Hoe komt het dat... het is vrij positief maar ook?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Hoe komt het dat... het is vrij positief maar ook?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 13:30

Verward Mijn verzorgpaard Beauty is een lieve bruine merrie.
Maar onlangs rijd de eigenaresse erop en ze viel eraf door een kat.
De broer en de mama van de eigenaresse zaten op het terras een glaasje water te drinken en opeens kwam Beauty aan de draad voor het terras hinniken.
Dan liep ze terug naar de eigenaresse en ging ze weer naar de draad.
Alsof ze wou zeggen"zien jullie niet dat jullie familielid niet meer op mijn rug zit!!!".
Toen de mama en de broer gingen kijken draafde Beauty gewoon achter hen aan en stond ook te kijken op het meisje.
Daarna hebben we haar allemaal bedankt dat ze naar ons kwam gelopen.
Maar het meisje durft niet meer te rijden met Beauty alleen maar omdat een kat beauty heeft doen schrikken en er daardoor is afgevallen.
Hoe kan ik haar terug aanzetten tot rijden?

Antwoord snel a.u.b. OK dan!

Ik hou erg van paarden maar heb geen eigen paard.Daarom heb ik Beauty een oude merrie.
Janne.


Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:35

Langzaam weer vertrouwen opbouwen. Dit zal z'n tijd nodig hebben. Eerst gewoon in de omgang weer vertrouwen opbouwen dan voorzichtig een beetje stappen, op een bomproof paard het liefst, met iemand erbij. Gaat dit een paar keer goed dan proberen nog eens aan te draven. Maar alleen wanneer zij zich zeker voelt. Het kan meevallen maar het kan ook tegenvallen. Valt het tegen dan ben je nog verder van huis, dus overal de tijd voor nemen!

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 13:48

Okkie1 schreef:
Langzaam weer vertrouwen opbouwen. Dit zal z'n tijd nodig hebben. Eerst gewoon in de omgang weer vertrouwen opbouwen dan voorzichtig een beetje stappen, op een bomproof paard het liefst, met iemand erbij. Gaat dit een paar keer goed dan proberen nog eens aan te draven. Maar alleen wanneer zij zich zeker voelt. Het kan meevallen maar het kan ook tegenvallen. Valt het tegen dan ben je nog verder van huis, dus overal de tijd voor nemen!


Ik ben wel veel jonger dan haar maar ik zal het haar vragen of ze het ziet zitten. Zoniet dat moet zij beslissen.Tot heel erg bedankt.

Ik hou erg van paarden maar heb geen eigen paard.Daarom heb ik Beauty een oude merrie.
Janne.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:54

Hoe oud is zij dan die eraf viel??
en idd het vertrouwen langzaam weer laten opbouwen, komt het vanzelf weer goed!

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:23

kristie schreef:
Hoe oud is zij dan die eraf viel??
en idd het vertrouwen langzaam weer laten opbouwen, komt het vanzelf weer goed!

zij is geloof ik 20

Ik hou erg van paarden maar heb geen eigen paard.Daarom heb ik Beauty een oude merrie.
Janne.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 14:49

Okkie1 schreef:
Langzaam weer vertrouwen opbouwen. Dit zal z'n tijd nodig hebben. Eerst gewoon in de omgang weer vertrouwen opbouwen dan voorzichtig een beetje stappen, op een bomproof paard het liefst, met iemand erbij. Gaat dit een paar keer goed dan proberen nog eens aan te draven. Maar alleen wanneer zij zich zeker voelt. Het kan meevallen maar het kan ook tegenvallen. Valt het tegen dan ben je nog verder van huis, dus overal de tijd voor nemen!

Ik zal vragen of ze wil.Bedankt

Ik hou erg van paarden maar heb geen eigen paard.Daarom heb ik Beauty een oude merrie.
Janne.


RJS

Berichten: 433
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Anderen/Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:13

anders leer je nederlands?? nee maar ff serieus... ik denk dat wat al gezegd is is dat je langzaam vertrouwen op moet bouwen..

Muziek! God is a dj, life is a dancefloor, love is the rhythm and you are the music Muziek!

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 15:29

Allemaal erg bedankt voor jullie tips

Ik hou erg van paarden maar heb geen eigen paard.Daarom heb ik Beauty een oude merrie.
Janne.

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:24

Geen dank, veel succes!

Nano05

Berichten: 2195
Geregistreerd: 12-02-04
Woonplaats: hier en niet daar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:17

Maar ze moet er natuurlijk wel voor openstaan. Aleen hoe langer het duurt voordat ze er weer opgaat, hoe moeilijker het gaat worden. Kan zijn dat de angst groter wordt.

Pleps

Berichten: 72
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Lokeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-04 12:33

maykie schreef:
Maar ze moet er natuurlijk wel voor openstaan. Aleen hoe langer het duurt voordat ze er weer opgaat, hoe moeilijker het gaat worden. Kan zijn dat de angst groter wordt.

Groot gelijk ik zal het haar zo snel mogelijk vragen....

Ik hou erg van paarden maar heb geen eigen paard.Daarom heb ik Beauty een oude merrie.
Janne.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 bezoekers