Paarden in de wei Waneer haal jij ze binnen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Paarden in de wei Waneer haal jij ze binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:07

Ik vroeg me af in welke weersomstandigheden zet jij je paard binnen?

Ik heb dan een draver en een N.R.P.S en ik laat ze eigelijk in alle weersomstandigheden buiten.

Behalve in de winter maar dan staat eigelijk altijd de stal open heb een stal met uitloop dus ze kunnen altijd naar binnen.

Hierdoor krijgen ze wel een goede weerstand.

Sommige mensen die zeggen wellis ja moet je je paard binnen halen als het regent maar vind dit eigelijk best onzin want ze zijn nooit ziek.
Laatst bijgewerkt door Smurfie op 23-06-04 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:08

Smurfie schreef:
Sommige mensen die zeggen wellis ja moet je je paard niet binnen halen als het regent maar vind dit eigelijk best onzin want ze zijn nooit ziek.


bedoel je het niet andersom Verward

Ik laat mijn paarden ook altijd buiten staan in de regen. Met onweer gaan ze wel naar binnen, maar regen kunnen ze best tegen

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 15:11

Ik laat ze in alle weersomstandigheden buiten staan Onweer regen wind.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:19

lekker buiten laten staan. Paarden vinden het leuker om buiten te staan als binnen opgesloten te zitten in hun stal

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:21

mijn oudje wil altijd naar binnen als het erg warm weer is of als het langdurige regent. Dan gaat hij bij het hek hangen en haalt de boer hem eruit. Hij is verwend.

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:23

Die van ons staan eigenlijk onder alle weersomstandigheden buiten. Wel willen ze we als het echt bagger weer is wel eens iets eerder binnen halen aan t eind van de middag. Maar ze gaan zowiezo elke dag naar buiten, weer of geen weer.

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:51

Als het weiland zo'n baggerzooi is dat ze niet meer droog kunnen liggen gaan ze snachts op stal. Maar ik probeer dan eerst een andere wei te vinden. Deze winter hebben ze in een groot weiland gestaan dus geen last van modder gehad Cool

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:12

wij hebben een loopstal
die kan wel dicht maar ik laat ze altijd open
hoogzomer gaat tie dicht , ze kunnen dan nog wel steeds uit de wind en droogstaan onder de afkap

het ene paard wil binnen staan met regen de ander buiten
idem met vorst

ideaal zo'n loopstal kunnen ze t lekker zelf uitzoeken

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:23

In de zomer staan de paarden dag en nacht buiten, en in alle weersomstandigheden. sWinters gaan ze iig 's nachts naar binnen en ook als het superslecht weer is, maar dit is vooral zodat ze de wei niet kapot trappen.

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:24

Alleen met onweer gaan ze in de bak+ uitloopstal, voor de rest mogen ze altijd zelf bepalen waar ze staan, in de zomer.
Maar in de winter staan ze ook in een uitloop stal, dus ze zijn wel wat gewend wat dat betreft.
Maar als het echt hard regent gaan ze echt wel lekker binnen staan!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:39

gracia staat nu binnen met de vreselijke storm die er an komt.. normaal laat ik ze al snel lopen maar ze geven nu weerwaarschuwingen en dan staat zij dus lekker binnen.

Volkoren
Berichten: 5143
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:41

Ehm eigenlijk als t te slecht wordt.. Nu heb k haar binnen gehaald, er is daar geen beschutting en met al die rondvliegende dingen vind k het wat fijner als ze binnen staat.. (plus dat ze flink wat trappen gekregen had en weer aan de dunne was..)

k_loves_p_c

Berichten: 97
Geregistreerd: 07-06-04
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:03

pierre is ook een draver en staat dag en nacht buiten samne met charlie(shetlander) ze houden er niks aan over en ze zijn nooit ziek hierdoor ze hebbeb beide een goede weerstand s'winters staat hij s'nachts op stal voor een paar uur hij gaat er s'morgens vroeg weer uit

kimmie261

Berichten: 19216
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:16

alleen met mooi weer staan ze hier buiten...

ben ik dan de enigste met van die zeur paarden die het na een paar uur al zat zijn????ze doen niet anders als heel hard heen en weer rennen om naar binnen te mogen.....zelfs met mooi weer...

Smurfie

Berichten: 2628
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:16

Met die harde wind vind ik het veiliger als ze buiten staan =) want bij mijn stal staan een hele grote kastanjeboom nu met al die wind en bladeren word boom zwaar en kan die omvallen en dan zou die op de stal vallen als die valt

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:17

In de winter 's nachts op stal behalve het jonge spul (kunnen onder afdak of in schuilhok) in de zomer 24-7 buiten ook in weer en wind met op z'n minst de mogelijkheid om 's nachts bij guur weer te schuilen.

Alet

Berichten: 5512
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Yde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:18

Sikiley en Amber staan altijd buiten, ook in de winter en dat gaat prima! Moet ook prima kunnen toch met een IJslander en een Haflinger.

Odess

Berichten: 2827
Geregistreerd: 28-05-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:31

Zomers staan ze beide buiten, dag en nacht. Maar zodra het nat, winderig en een beetje koud is moet Odess (KWPN) naar binnen, daar kan ze niet tegen. Timon (Fjord) staat altijd buiten, die gaat bij -10 pas naar binnen, en zelfs dan wil hij er graag weer uit. Verder gaat Odess per sept. 's nachts weer naar binnen en krijgt ze per okt./nov. (ligt aan de kou) het dek overdag weer op. Pas als het echt heel koud is krijgt ze die ook 's nachts op.

Verder heb ik van die paarden die het liefst de heeeeeeele dag in het weiland staan! Zoals heel veel paarden lijkt me!

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:07

Bij mn verzorg shetjes hebben de Shetten een Grote stal (die delen ze) waar ze een groot stuk met steen voor hebben liggen (soort in/uit loop stal dus) en Kelly... Die gaat automatische in de winster 's nachts in dr stal en overdag mag ze gewoon doen wat ze zelf wil (ook uitloop stal dus...) :p

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:25

röskva staat 24/7 buiten in de zomer!
en in de winter 24/7 in paddock

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:44

buiten krijgnen ze gratis een douche nu nog shampoo. Owja ook een face-lift krijgen ze er gratis bij. Voordelig he:D

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:58

Als het zo nat is dat ze het land kapot lopen blijven ze binnen. 's nachts altijd binnen.
In augustus gaat hij een maand ergens anders heen met vakantie, daar staat hij wel dag en nacht buiten.

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:00

Zoals met dit weer gaat mijn pony niet eens een uurtje de wei in! Maar als het gewoon miezert of zo dan blijft ie buiten!

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:06

Die van ons staan dag en nacht buiten. De laatste nachten staan de groten binnen, vanwege gebrek aan gras. Ze kunnen dan hooi bijeten en gaan overdag er weer uit. En nu, met die storm, hebben we alles binnengehaald. Ik vind het gewoon eng buiten.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 19:07

Alleen in de winter 's nachts buiten, we rekken het zo lang mogelijk uit.