Ik kan niet rijden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Ik kan niet rijden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 21:47

Ik ging vandaag rijden en het ging helemaal niet goed..
Maar dat komt juist omdat ik niet goed kan rijden. Ik weet dat er mensen zijn die er anders over denken bij mij op stal, maar ik voel me er zo rot over. Ik kan niet eens mijn tenen naar binnen buigen
Ik word er helemaal gek van en ik vind zelf dat ik niet goed les heb maar mijn moeder wil niks anders betalen .. Huilen
En daar zit ik echt mee .. Ik wil goed kunnen leren paardrijden .. Maar dat gaat zo niet ..
En omdat het niet lukte werd ik boos en wilde het afreageren op Daisy .. Maar dat moet ik natuurlijk niet doen. Dus stapte ik af. En omdat alles niet ging moest ik gewoon janken. Maar wat wel heel lief was, was dat Daisy der hoofd onder me arm legde..
Nu voel ik me schuldig tegen over daisy dat ik niet kan rijden en dat zij daar onder lijdt....

Sorry hoor maar dit moest er ff uit ..
De meeste mensen denken dat ik dit doe om aandacht te trekken maar dat is niet zo .. Ik wil het er niet over hebben met mijn moeder omdat die er geen hol van snapt.... Jullie wel. Jullie rijden zelf paard en mijn moeder niet...

Thnx dat je dit ff heb gelezen Lachen

[edit Heike] tekst leesbaar gemaakt. dmv punten en komma's en neit in niet veranderd oa. Ook titel aangepast.


boontje
Berichten: 239
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:44

Ik vind dat je het in ieder geval goed onder worden kan brengen waar het probleem zit.Probeer om oplossingen voor jezelf te bedenken.

Ik weet niet wat je nu betaald voor les maar maar misschien kan je voor het zelfde geld sparen voor 1 keer in de twee weken les van iemand die je wel aanspreekt.

Beter 1 keer in de twee weken goed les dan iedere week slecht.

Ik zie dat je in de buurt van Alkmaar woont, ken wel een goede instructrice in die buurt.Mocht je interesse hebben kan je pb en

veel succes ermee.

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:45

Kan je je moeder niet overhalen voor 1x per 2 weken of 1x per maand les? Of dat je het van je zakgeld betaald? Of je neemt een baantje? Als je weer zo'n kwaad moment hebt, stop je waar je mee bezig bent en ga je ff een rondje rustig stappen en ademhalen Lachen Daarna pak je hem weer op. Blijf gewoon rustig rijden en doe of er niks aan de hand is. Als het niet lukt, nog een keer proberen met net zo veel geduld als de eerste keer. Denk maar 'al zijn we vanavond nog bezig, het zal vast wel een keer lukken!' (je snapt wel dat je niet serieus 3 uur moet blijven rondrijden...).

Off-topic: je verhaal is wat lastig leesbaar, oa door type- en spelfouten, misschien kan je daar volgende keer iets meer op letten?

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 23:00

Sorry voor de verkeerde spel en type fouten..
ik ga aan me moeder vragen of ik les mag nemen bij Poelenburgh en dat ik zelf een deel mee betaal an me salarisje ik verdien 2,30 per uur Tong uitsteken
misschien dat het dan mag ik weet dat het aan me zelf ligt en niet aan Daisy..
Heel soms wel omdat ze nogal druk is maar als ik in stap zit gaat zij altijd in draf dus ken niet rustig rond stappen want ik moet iedere keer ene volte maken of haar tegen de muur aan zetten en daar hou ik neit van ( vooral de muur niet)
ik hoop dat het wel mag als ik er aan mee betaal.. ik denk dat me vader eht er over moet hebben met mijn moeder omdat ze niet echt naar mij luisterd

Thnx voor jullie tips Lachen ken ik teminste wat uit begrijpen en leren Lachen

danifur

Berichten: 2204
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: oostzaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:47

ja inderdaad, dat wou ik net meteen zeggen na het lezen van dit toppic!
ga andere les zoeken, en inderdaad beter eens ind e 2 weken dan maar voor dat geld GOED les, dan elke week hetzelfde bedrag geven en klote les krijgen en geen hol opschieten ermee!

maar zoals ik in je profiel had gezien, is daisy toch niet van jou of wel?? heb k dat verkeerd?

Paardrijden is geen krachtsport, maar gevoel
San Z1+9 Fury M2+6 Haha!
Hoe meer je de mensen leert kennen, hoe meer je de dieren gaat waarderen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 02:28

danifur schreef:
ja inderdaad, dat wou ik net meteen zeggen na het lezen van dit toppic!
ga andere les zoeken, en inderdaad beter eens ind e 2 weken dan maar voor dat geld GOED les, dan elke week hetzelfde bedrag geven en stinkmodder les krijgen en geen hol opschieten ermee!


Mee eens. Je kunt beter minder vaak les nemen van een goede instructeur/trice, dan veel vaker van iemand die je niet verder kan helpen (of misschien zelfs eerder achteruit dan vooruit helpt).

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 05:11

Lief, heb ik ook dagelijks Haha! Haha! Haha!. ik krijg gelukkig wel goed les en ik wordt super begeleid. Maar iedere keer dat ik aan het rijden ben dan realiseer ik me dat ik nog zoooooveeel moet leren. Dat is ook gelijk het mooie aan de paardensport, je kan altijd beter.... het kan altijd mooier.

Eens in de twee weken les van een goede instructeur, kom je verder mee dan dagelijks van een slechte Haha! Haha!

Het inzien dat je zelf tekort komt rijtechnisch, is de beste start naar beter rijden Haha! Haha! Haha! Succes

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:11

Ook ik ken het probleem. Heb vaak zat dat ik mezelf wel voor mijn kop kan slaan of bomvast rijdt. Ik had geen mogelijkheid om te lessen. Maar gelukkig kan ik nu één of twee keer per week bij de "buurman" terecht. En als hij plaats heeft ga ik zelfs daarheen met mijn paardjes. Zonder goeie hulp redt niemand het.

veel succes....

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

ellepel

Berichten: 47328
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:26

ik kan ook niet rijden!
zonder zadel donder ik er geheid vanaf en toch huppel ik al vijftien jaar op een paarderug rond..

aan de teugel rijden? ja twee minuten ofzo.. ik heb het gevoel er niet voor, en kan wat ik met mijn bovenlichaam moet doen niet tegelijk met mijn onderlichaam combineren.

tja...mijn pony en iik rijden toch overal heen. en ach.. we begrijpen elkaar wel..Haha!

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:22

Ik begrijp uit je verhaal dat Daisy jou eigen paardje is, Misschien moet je proberen wat vaker op een ander paard te stappen.
Daar leer je heel veel van, ik weet niet op je op een manege staat met meerdere mensen met een eigen paard, je zou is kunnen ruilen van paard, dat is ook goed voor de andere persoon waar je mee ruild.
Dat heb ik ook gedaan, en dat doe ik nog, als mijn mede pensioners op vakantie gaan doe ik vaak hun paard, dus ik rij veel verschillende paarden en daar leer ik onwijs veel van!!!En als dat bij jou geen mogelijkheid is dan zou ik inderdaad proberen bij een ander te gaan lessen, maar als het geld er niet voor is dan zou je het toch proberen zelf op te lossen...Echt meisje ook met jou komt het wel goed zet hem op!!!!

Knuffel van mij

ik reageer omdat ik je graag help!!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:45

Ja, gewoon van je eigen geld betalen. Heb ik ook jaren gedaan, om de extra lessen voor de concoursen (en de concoursen zelf en alles wat erbij hoort) te betalen. Deed ik gewoon met m'n krantenwijkje.
Als je echt beter wil leren rijden, moet je gewoon al je verdiende geld (of iig; alles wat je overhoudt nadat je NOODZAKELIJKE dingen hebt gekocht, ik weet natuurlijk niet wat jij allemaal moet betalen aan kleren enzo) in lessen steken! Dat moet je ervoor over hebben als je zo heel graag beter wil leren rijden, vind ik.
En gewoon goed concentreren op je rijden: 'doe ik alles wel goed?'
Gewoon blijven proberen (ik weet hoe frustrerend het kan zijn om in te zien dat je er geen reet van kan!), dan komt het vanzelf weer goed (bij mij komt het ook steeds beter (is dit goed nederlands?))
Gr.

Locanda

Berichten: 2612
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Noord-Holland en Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:23

sowieso iets aan die les doen natuurlijk!
maar als er meerdere mensen op stal rondlopen, die er oog voor hebben, en waarmee je het goed kan vinden, kun je hen eens om raad vragen. Gewoon als je gaat rijden eens om advies vragen. Al geven ze je gewoon wat tips, of helpen ze je maar een paar minuten. Je zal er echt wel wat aan hebben, en als het rijden dan beter gaat ga je je ook beter voelen. En als je een paar complimentjes krijgt over je rijstijl, zal je je nog beter gaan voelen, en waarschijnlijk nog beter gaan rijden. (en van een beetje rondneuzen op bokt onder rijtechnisch, kun je ook een hoop opsteken Lachen )
En ik weet niet of je nog andere hobby's hebt die je ouders betalen, zo niet, is dat ook een argument zodat ze misschien een paar extra eurotjes willen neerleggen. Ik bedoel als je hiernaast nog 3 andere hobby's hebt geef ik ze groot gelijk dat ze niet meer willen uitgeven. maar als dit het enige is, kun je ze er eens op attent maken dat stel dat je op allemaal andere tijdsverdrijven had gezeten, het ze veel meer zou kosten.
En bedenk; een goed zelfbeeld maakt betere rijstijl.

Because the line between wrong and right, is the width of a thread from a spider's web. The piano keys are black and white, but they sound like a million colors in your mind.

http://www.lucies-paardenadvies.nl De basis in balans.Bewust trainen omg NH en midden Nl.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:38

Ach gut Kop op! Iedereen heeft z'n dipjes! Na regen komt zonneschijn.

Heb geduld, denk je dat Anky alleen maar succes had en alles meteen kon toen ze op het paard stapte? Die heeft ook haar ups en downs gehad en vaak genoeg ervan gebaald dat het niet zo vlug zo goed ging als zij wilde.

Elke ruiter of amazonde die serieus wilt leren paardrijden zal vaak tranen laten. Maar met bloed, zweet en tranen kom je er uiteindelijk wel!

Iemand die zo gemotiveert is als jou lukt het wel, ook al gaat het nou wat minder. Er komen ook mooie kansen op je weg, waar je veel aan hebt!!

Probeer er toch met je moeder over te praten en het haar uit te leggen. Je gaat toch niet nu al opgeven he?!

[edit]Heb net even je profiel bekeken, je zit netjes op het paard hoor OK dan! Heb menig M ruiter slechter zien zitten Bloos! [/edit]

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:47

Hmm Lachen.. ik vindt jullie echt super gaaf Haha!.. Lachen.. ik gaat het echt aan me moeder flink uit leggen want dit kan natuurlijk niet langer zo .. ik heb vanavond weer les .. ( arme ik)...

Hmm .. was Daisy maar van mij .. ik huur der.. ze stata ook nog eens te koop ook
dat vindt ik natuurlijk helemaal niet leuk .. ik wil der wel kopen maar heb geen geld genoeg.. en als ik der al zou kunnen kopen ging ik 2 keer in de week lessen :|
ik ga gewoon zeggen dat ik ook een deel wil betalen ..
en als ze het niet begrijpt... mag ik dan boos worden ? :|... ( op me moeder dan he:P;))

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:59

Tranen heb ik trouwens al genoeg gelaten . .bloed nog nooit met een paard :| .. Zweet wel...
ik owu gewoon dat alles beter ging .. ik snap ook wel dat alles niet zo snel kan als ik wil.. ik moet neit van nikms naar Z gaan ofzo want dat is ook niet goed natuurlijk Knipoog.. maar kijk al laat me moeder me nou op Poelenburgh rijden kan ik ook nog soms aan wedstrijden mee doen en met Daisy naar de lessen gaan ( zou ik wel mogen van de eigenaar)
Dan leer Daisy ook meer.. en ik natuurlijk ook ik vindt het al super leuk om een onderlinge wedstrijd te rijden ( heb ik laatst nog gedaan) Alleen ging niet echt heel goed.. je kon 138 punten halen als je allemaal 6en had ik had er 129 ... Daisy was best bang en ik wil haar laten zien dat ze er niet bang voor hoeft te zijn en daarom ook met haar wedstrijden wil rijden ... ik heb nu nog maar 3 wedstrijden gedaan in me hele leven ( eerste op Manege waarland in Waarland en 2 keer een onderlinge wedstrijd bij mij op stal)
en maar 1tje met Daisy dat was de eerste op Daisy en ik weet niet of Daisy vaker een wedstrijd heb gelopen volgens mij niet

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:21

Zoals de rest al zeg: Overleg met je ouders of je op Poelenburgh mag rijden. Van wedstrijden leer je inderdaad, daar is je pony heel anders en kan je thuis weer aan die dingen werken.

Voor je tenen naar binnen te draaien: Probeer met de binnenkant van je kuit te drijven. Niet met je hak/hiel. Dan ga je in de knieën al draaien en komen je tenen vanzelf dichter naar je paard toe te staan.

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:29

dat probeer ik ook mnaar dat is best moeilijk vooral ook omdat ik bij 1 enkel verstuikte enkel banden had en volgens de dokter neit goed had uit geziekt ofzo :S.. en nu kan ik die minder naar binnen draaien dan de ander.. maar is dat ook een kwestuie vanoefnene ? .. ik heb nooit echt geleerd ook om met je tenen naar binnen te zitten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:39

In je profiel lees ik dat je 15 bent
wat let je om te gaan werken en zelf betere lessen te betalen?
daar hoeven je ouders toch niet perse voor op te draaien omdat jij deze lessen niet goed genoeg vind?

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 16:56

ik heb werk maar verdien maar 2,30 per uur en alleen op de zaterdag en ik heb me geld nog neit binnen Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:58

sparen, dan hoef je niet te wachten tot je je geld binnen hebt Lachen
En het is zo vakantie, kun je lekker veel verdienen en sparen

Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 17:08

Gelukkig wel Lachen.. alleen ik heb geen geld om te sparen nog haha Tong uitsteken;)...
en ik ga ook in de vakantie door de weeks werken dus daar ben ik wel blij om :d.. heb morgen net een maandje werk Tong uitsteken:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:10

Aha zo, op die manier Lachen
veel werk plezier en daarna veel rij plezier

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:23

Bloed, zweet en tranen is een uitdrukking Knipoog

Waar een wil is, is een weg. Je geeft al aan dat je werkt, dan ga ervoor! Doe wat je kunt en grijp elke kans die je krijgt!

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:25

En trouwens, ik keek in je profiel, en het ziet er helemaal niet zo slecht uit hoor! kop op!!

Tinker Lowara; M1+2 eindstand, Tinker Arwen; M1+15 eindstand, Tinker Elke; M2+6/M1+11,Tinker Maeve L2+2 eindstand, Tinker Sansa te klein gebleven :+


Dydy

Berichten: 4380
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 17:32

hahah neej toen neit Tong uitsteken;) maar met die wedstrijd had ze haar hoofd ik de lucht het bit is te groot.. want als ik stuur ( natuurlijk niet alleen met me handen) maar dta komt eht bit er aan de ene kant uit en aan de andere kant zit ie goed .. klopt toch niet? Gaaaap


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers