speekselklieren passen niet tussen de kaak..?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

speekselklieren passen niet tussen de kaak..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:52

Wat een problemen heeft zij zul je denken..tjah..Tong uitsteken als je het zo bekijkt haah.. Maar iik heb een vraagje mijn merrie heeft al zon 3 maanden haar speekselklieren (zitten bij de aanhechting hoofd/hals) naar buiten staan, omdat haar kaken waarschijnlijk niet breed genoeg zijn...De DA weet ook niet precies hoe dit komt, maar we weten wel dat als ze nageeft ze naar buiten 'floepen'raar he??
Ze heeft er geen last van en doet geen pijn..maar het staat niet zo mooi..
weet iemand hoe dit precies komt en komt dit vaker voor?

Kitten
Berichten: 1717
Geregistreerd: 12-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:27

Als jouw merrie in de wei staat is dit niets byzonders, veel paarden hebben hier last van. De speekselklieren raken geirriteerd als het gras erg kort wordt, doordat ze vaker een (af)bijt beweging moeten maken en dan relatief weinig gras binnen krijgen, dus deze beweging veel vaker herhalen moeten tijdens het grazen. Minder lang op de wei, of wat hoger gras verbetert het vaak al een hoop, en met een dagen op stal ben je het meestal weer kwijt. Kwaad kan het overigens niet.

Olevalover

Berichten: 1726
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 16:46

Kitten schreef:
Als jouw merrie in de wei staat is dit niets byzonders, veel paarden hebben hier last van. De speekselklieren raken geirriteerd als het gras erg kort wordt, doordat ze vaker een (af)bijt beweging moeten maken en dan relatief weinig gras binnen krijgen, dus deze beweging veel vaker herhalen moeten tijdens het grazen. Minder lang op de wei, of wat hoger gras verbetert het vaak al een hoop, en met een dagen op stal ben je het meestal weer kwijt. Kwaad kan het overigens niet.


ze staat idd in het weiland..nu in de zomer dag en nacht..maar het gras is nooit erg kort volgens mij..maar ik zal haar wel wat vaker in de bak zetten tnx he! OK dan!

Wishper

Berichten: 1452
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 21:27

ow da heb mij pony ook thanx kitten!!!