Tsjechie vs Duitsland: Tsjechië ineens miljonair?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Tsjechie vs Duitsland: Tsjechië ineens miljonair?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 14:47

"Een groep van veertig Nederlandse zakenlieden heeft besloten de Tsjechen vanavond voor elk gescoord doelpunt een miljoen euro te geven. Ze zijn bereid liefst vier doelpunten te honoreren. Tsjechië speelt vanavond de voor Oranje mede cruciale afsluitwedstrijd in poule D tegen Duitsland.

Herman Neufeld, voorlichter van de Nederlandse Kamer van Koophandel in Praag en mede-initiatiefnemer: "We willen de sportieve plicht van de Tsjechen wat leven inblazen." Mogelijk vier Tsjechische doelpuntenmakers kunnen derhalve een aardig zakcentje tegemoet zien. Van het bedrag betaalt de Kamer van Koophandel vijftig procent, de rest tellen veertig Nederlandse bedrijven neer. Voor de premies zijn verzekeringen afgesloten.

Duitsland heeft vanavond aan een overwinning genoeg voor het bereiken van de kwartfinales. Oranje kan in dat geval naar huis. Mocht Duitsland verliezen dan heeft Nederland aan een doelpuntrijk gelijkspel tegen de Letten voldoende. Tsjechië is al zeker van het bereiken van de volgende ronde. "


Bron: Utrechts Nieuwsblad


Poehee, gaan ze dat ook doen op de OS? Tong uitsteken

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:50

Dit is toch geen sport meer?
Ik vind het achterlijk, alsof voetballers niet genoeg verdienen...

Ik zou het trouwens ook wel heel kinderachtig vinden als tjechie nu alles laat versloffen omdat ze toch al door zijn...

Trouwens, als oranje zo graag door wil naar de kwartfinales, hadden ze dat eerder moeten bedenken en gewoon beter moeten spelen. Dit is zo'n "laatste redding"... bah...

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:52

jee, wat onsportief.... ik hoop dat de letten ook zo'n prijs per doelpunt krijgen!! van de duitste kvk!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:53

Wat een gekken!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:53

ach die tsjechen zullen het wel geloven hoor, ze gaan toch door, kunnen hun B spelers inzetten, lekker rustig balletje trappen..........

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:06

Beetje onsportief! Asl de Duitsers dit hadden gedaan bij de Letten stond heel Nederland op zijn kop

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:10

ja inderdaad maar toch als ze dus winnen Tong uitsteken

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:13

Ben ik nou blond Blond ? De laatste keer dat ik in de spiegel keek niet iig. Wat Tyrza schrijft is toch dat de Tsjechen een miljoen euro per gescoord doelpunt van hun hand krijgen? Zodat ze een extra stimulans hebben om extra hun best te doen om van Duitsland te winnen? En dan schrijft Miepmiep dat ze het gaan laten versloffen???

Leg uit! Ikke niet snappen!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:18

Roos schreef:
Ben ik nou blond Blond ? De laatste keer dat ik in de spiegel keek niet iig. Wat Tyrza schrijft is toch dat de Tsjechen een miljoen euro per gescoord doelpunt van hun hand krijgen? Zodat ze een extra stimulans hebben om extra hun best te doen om van Duitsland te winnen? En dan schrijft Miepmiep dat ze het gaan laten versloffen???

Leg uit! Ikke niet snappen!


Ik denk dat miepmiep bedoelt dat ze vindt dat de Tsjechen ook zonder die miljoenen hun beste spel uit de kast moeten en halen omdat ze vindt dat ze de boel niet moeten laten versloffen alleen omdat ze toch al door zijn... toch? Ach... ik vind het wel lachwekkend dat voetbal blijkbaar zo belangrijk is voor sommige mensen (lees: mafketels) dat ze er een miljoen tegen aan willen gooien alleen om Nederland iets later er uit te zien knikkeren... Haha!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:19

Ik denk dat MiepMiep beide opties onsportief vind?

edit; Wat Vikki zegt dus Haha!

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:22

Ik hoorde het vanochtend.
Ach, ik hoef het niet te betalen, maar vind het wel een beetje, tja... onsportief niet echt.

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:24

Idioten. Steek het dan in de economie, en niet in iets belachelijks als voetbal.

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:25

ja en dan zeiken ze over geldtekort in alles gebruik dan dit....

juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:28

KeeK schreef:
Ik hoorde het vanochtend.
Ach, ik hoef het niet te betalen, maar vind het wel een beetje, tja... onsportief niet echt.


is het geld van de kvk niet overheidsgeld (dus onze belastigcentjes)???
met die miljoenen kunnen er toch veel nuttiger en betere dingen gedaan worden lijkt me, wat een verspilling!!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:38

KvK is voor zover ik weet een normaal bedrijf, dus - maar pin me daar niet op vast - wordt dat niet gefinancierd door 'ons'.

Vind het overigens belachelijk dat ze betaald worden voor die doelpunten... Stel je voor zeg, Nederland haalt de kwart finale niet... Triest hoor. Dat ze dat geld dan gebruiken om Duitsland om te kopen zodat ze verliezen

fabiola

Berichten: 1931
Geregistreerd: 19-05-03
Woonplaats: Noord-scharwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:39

_Scarlet_ schreef:
Idioten. Steek het dan in de economie, en niet in iets belachelijks als voetbal.


vinnik ook ja !

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:42

ja inderdaad

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:43

Ik hoorde net op de radio dat er niks van waar was, de KvK wist nergens van af!

Ik las het ook in de krant vanmorgen, ik vond het ook al stom, dat hadden ze veel beter ergens anders in kunnen steken.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:45

Citaat:
De kamer van koophandel wordt gefinancierd door het regionale bedrijfsleven. Hierbij is het profijtbeginsel leidend: gemaakte kosten worden zoveel mogelijk doorberekend aan de gebruiker; individuele afnemers van producten en diensten betalen een kostendekkende prijs.


Overigens is geld in de economie pompen niet de taak van de KvK maar van de overheid. Het enige wat het bedrijfsleven kan doen is investeren, en geen enkele onderneming is zo stom om in de huidige situatie enorme bedragen te gaan investeren.

En eerlijk gezegt heb ik mijn twijfels over dat verhaal, KvK doet zoiets niet...

*edit: Steffi zegt 't zelfde Lachen

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:49

ik heb het vanochtend op de radio gehoord, vind het een beetje belachelijk eigelijk

caranthir
Berichten: 722
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:10

Als het waar is vind ik het wel een origineel idee. Misschien geven de spelers het geld wel aan een goed doel, dat zou helemaal leuk zijn.

Ik vind het niet echt onsportief. Fluiten tijdens het volkslied van de tegenstander wel.

Stefanie

Berichten: 781
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:16

haha, ja het is ook wel een beetje belachelijk
maar aan de andere kant moet ik er hard om lachen Knipoog

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:27

Moet wel een hoax zijn, ik geloof er niets van iig.

Warmiwanusca

Berichten: 25
Geregistreerd: 23-06-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 16:28


Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 17:02

*pakt mobieltje* Haha!