemaal geen verkeerd bloed vindt voor achterin een lijn.



Weet niet waar jij vandaan hebt dat ik heb gemeld dat het slecht bloed is. heb alleen gemeld dat de moederlijn mij geheel onbekend is. dat betekend voor mij ABSOLUUT NIET dat ik het meteen slecht bloed vind. Boos! Alleen de wittenstein stam)

Ik vind Jamaika een fijn sport paard. super goed achterbeen wel wat steile schouder maar een super gebruik van het voorbeen. verbeter punten zijn zeker de rug (vrij week) en eventueel wat meer lengte in het voorbeen. beweging en front zijn super dus dat willen we behouden.

Merilyn (zus van Thirza)

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Climax
Berichten: 4523
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:13

Rustig maar hoor, ik had het niet goed gelezen, sorry, er stond dat je het je niets zei, ik dacht dat ze bedoelde dat je het niets vond.

Bedoel je nu te zeggen dat je de Wittenstein-stam wel slecht bloed vind?? (Laat ik het eerst maar even vragen dan...)


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 19:16

oke iedereen bedankt voor de info! het is leuk dat in nu foto's heb van haar papa Vingers aflikken

ik zoek idd een hengst die maikie haar slechte eigenschappen verbeteren zoals haar rug en eventueel wat meer lengte in het voorbeen. Haar beweging en front zijn super dus dat willen we behouden.

merilyn gaf zelf aan dat bijv. painted black (ook al zijn er veel mensen hier niet fan van hem) een goede oplossing zou zijn.
Ik wil haar als ik haar laat dekken het voor mezelf doen zodat ik er later mee verder kan.

wat erg leuk is, is dat je in haar bouw niks kan vinden wat op gelders lijkt misschien zijn haar gangen ervan.

dat ze alleen in het veulen boek staat vind ik erg jammer en daar wil ik ook graag wat aan doen maar ze heeft nu nog een erg zwakke rug en achterhand als die mooier wordt dan ga ik het zeker proberen.

verdere info (foto's) zijn altijd welkom!

Bucephalus

Berichten: 2467
Geregistreerd: 28-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:23

Odd Job heeft een tijdje ter dekking gestaan en stond bekend om het leveren van paarden met een fijn karakter en een goede draf. Ik meen dat hij uit de dekdienst is gehaald vanwege een probleem met een van zijn voorbenen. Ik heb nog wel ergens een andere foto van hem, ik moet even zoeken.

Cum Laude x Lord Leatherdale drachtig van McLaren

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 12:58

Je kunt trouwens ook (gratis?) dekadvies opvragen bij het KWPN. Copie van het papier samen met een goede foto van de merrie opsturen, geeft vaak het beste resultaat.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-04 18:37

Mariek87 schreef:
Rustig maar hoor, ik had het niet goed gelezen, sorry, er stond dat je het je niets zei, ik dacht dat ze bedoelde dat je het niets vond.

Bedoel je nu te zeggen dat je de Wittenstein-stam wel slecht bloed vind?? (Laat ik het eerst maar even vragen dan...)


Ik KEN alleen de wittenstein-stam van naam en ook die vind ik niet slecht. ik heb alleen gezegd dat de stam mij geheel onbekend is. ik weet er dus niets van. heb nooit iets slechts gezegd hierover. ik weet dus niets van afstammelingen uit deze lijn of wat dan ook.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 107 bezoekers