Waarom vinden meisjes paarden leuker dan jongens

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Warmiwanusca

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Waarom vinden meisjes paarden leuker dan jongens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:53

He hallo allemaal!
Ik ben nieuw hier (dit is pas mijn 2de berichtje) en ik vroeg mij af waarom meisjes paarden leuk vinden. Er zijn maar weinig jongens hier volgens mij. Ik heb dit ook al aanes aan vriendinnen van mij gevraagd maar zij weten het niet, ik ook niet. Ik weet nauwelijks wat van paarden, alleen dat ze 4 benen hebben en een hoofd. De rest zal ik hier wel leren. Oh ja ik weet ook dat ze een staart hebben. Knipoog

Misschien weet een van jullie hier een antwoord op. Ben benieuwd!

Tot posts.

Hans


boeflover

Berichten: 6041
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:55

haha, niet allemaal hoor
tsja, een paard laat je niet vallen, een jongen soms wel Tong uitsteken

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:59

*LOL* *LOL* die reden van boeflover vind ik wel heel goed

En welkom hier op bokt Knipoog

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:00

Denk niet dat TS het zo bedoeld boeflover... Denk eerder dat hij bedoeld dat er zoveel meiden rijden en zo weinig jongens.

En waarom? Geen idee... Bij de kleine kinderen zie je wel vaak jongens rijden, in de springsport ook overigens. Wellicht dat paardrijden en/of dressuur een wat tuttig imago hebben... Ik werd op de middelbare enorm gepest met het feit dat ik 2 paarden had... Dressuur trekt me overigens ook helemaal niet Lachen

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

meis_lief

Berichten: 496
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Haren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:01

nou... volgens mij kan je behoorlijk hard van een paard vallen!
het zal wel net zoiets zijn als dat voetbal voor jongens is!

Spero melior

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:01

OMdat je paarden kan vertrouwen Schijnheilig Bloos Haha! en ze zijn er voor je wanneer je ze nodig hebt
Laatst bijgewerkt door Buckje op 23-06-04 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

shariyerke

Berichten: 1395
Geregistreerd: 14-06-02
Woonplaats: Venhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:01

ik denk dat het ook goed gecombineerd kan worden hoor, maar wat boeflover zegt jongens laten je wel stikken, en je paard staat elke dag weer klaar en zeurt ook niet

maar ik vind jongens ook leuk hoor Knipoog

Leo

Berichten: 50036
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:04

Ik denk ook dat paarden bij jongens een wat tuttiger imago hebben.
Op een basisschool wordt je als paardengekje al heel snel nagehinnikt door die voetballende jongetjes..

Ik weet het niet; denk echt dat het het imago is..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..


Warmiwanusca

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:09

ja ik bedoelde inderdaad dat er meer meisjes paardrijden dan jongens op een paard zitten. Lachen

Maar er zijn dus ook meisjes die parden liever en betrouwbaarder vinden dan jongens?

Ik ben heel lief hoor. Knipoog

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:12

Denk dat het ook iets te maken heeft met het ingeburgerde beeld dat jongens moeten voetballen en meisjes meer 'tuttige' dingen doen als ballet en paardrijden. Ookal leven we dan nu in een moderne maatschappij, dat beeld zit er nog steeds grotendeels in, jongens die paardrijden worden raar aangekeken dus zullen ze het al gauw uit hun hoofd zetten, tenzij het hele dappere, standvastige jongetjes zijn die zich weinig aantrekken van pesterijen! Haha!
Laatst bijgewerkt door Tamara op 23-06-04 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:13

Ik vind dat dus niet, maar goed, ik hoor al sinds mijn geboorte dat ik een jongetje ben Lips are sealed Ik vertrouw mijn vriend meer dan paarden... Mijn vriend vertrouw ik voor 100%, paarden voor 99%... En ik ken paarden die ook behoorlijk kunnen 'zeuren' hoor...

Maar ik blijf erbij dat het echt iets met het imago te maken heeft...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:13

welkom hier!
als je op maneges rondkijkt zal denk ik zo'n 90% meisje/vrouw zijn. (wat het voor die 5% jongens misschien juist aantrekkelijk maakt??)_
In de top van de springsport zijn het volgens mij vooral de mannen die de dienst uit maken. terwijl de top dressuur volgens mij wel aardig 50/50 is.
waarom?? ik zou het niet weten, misschien te veel risico's bij het springen. Of krijgen mannen misschien sneller een sponsor?

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:13

boeflover schreef:
haha, niet allemaal hoor
tsja, een paard laat je niet vallen, een jongen soms wel Tong uitsteken


Veel paarden hebben mij anders hard laten vallen, tot een hersenschudding aan toe. Knipoog

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Barb

Berichten: 12075
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:14

omdat paarden een knuffelimago hebben

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Warmiwanusca

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:15

Ik ook

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:18

Het heeft er denk ook mee te maken dat meisjes tot ongeveer hun 14e (grof geschat hoor Knipoog ik was wat later) niet geïnteresseerd zijn in jongens, niet echt tenminste. Ze hebben veel meer iets met een paard, die zien ze echt als vriend, kunnen ze mee knuffelen, alles tegen vertellen, de hele dag mee tutten... Heb t nu wel over 'ze' maar zo was ik dus vroeger ook. Knipoog

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:18

Mannen hebben liever een stoerdere sport, alhoewel ik paardrijden een erg stoere sport vindt, vooral voor eventing ofzo heb je een grote dosis lef nodig.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:19

Wil je nou eigenlijk weten waarom meer meiden paardrijden of probeer je ons te overtuigen van jouw gelijkenissen met paarden? Scheve mond

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:20

Ik denk dat het komt omdat het voor meisjes vroeger in de middeleeuwen zowat verboden was om paard te rijden. In die tijd waren het 9 van de 10 keer de mannen die paard reden. En ja wat niet mag... dusssss dat is er waarschijnlijk in de loop van de tijd ingeslopen Tong uitsteken.

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:20

Ik ken ook jongens die paarden leuk vinden hoor. Haha!

Nee, ff serieus... ik hoor vaak verhalen van meisjes die hun paard verkopen, omdat ze kiezen voor jongens... tsjah...
Laatst bijgewerkt door Jessie88 op 23-06-04 15:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Warmiwanusca

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:21

nee, nee, zeker niet. Het was een serieuze vraag hoor. Ik denk dat Tamara wel een heel goed argument heeft.

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:22

juval schreef:
welkom hier!
als je op maneges rondkijkt zal denk ik zo'n 90% meisje/vrouw zijn. (wat het voor die 5% jongens misschien juist aantrekkelijk maakt??)


ehm even offtopic: Als 90% vrouwelijk is, en 5% mannelijk, wat is die andere 5% dan?

Maarre, ik weet het ook niet. Ik denk dat jongens minder behoefte hebben aan knuffelen, poetsen en prutsen etc etc wat jonge meiden wel vaak met ponys doen.
Meisjes spelen toch ook al sinds jaar en dag met poppen en barbies?

En als een jongen eenmaal ouder is denkt hij er niet meer aan of durft hij niet vanwege zijn vrienden? Het lijkt nou eenmaal niet stoer om een hechte band te hebben met iets of iemand...
Hoeveel jongens in hun pubertijd doen niet "stoer" over een vriendinnetje in plaats van dat ze toegeven dat er een hechte band is?

En tjsa, om op latere leeftijd te beginnen is altijd een grotere stap dan als kind...

Ik denk daarom!

Ook een welkom!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:23

miepmiep schreef:
ehm even offtopic: Als 90% vrouwelijk is, en 5% mannelijk, wat is die andere 5% dan?


Paard? *LOL*

Warmiwanusca

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:24

Ik vindt paarden ook leuk, van een afstandje. Ik heb 2 keer geprobeerd om paard te rijden. De eerste keer kreeg ik meteen een schop, toen lag mijn been helemaal open. En de tweede keer werd ik er telkens afgegooid. Toen ben ik maar gestopt. En ik was met een ervaren iemand die er ook niets van snapte waarom het niet lukte.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:28

miepmiep schreef:
ehm even offtopic: Als 90% vrouwelijk is, en 5% mannelijk, wat is die andere 5% dan?



Onzijdig, mensjes zoals ik... Meisjes die zich jongetje voelen Knipoog

Enne, Hans: als ik jou was zou ik eens op een manege gaan kijken. Ik ken hier ook enorm veel ervaren mensen, maar daar zou ik geen beginner bij op een paard zetten. Het gaat om het paard, niet om de ervaring. Manegepaarden zijn beginnens gewoon, dat zijn vaak paarden die alles, of heel veel, slikken en je ook niet af zullen werpen tenzij ze schrikken.

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 95Ellen, aeckker03, annelieke92, chinnie, f_pepper, GWR, Janyne, Jette, MaanNaam, MaiMai, pjer, SemrushBot en 63 bezoekers