wat vinden jullie ervan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

wat vinden jullie ervan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:21

Vandaag zou mijn merrie naar de keuring gaan in Boxtel, maar vanwege het weer heb ik zojuist afgebeld. Ik heb haar vanmorgen voor de zekerheid maar wel helemaal klaar gemaakt en heb als troost maar wat foto's gemaakt, dan was al het werk in ieder geval niet voor niets.
Wat denken jullie, zou ze ster geworden zijn? Scheve mond
En is er iemand die voor mij even de foto's zou willen plaatsen, want ik ben superonhandig met dat soort dingen. Bloos
Bedankt alvast!


LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:22

En daarom ben ik blij dat de keuring in Drachten binnen is! Wat voor merrie is het? Wat is haar afstamming?

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:28

Het is een merrie van Havidoff. Ik hoop dat er iemand zo aardig is om even de foto's erbij te zetten, want anders wordt beoordelen wel een beetje lastig he?

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:44

Here you go Lachen

Afbeelding

Afbeelding

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 11:45

Thanks!!!

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:49

Ik vind dr op de galopfoto mooi tonen, de draffoto minder.

Ze lijkt vrij lang, mooi droog beenwerk, smal hoofd, in de bovenlijn bespierd.

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:06

Romana alias Chess Tong uitsteken
Mooi paard geworden Loes!
De draffoto is een beetje op een ongelukkig moment gemaakt, dus ik kan die niet echt beoordelen. Wat ik van vroeger weet (toen ze 2 jaar was), was dat ik toen haar galop beter vond dan haar draf Lachen

[edit] Tiepvaud

LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 12:11

Goed gezien Rinske. Van nature is haar galop inderdaad beter dan de draf, maar onder het zadel draaft ze super gedragen, helaas niet met het meeste aan ruimte. Stuur de foto's eventueel even door naar Marieke (jij hebt naar e mail adres neem ik aan) als je wil, zal ze wel leuk vinden denk ik.

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:51

Mooi paard hoor. Nou als die geen ster geworden was dan ken ik er echt niets van.

AlmostBlack

Berichten: 372
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:26

petraaken schreef:
Mooi paard hoor. Nou als die geen ster geworden was dan ken ik er echt niets van.


Haha, maar het KWPN heeft soms zijn maffe trekjes hoor. Wij hebben in Lonneker een onregelmatig en niet-willen-springen paard ster zien worden. En die van ons had voos (volgens mij heet het zo) beenwerk, en dat terwijl Henk Nijhof, eigenaar van hengstenhouderij team-nijhof en voormalig jurylid bij keuringen, hetzelfde paard juist had geprezen om haar fantastische harde beenwerk Verward


Illona
Berichten: 578
Geregistreerd: 30-05-04
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:35

eerste foto is iid mooi genomen OK dan! mooi paard heb je

zij zijn groot en ik is klein, en dat is niet eerlijk!

petraaken

Berichten: 44187
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:55

AlmostBlack schreef:
Haha, maar het KWPN heeft soms zijn maffe trekjes hoor. Wij hebben in Lonneker een onregelmatig en niet-willen-springen paard ster zien worden. En die van ons had voos (volgens mij heet het zo) beenwerk, en dat terwijl Henk Nijhof, eigenaar van hengstenhouderij team-nijhof en voormalig jurylid bij keuringen, hetzelfde paard juist had geprezen om haar fantastische harde beenwerk Verward


moeten ze springen om het sterpredikaat te verkrijgen bij het KWPN? Ster krijgen ze bij het NRPS enkel op gangen en exterieur. Kreeg op Sultana ook de opmerkingen voze spronggewrichten Verward Wat ze daarmee bedoelden wist ik echt niet. Haar benen zaten echt niet dik.

sunset
Berichten: 291
Geregistreerd: 02-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 15:09

wat een prachtig paard! mooi gebouwd... of ze ster was geworden... dat weet je nooit, hangt ook weer van de concurrentie af... Ik ging vorig jaar met mijn merrie met het idee dat ik niets zou halen... en toch werd ze 2e en haalde een 2e premie... niet genoeg... maar ik was wel trots!!!! Lachen)

Alles wat we zijn is het resultaat van wat we dachten...

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 17:58

Droog houd in dat je niet meer ziet dan bot, vel en een beetje spieren. Zodra je dat er niet meer ziet dan noem je dat 'voos' beenwerk. Voos beenwerk ziet er veel dikker uit en bevat meer vocht in de benen en de daar aanwezige gewrichten, wat duidt op meer problemen bij het gebruik van de benen, waardoor er vocht in de gewrichten ontstaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 18:02

sunset schreef:
wat een prachtig paard! mooi gebouwd... of ze ster was geworden... dat weet je nooit, hangt ook weer van de concurrentie af... Ik ging vorig jaar met mijn merrie met het idee dat ik niets zou halen... en toch werd ze 2e en haalde een 2e premie... niet genoeg... maar ik was wel trots!!!! Lachen)


Als het goed is worden de merries afzonderlijk beoordeeld en zijn er bepaalde maatstaven aan om te beoordelen of een merrie ster word of niet. Dus in principe heeft dat niets met de concurrentie te maken. Als de merrie volgens de keurmeneren voldoende beweegt/ springt en aan de exterieureisen voldoet, dan wordt ze ster.

EEFIETJE
Berichten: 2999
Geregistreerd: 23-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 20:56

jah nou ik vin het een mooi paard hoor vooral de galop Cheese! ik denk dat ze wel een prijzje had gewonne hoor!!!! maar ik vin het wel verstandig van je dat je het hebt afgebeld hoor ..... je moet geen risico's lopen!!
groeten Eva Knipoog

[color=#000040]Eefje.. (K) Open je ogen, en Droom! [/color]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 49 bezoekers