aan de teugel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 18:28

Hoi! Romeo loopt in de stap en draf wel goed en netjes aan de teugel, en dan reageert ie ook super op je, hij wil echt voor je werken, maar zodra je in galop zit gaat die kop omhoog, gaat ie minder voor je werken, ook wil hij telkes gaan bokken, en dan niet omdat hij blij is maar echt om je eraf te hebben!
iemand een oplossing!?

dewy007
Berichten: 358
Geregistreerd: 05-09-03
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:32

het is wel hard mischien een tiedeman heb ik voor dewy als ik naar buiten gaa dan kune ze niet hun hooft om hoog gooien en daar gaan ze ook mooier van loopen

nou groejes ricardo ik hoop dat dat de op losing is

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 18:35

Ik rij het liefst zonder hulpteugels... Ik heb dr opsig nix tegen, maar zelf wil ik er niet mee rijden... maar als het echt niet anders kan zal ik zelf eens een tiedeman aanschaffen Lachen

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:53

Misschien heeft hij nog moeite met de galop, vooral als ze jong zijn of nog niet zo lang onder het zadel vinden ze dit nog weleens moeilijk.

Misschien zit je zelf niet helemaal lekker in galop op zijn rug, omdat die zijn hoofd omhoog gooit en dus zijn rug wegdrukt.

Dat zit ook vaak in een cirkel, hij is nog niet sterk genoeg en gooit zijn rug omhoog, omdat dit natuurlijk niet lekker zit ga jij meer hobbelen, wat voor hem weer niet prettig aanvoelt en waardoor die dus verder gaat met hoofd omhoog, rug wegdrukken en spannen ipv ontspannen.

Mijn paard vind de galop erg moeilijk, ik oefen dit ook aan de longe, veel draf/galop overgangen zodat ze er beter in wordt, en dan ook met pessoa, ik merk het verschil wel.

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 18:57

Romeo is nu 6... Ik probeer er aan te werken en aangezien ik Romeo nog totaal niet ken, gaat het in de toekomst misschien wel goed

Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:10

Ik zou iig geen hulpteugels gebruiken,maar zoals Sily al zei veel overgangen rijden,en echt naar de overgangen toerijden zo dat hij met z'n achterhand moet ondertreden.
De galop kan je netjes blijven oefenen door 2 à 3 keer op elke hand aan te springen en na een paar pasjes al terug te nemen.Btw je hoeft echt niet elke dag te oefenen een dagje alleen stappen en draven daar word je paard echt niet slechter op Knipoog
Maargoed ik heb dus ook zo'n paard dat tijdens de galop z'n rug wegdrukt.Wat ik altijd als afsluiting doe is m'n paard z'n hals laten strekken in draf en hem dan aan laten springen in galop en even uit laten razen.Helemaal niks van hem vragen en gewoon doodstil blijven zitten.Als ik hem dan terugneem is ie al z'n spanning en stress kwijt en staat ie gewoon te briesen(moet dit nou met een 's'of een 'z'? Blond ) van genot Haha! Ik weet niet of dit bij elk paard werkt,maar je zou het eens kunnen proberen,veel succes iig!!!

Melliejj

Berichten: 176
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 19:21

Kzal het allemaal uitproberen Lachen:D

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:39

vooral doen wat Sily hiervoor al zei... en niet aan de hulpteugels gaan beginnen.
Die maken bij het probleem dat jij nu hebt meer kapot dan dat ze helpen.

heel veel succes

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:05

ehm tjah, ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet vinden Verward Je zegt dat het paard probeert te bokken en zijn kop in de lucht gooit. Mensen antwoorden met rug wegdrukken en hulpteugels. Zelf denk ik niet dat een of andere hulpteugel nodig is!! Als je toch aan een hulpteugel wil beginnen, doe dan een martingaal, deze kan niet zoveel schade aanrichten als een slofteugel. Ik denk dat het probleem bij jouw hand ligt. In de draf beweegt het hoofd van het paard heel weinig, en in stap wat minder als in galop. In galop is de beweging het grootst. Ik denk dat jouw hand te stil is en als het paard dat zijn hoofd beweegt, krijg je een klapperteugel en krijgt het paard steeds kleine 'schokjes' in zijn mond. Het kan ook zijn dat als je aanspringt in galop, niet netjes zit [onderuitgezakt dus] en dat je het paard hindert in zijn bewegingen. Vraag aan je instructeur om raad en als je deze niet hebt zorg ervoor dat je er een krijgt! Je schrijft niet of je paard het ook aan de longe doet of bij andere mensen, dat is jammer. Wil je het laten weten?

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:27

Patsur volgens mij lees je het niet helemaal zoals het er staat, mensen antwoorden juist dat een hulpteugel niet de oplossing is
Op 1 na dan ok.

En als het hoofd strak de lucht in staat is de rug *zoals ik het geleert heb* weggedrukt.
Bij mijn stukje staat overigens net als in jouw stukje dat het ook door haar zit etc. kan komen.