bang voor water

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

bang voor water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 11:48

Mijn pony is ontzettend bang voor water. Het is zelfs zo erg dat als er een plasje voor zijn weiland ligt hij zijn weiland niet meer in of uit gaat. Ik krijg m met geen mogelijkheid door een plas heen. Hoe leer je een paard dat plassen niet eng zijn???

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 11:53

Julius had dat ook. Ik ben toen heel veel met hem gaan oefenen. Dus als het regende het erg op en plassen lopen. Je moet er zelf natuurlijk ook doorlopen. Als jij hat al niet doet waarom hij wel.

Julius had het nooit afgeleerd en ging nooit zomaar de plas in.

Barley heeft er geen problemen mee gelukkig. Die vind het zelfs wel leuk. Vermaakt zich prima in de wei als er plassen liggen. Lekker erin stampen en doorheen crossen. Een heel leuk gezicht.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 12:07

Net als Hieke zegt. Gewoon oefenen. En zelf je laarzen aan trekken om er zelf door heen te gaan. Ik heb er nooit problemen mee gehad. Dennis is een zeepaardje(als we in het bos niet door de waterbak gaan is hij beledigt) en Tammy doet het gewoon wel.

loulou

Berichten: 14809
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 12:57

loulou was ook doodsbang van water maar nou gallopeerd ze met de cross gewoon de waterbak in!
ik heb heel veel geoefend met een spons en met de slang. en ook gewoon door plassen lopen enz. afspuiten vind ze nog steeds niet echt leuk maar het is wel veeeel beter geworden. ook antivliegenspul vind ze nog steeds eng maar ze spring teminste niet meer vierkant de lucht in.dus gewoon veel oefenen zou ik zeggen
succes Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:52

Let vooral goed op je eigen lichaamshouding als je met je paard door het water gaat lopen. Kijk niet om naar je paard, maar hou je hoofd een beetje laag en laat je schouders hangen. Vooral niet troosten als hij niet wil, maar druk op het touw houden tot hij de druk wegneemt (dus iets naar voren komt). Oefen alleen als je (veel) tijd hebt, zodat je altijd positief af kunt sluiten!

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 15:18

Of wat je ook kan doen is een andere pony voor laten lopen die geen problemen heeft met water en plassen. Dat werkte voor mij het beste met mijn eerste paardje. Mijn man ging met zijn paard eerst en dan zag mijn paardje dat alles okee was en liep er ook zo doorheen. En als je die mogelijkheid niet hebt dan kan je de oefeningen die hiervoor werden gezegd doen. Het gaat vast lukken Knipoog Good luck!!