mijn verhaaltje:)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

mijn verhaaltje:)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 15:38

ik ben onlangs aan een boek begonnen, ikzelf vind het nog meevallen toch voor de eerste poging Haha!. het is een dagboek dat het leven van jongeren weergeeft, hoe we ons om de kleinste dinge opwinden en de belangrijke gebeurtenissen aan ons laten voorbij gaan.
welje, ik ga hier mn eerste hoofdstuk plaatsen, ik hoop dat jullie je mening geven, zodat ik weet of het de moeite is om verder te schrijven of niet.

Citaat:
woensdag 5/5/'04

een gevoel van teleurstelling overspoelde hem, hij wiste vlug het bericht op zijn gsm en stuurde dan terug, ja ke wnr dan precies?, en stak dan zijn gsm terug weg. waarom juist vandaag, nadat hij zolang naar deze dag had uitgekeken!
vandaag ging hij het meisje van zijn dromen terug zien en haar haar verjaardagscadeau geven, maar zij had het blijkbaar drukker en voelde er niets voor om hem vandaag te zien.
hij voelde zich een 2derangspersoon in haar leven, alsof hij juist een tijdsverdrijf was, als een speelgoedpop dat alleen uit de kast mocht kome wanneer zij zin had om te spelen. het zal wel zijn fantasie zijn, tenslotte zegt ze toch altijd dat ze hem ook graag ziet. ook?!?!
ze stuurt niet meer terug. hij gaat maar naar de les, met haar cadeau in zijn rugzak, en een gekrenkt hart.
hij heeft het moeilijk om zijn gedachten erbij te houden. waarom kan ze niet straks? zou het iets te maken hebben met wat hij eerder deze week had gehoord? hij hoopt van niet, nu is hij echt bang, stel dat het dat wel is, hoe moet hij haar dan helpen?
hij verkeert zelf in een lichte depressie, dus hij vind zichzelf ook niet de geschikte persoon om 'zo iemand' te helpen.
'Tom, zou je je gedachten met ons willen delen?' zegt de leerkracht van het eerste uur, mevr. Verdonkt, met wie hij een soort haat-liefde verhouding heeft.
'Nee liever niet' zegt hij stamelend en rood van een zekere schaamte omdat hij zoiets nog maar durfde denken, tuurlijk had het niets met die flauwe roddels te maken van zijn jaloerse 'EX'.
wat je EX noemt, een flirt voor 1 dag waar hij uiteindelijk 4 maand mee flirte, maar zij voelde meer voor hem, althans dat beweert iedereen, zelf zag hij dat niet, of negeerde dat onbewust.

voor hij het goed beseft loopt hij rond in het stad, samen met vrienden op weg naar het station, nog altijd in gedachten verzonken. hij neemt afscheid van zijn vrienden en loopt eenzaam en alleen met zijn gedachten naar de trein.
hij is graag alleen met zijn gedachten toch op dit soort momenten.

is hij belangrijker dan mij? 'ik heb al afgesproke met jan', die zin blijft door zijn hoofd spoken sinds dat bericht van lise. een golf van jaloersie stroomt door hem, nu had ze ook vrijdag geen tijd, want ze had al afgesproke met jan! wie is jan, vraagt hij zich af, hij kent hem niet. moet hij zich bedreigd voelen?

22.00 hij ligt in zijn bed. zijn gsm gaat, hij neemt op, het is lise. 'kan je zaterdag echt niet, kzou je zo graag zien!'. 'ik heb zaterdag al afgesproken met lotte' zegt hij grof en haakt in. plots voelt hij zich iets beter, hij heeft wraak genomen, wel op een laffe en leugenachtige manier, maar het voelt beter aan zo, en nu weet zij ook hoe het voelt om gekwetst te worden.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)


LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 19:00

Ik vind het wel een leuk verhaal, alleen komt het niet echt als een dagboek over. In een dagboek verteld meestal iemand het en het is nu dus alsof je ernaar kijkt, dus géén dagboek (vind ik) Maar verder si het een boeiend verhaal hoor!!
P.S. Na een punt komt een Hoofdletter heh Knipoog

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 19:04

Laatst bijgewerkt door sioen op 20-06-04 19:05, in het totaal 1 keer bewerkt

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 19:05

bedankt om me erop te wijzen dat het geen echt dagboek lijkt.
heb er al een andere omschrijving voor gevonden Haha!
een boek waarin de 'avonturen' van jongeren dag per dag worden verteld Tong uitsteken
en dat ik nooit hoofdletters gebruikt is juist een kenmerk van mijn schrijfstijl Cool Haha!
wat denk je verderschrijven of niet?

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 20:18

sioen schreef:
bedankt om me erop te wijzen dat het geen echt dagboek lijkt.
heb er al een andere omschrijving voor gevonden Haha!
een boek waarin de 'avonturen' van jongeren dag per dag worden verteld Tong uitsteken
en dat ik nooit hoofdletters gebruikt is juist een kenmerk van mijn schrijfstijl Cool Haha!
wat denk je verderschrijven of niet?

Verder schrijven *LOL*

Fan nr. 1 Tong uitsteken

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 13:30

wow mn eerste (en enige Tong uitsteken ) fan Cool
zal je vanavond het vervolg pb'en Haha!

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

bowena_84
Berichten: 2543
Geregistreerd: 11-10-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:56

absoluut verder schrijven, t is echt goed *LOL*

Fan nr. 2 Clown Knipoog

04-04-2017 ^&+ & 30-06-2017 :+: 08-01-2019 :+: 22-06-2021 :+:

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:01

nu ik 2 fans heb, zal ik het vervolg ook hier maar plaatse Lachen
wat denke jullie, zou ik al op zoek gaan naar een uitgever? Tong uitsteken
Citaat:
donderdag 6/5/'04

tom wordt wakker met een hol gevoel. Was het wel nodig om zo grof te zijn tegenover lise? Tenslotte is het toch normaal dat ze heeft afgesproken met jan, ze zingt in zijn band, ze zullen waarschijnlijk gewoon wat teksten overlopen. Misschien is het beter als hij haar straks belt om te zeggen dat lotte zaterdag niet kan, en dat hij best met haar wil afspreken. Ja, dat zal hij doen, hij stapt uit bed en maakt zich klaar om naar school te gaan.

In het centrum komt hij sander tegen. Hij vertelt alles aan sander, tom voelt zich al iets beter, ze besluiten om het 1ste lesuur over te slaan en leukere dingen te doen, zoals naar het park gaan en een jointje roken om alles eventjes te vergeten.

Op school gaat alles zijn gewone gangetje, tot plots tijdens frans op de deur word geklopt. De leerkracht wiskunde, mevr. Versigel stapt het lokaal in, met achter zich een schuchtere jongen aanschuifelend. Hij kijkt alle leerlingen aan met angstige ogen alsof ze hem ieder moment zouden kunnen aanvallen. Mevr. Versigel en mevr. Jansen fluisteren met elkaar, de jongen blijft in het hoekje staan, met nog steeds de angstige blik in zijn ogen.

Mevr. Jansen neemt het woord en verteld dat het een russische jongen is die naar belgie is verhuisd. En dat max, zo noemt hij, in onze klas komt zitten. Iedereen is door het dolle heen. Ze proberen een gesprek met hem aan te knopen maar dat zal niet zo makkelijk gaan, hij praat geen nederlands alleen een klein beetje engels. Tom bekijkt het van een afstand en besluit om zich neutraal te gedragen.

Tijdens de pauze besluiten tom en yoeri om de namiddag over te slaan, blijkt dat de eerst leuke sfeer die in de klas heerste al snel is overgewaaid in onderdrukte haat. Max liet al snel blijken dat iedereen te min was voor hem. Welja, alsof de klas het erg vond, met zijn geblondeerde haren en witte kleren en goedkoop rugzakje, ze wouden hem alleen welkom laten voelen.

Loeiende sirenes, ze ademen zwaar, de uitputting is nabij. Tom en yoeri rennen door de straten, ze nemen het smalle straatje naast het station, ze horen de auto stoppen, ze blijven rennen. Ze gaan het eerste beste cafe binnen en lopen recht naar het toilet. Ze wachten 15min, en dan verlaten ze hun schuilplaats pas. Op het nippertje aan de politie ontsnapt, normaal houden ze zich niet bezig met spijbelaars, wel ja, ze vervelen zich vast. Ze bestellen een pint en besluiten om een potje te biljarten.

Lise is superblij wanneer tom zegt dat hij kan zaterdag wel met haar wil afspreken. Ze spreken af aan de watermolen, hun plekje, sinds kort althans, daar hebben ze voor het eerst gekust. Tom zelf hecht daar geen waarde aan, lise daar in tegen des te meer. Tom kan lise overtuigen om daarna bij hem te blijven slapen. Hij besluit om haar dan maar te verrassen met een etentje, ze is tenslotte ook jarig.



Vrijdag 7/5/’04

Tom besluit om maar eens een dagje school over te slaan, hij neemt zich voor om volgende week de hele week te gaan om het goed te maken. Hij zal straks dan ook naar soetkin bellen om te vragen of ze hem wil helpen om alles in te halen. Op soetkin kan hij tenminste rekenen.

Als hij dan toch niets te doen heeft kan hij net zo goed de ganse dag verder doen met zijn gitaarcursus, maar hij gaat eerst een warm bad nemen, uitgebreid ontbijten en naar apolyptica luisteren. Hij kan dan ook net zo goed een lange mail sturen naar lise wanneer hij naar de cd luistert. Hij neemt de laptop bij zich en maakt het zichzelf gemakkelijk. Hij zinkt weg in zijn gedachten.

Eej mn allerliefste lise,

Sorry dat ik woensdag zo grof was aan de telefoon, maar was nogal lichtgeraakt omdat je met jan had afgesproken. Maar begrijp het wel hoor, wanneer je samen in een band zit enzo. Over je band gesproken, wanneer is jullie eerste optreden?

Weet je ik was daarjuist toen ik in bad zat aan het denken aan die keer in die boekenwinkel toen je mijn hand las, ik wou gewoon nog eens zeggen, dat ik dat echt wel leuk vond, zou je het erg vinden om morgen nog is mijn hand te lezen?

Weetje, ik ga stoppen met mn mailtje, ik had mezelf voorgenomen om een hele lange mail te sturen maar ik wil echt wel gitaar spelen, hoop dat je da begrijpt, zal het goedmaken door vanavond heel lang te bellen!! Beloofd

Dikke kus!!

Hij zet de laptop terug op zijn bureau en neemt zijn gitaar en begint te oefenen, het zou heel leuk zijn moest hij tegen morgen Mia van gorki kunnen spelen, lise hoort dat supergraag. Hij neemt zich voor niet te stoppen voor hij het kan. Na een halve dag intensief spelen heeft hij het helemaal onder de knie, eigenlijk was hij al 2 maand aan het oefenen, maar toch is hij terecht fier op zichzelf.

Tom heeft een fantastisch idee, hij gaat vlug nog naar het centrum, naar de cd-winkel een leuke cd kopen voor lise, dat zal ze ook wel leuk vinden. In de winkel besluit hij de biografie op cd van him te kopen. En ook een poster, van Ville. Volgens lise lijkt hij op ville, hij vraagt aan de verkoopster of het waar is, ze begint te lachen, hij lijkt er dus niet op, maakt hij daaruit op.

Eenmaal thuis legt hij de cd en poster bij alle andere dinge die hij al gekocht heeft, bij het standaardboek voor heksen, het mooie pentagram, mooie kaartjes van nijntje, een zelfgetekende tekening van lise. Hij is echt wel fier op zichzelf.



Zaterdag 8/5/’04

Tom stapt vanonder het stortbad en bekijkt zichzelf in de spiegel. Wat haat hij zijn lichaam. Hij neemt een handdoek en begint zijn haar af te drogen. Hij besluit het op te geven en neemt de haardroger, dan heeft zijn haar vandaag maar wat meer volume. Hij droog zijn lichaam verder af, poetst nog vlug is zijn tanden en doet dan zijn kleren aan.

Hij stapt naar de bushalte, hij kan maar aan 1 ding denken, wat zou er vannacht gebeuren? Zou het gaan zoals vorige keer? Zou lise haar mama weer bellen om te vragen hoe het gaat? Wat een afknapper. Welja, we zien wel. Terwijl tom op de bus wacht ziet hij marése ook naar de bushalte wandelen, waarom net vandaag, zou ze weer zijn dag verzieken? Hij besluit wijselijk om haar te negeren. Wanneer ze aan de bushalte is stopt de bus, net op tijd, zo kan ze niets zeggen.

Hij stapt op en ziet jeroen zitten, vlug gaat hij daarbij gaan zitten. Ze praten over alledaagse dingen en over dat lise vandaag blijft slapen, jeroen voelt weer de drang om op te scheppen, en geeft tom een paar goede tips die hij zou kunnen gebruiken. Tom voelt de drang om jeroen gewoon te slaan, maar negeert dat gevoel, niets mag zijn dag verbrodden, en nog 2 haltes en hij moet eraf, dus laat hem maar zaniken.

Hij neemt afscheid van jeroen, dankt de chauffeur en begint aan de korte wandeling naar de watermolen. Wanneer hij 10min later daar aankomt blijkt dat lise daar al is. Lise loopt op hem af, tom neemt haar in zijn armen, draait haar rond en kust haar. Ze straalt helemaal. Ze gaan onder de treurwilg naast de rivier liggen, en vertellen hun avonturen die ze deze week meegemaakt hebben. Lise legt haar hoofd op tom zijn schouder, hij heft zachtjes haar hoofd op en kust haar teder op de lippen, zo wil ik mijn leven slijten, denkt hij bij zichzelf, en lise dacht er blijkbaar over, beloof me om me nooit te verlaten, zegt ze.

Ze stappen naar de bushalte, ze gaan op de achterbank zitten. Lise drukt zich tegen tom aan, en neemt zijn hand vast, ze kust hem in zijn hals en bijt speels op zijn onderlip. Hij kan bijna niet wachten tot deze avond. Lise is echter wel verrast wanneer ze niet aan de halte afstappen voor naar bij tom thuis te gaan, maar nog een paar haltes blijven zitten en pas afstappen bij het plaatselijk restaurant.

Tijdens het eten werpt lise wulpse blikken op tom. Hij weet niet wat hij moet denken. Welja, wanneer hij betaalt heeft, wandelen ze naar huis, hand in hand, allebei stralend van geluk. Lise vraagt of hij haar wil kussen.

Tom steekt de sleutel in het slot en draait de sleutel om. Ze gaan onmiddellijk naar zijn kamer, hij zet zijn stereo aan, en besluit om deze avond naar novastar en hooverphonic te luisteren. Ze vallen beiden op zijn bed. Een paar minuten later ligt de vloer vol met kleren. Vanavond is het dus zover denkt hij.




Zondag 9/8/’04

Tom bleef met gesloten ogen in bed liggen, hij genoot in stilte van het moment, het moment waar hij al zolang naar verlangde, en nu is het zover. Hij neemt lise in zijn armen, ze slaapt nog steeds, hij streelt door haar haar. Hij keek op zijn wekker, 05.00, hij besluit om nog wat te slapen.

Hij voelde hoe lise hem zachtjes op zijn mond kuste. Hij deed zijn ogen open, zachtjes zei hij, goedemorgen, ze stopte met hem te kussen, legde haar vinger op zijn lippen, en omhelsde hem, daarna stapte ze uit bed, deed haar kleren aan, en zei dat ze een stortbad ging nemen. Tom vraagt of ze samen onder het stortbad gaan, ze lacht lief naar hem, en gaat zonder nog 1 woord te zeggen naar de badkamer, hij denkt dat dat een ja is, en gaat ook naar de badkamer.

Hij geeft haar een laatste kus, en ze spreken af om woensdag samen naar het park te gaan. Hij geeft haar nog snel haar cadeau, in al die opwinding was hij dat gisteravond vergeten. Hij loopt terug naar zijn kamer, en ploft neer op zijn bed. Dus zo voelt het om een man te zijn? Hij voelt zich echt wel goed, en is verliefder dan ooit, die gevoelens zijn echter snel weg wanneer zijn gsm gaat, en ziet dat sarah, zijn EX belt.

Ze probeert hem ervan te overtuigen dat het waar is wat ze over lise zegt. Hij kan het maar niet geloven, dat zou hem opgevallen zijn gisteravond. Zoiets kan je ook niet eeuwig verbergen. Tom besluit om het haar woensdag te vragen, lise zal wel boos zijn, dat hij zoiets nog maar denkt, maar stel dat het waar is, dan wil hij haar kunnen helpen.

Hij ziet zijn gitaar staan, vergeten mia te spelen, denkt hij bij zichzelf, hij gaat woensdag dan maar zijn gitaar meenemen naar het park. Is nog een leuke attentie ook dan. Op dit moment wil hij maar 1 ding, dat is lise gelukkig maken. Om dat te doen is hij bereid tot het uiterste te gaan.

Die avond zeggen zijn ouders dat hij alleen thuis gaat zijn, ze gaan eten, en gaan vast niet voor 01.00 thuis zijn. Hij vindt het wel oké, en loopt naar de telefoon om naar yoeri te bellen, misschien heeft yoeri wel zin om te komen logeren. Hij vraagt aan yoeri of hij komt en of hij zijn gitaar meebrengt, kunnen ze samen wat spelen. Yoeri zegt dat hij binnen een halfuurtje daar is.

Hij en joeri kijken wat naar tv terwijl ze pizza eten. Tom betrapt yoeri erop dat hij soms naar hem kijkt op een geniepige manier, alsof tom niet mag weten dat hij kijkt. Welja, het zal niet erg zijn denkt tom. Wanneer ze die avond gaat slapen, en yoeri op de matras gaat liggen die altijd aan het voeteinde van tom zijn bed ligt, vraagt yoeri aan tom of hij nog nooit gevoelens heeft gehad voor een jongen. Tom geeft toe ooit al is zijn opgewonden te geraakt door een oudere man, kon toch moeilijk zeggen dat die man yoeri zijn vader was. Yoeri vraagt of hij dan ook of hij van jongens kan houden.

Tom voelt zich vuil en schuldig tegenover lise wanneer hij 2 uur later naast yoeri ligt, waarom had hij het gedaan? Hij zag lise toch graag! Hij gaat heel stilletjes naar de badkamer en gaat onder het stortbad, in de hoop alles van zicht af te kunnen spoelen.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 15:13

ik ben vandaag dus weer aan het schrijven geweest. ik ben er niet zo tevreden over, hebben jullie mss tips om het te verbeteren?
oja, ik zoek iemand om er leuke tekeningetjes bij te maken, zoals die op de covers van de boeken van dirck bracke. dus als je je geroepen voelt pb me effe Tong uitsteken

Maandag 10/5/’04

Tom staat heel vroeg op en gaat zich gaan omkleden in de badkamer, yoeri slaapt nog. Hij gaat naar beneden, en vind op de keukentafel een briefje.

Tom, wij zijn al weg, we moesten vandaag heel vroeg gaan werken omdat er vandaag een paar sollicitanten en we komen vanavond laat thuis want we moeten nog naar een vergadering.
Veel liefs, mama en papa
.

Leuk, nu was hij nog alleen met yoeri thuis ook, hij keek naar zijn horloge, en zag dat het nog maar 7.30 was, hij besloot om yoeri pas om 8.00 te wekken, dan zouden ze nog ruim op tijd op school zijn. Hij wist niet wat hij zou moeten zeggen tegen, joeri. Want yoeri was een goede vriend, maar hij voelde niets voor hem. Zou hij het aan lise vertellen? Yoeri zou het toch niet doorvertellen?

Yoeri, word wakker, we moeten naar school, tom probeert yoeri zo neutraal mogelijk te wekken. Yoeri lacht naar tom, tom voelt zich niet zo makkelijk in deze situatie en zegt maar dat hij naar het toilet moet. Yoeri kleed zich vlug aan, gaat naar de keuken en neemt iets om te eten. Wanneer tom ook beneden komt, nemen ze hun rugzak en stappen naar het station. Ze hebben net hun trein gemist.

Tom belt naar zijn oma om te vragen of ze hem niet naar school wilt brengen, ze belooft dat ze daar binnen 10min zal zijn. Hij en yoeri staan alleen op het perron. Er heerst een onnatuurlijke stilte. Yoeri, wil een gesprek opbouwen en begint over zijn allerlaatste gitaarles en hoe brecht toen zijn gitaar heeft kapot gegooid uit frustratie omdat hij een liedje niet kon spelen. Tom kijkt afwezig voor zich uit en lacht flauwtjes, wat moest hij nu? Aan wie kon hij dit vertellen?

Bedankt oma, sorry voor de last, tot vanavond!, tom was blij dat zijn oma hen gebracht heeft, zo moest hij niet alleen zijn met yoeri. Ze stappen de schoolpoort binnen en gaan elk hun eigen kant op, tom naar het wiskundelokaal, ze waren 20min te laat omdat ze hun trein gemist hadden, en yoeri naar de toiletten, waarschijnlijk eerst een jointje roken voor hij naar de les gaat denkt tom bij zichzelf.

Men. Le noire maakt geen opmerking omdat tom te laat is, hij werpt hem enkel een beschuldigende blik toe, tom wilt het wel uitleggen, maar het ontbreekt hem de energie om voor de zoveelste keer met men. Le noir in discussie te treden. Hij gaat naast max zitten, er is anders geen plaats meer in het lokaal. Het valt hem op dat max nogal een raar geurtje heeft. Hij besluit om dat maar voor zichzelf te houden, momenteel heeft max al genoeg problemen.

En zijn moeder is verkocht door zijn vader, en een belg heeft haar gekocht. En max is meegegaan met zijn moeder en zijn zus is bij max, zijn vader moeten blijven.

Een nieuwe roddel had het leven gevonden. Al gauw was de hele school ervan overtuigd dat max zijn moeder gekocht was, zelf kon tom het maar moeilijk geloven en besluit zijn broodje verder op te eten zonder er verder op in te gaan, momenteel wou hij maar 1 ding, een gesprek met zijn psychiater, maar hij zou nog moeten wachten tot morgen voor de wekelijkse afspraak.

Hij kijkt boos voor zich uit, zijn houding straalt uit dat hij razend is, tom zou je aan je proefwerk willen beginnen?, vraagt mevr. schoffel voor de 5de keer. Hij weigert, een onverwachte overhoring over de leerstof van de voorbije maand is niet toegelaten door het reglement, dus hij moet niets maken, maar zijn klasgenoten maken ze dus wel, de seuten! Zelfs sander is aan het schrijven! Hij haat zijn klasgenoten en walgt ervan.

Waarom komen ze niet op voor zichzelf! Mevr. Schoffel kan hun niets doen, tom weet dat hij het juist heeft. Zelfs nu hij door de gangen wandelt, met de nota in zijn vuist geklemd op weg naar het bureau van de directeur. hiervoor wil hij best geschorst worden voor een week, al weet hij dat ze dat recht niet hebben. Hij klopt, neemt diep adem, en stapt het kantoor binnen.

De directeur leest de nota met gefronste wenkbrauwen, tom verwacht dat de directeur ieder moment in kille woede kan uitbarsten. Tot zijn grote ongeloof lacht hij, ik zal eens ernstig met mevr. Schoffel praten, want dat kan inderdaad niet zonder aankondiging over zo een grote periode overhoren. Tom lachte, hij voelde zich opgelucht, maar toch ook wat teleurgesteld, hij had een harder gesprek verwacht. Toen werd er geklopt en een paar seconden later kwam max binnen.

Max vertelt, in gebroken engels, dat hij gestopt is met de overhoring wanneer tom werd buitengezet, omdat hij het een overdreven reactie van de leerkracht vond. En hij heeft nu ook een nota gekregen, de directeur verteld hem dat hij zich geen zorgen moet maken, dat er niets ernstig gebeurd is. Tom luisterde vol ongeloof naar ieder woord dat max zei, hij kon het maar niet geloven.

Als hij maar niet denkt dat dit betekent dat ik hem nu plots aardig ga vinden!! Tom raast uit tegen kevin. Samen lopen ze naar de boogie, ze gaan eerst iets drinken voor ze naar het station gaan. Terwijl tom van zijn spa drinkt ziet hij lise voorbij het raam lopen, wat doet zij hier? Hij wil naar buiten lopen, maar ziet dat hij het toch niet gaat halen met zoveel mensen die voor de uitgang staan, en laat het maar zo. Ze stappen naar het station, daar loopt kevin, lotte tegen het lijf, tom neemt afscheid van hen, en stapt op de trein.

Er is geen plaats meer op de trein, hij gaat maar rechtover een meisje zitten. Ze lacht vriendelijk naar hem, ze gooit haar haren naar achter, neemt een boek uit haar rugzak en begint te lezen. Tom betrapt zichzelf erop dat hij af en toe naar haar gluurt, alsof het verboden is naar haar te kijken. Hij wil iets zeggen, een gesprek met haar aanknopen, maar plots lijkt het zo moeilijk om te praten. Als hij iets wil zeggen moet hij het wel nu zeggen, want hij moet er bijna af.

Hij stapt van de trein, en wandelt naar huis, waarom heeft hij niets gezegd?? Wat was er nu zo moeilijk aan? Nou ja, morgen ziet hij haar misschien terug.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:20

Woww .... spannend!!!

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl

Cowgirltjuh

Berichten: 1276
Geregistreerd: 16-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:19

Vet!!!


sioen

Berichten: 120
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: schoonaarde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 13:31

heb nog wat verder geschreven Haha!
vind het echt wel leuk om te schrijven Tong uitsteken

Dinsdag 11/5/’04
Hij ziet het meisje van gisteren niet onmiddellijk zitten, en gaat haar dan maar zoeken, al weet hij niet waarom. Maar tevergeefs hij vindt haar niet. Hij gaat dan maar in de eerste wagon zitten. Hopend dat ze nog net op tijd gaat opstappen. De trein vertrekt, hij neemt zich voor om wanneer hij thuis is vlug een bad te nemen, en met de fiets bij de psychiater te gaan, dan moet hij geen vervelende vragen van zijn vader beantwoorden op de terugweg naar huis.

Hij plaatst zijn fiets in de fietsenstalling, hij belt aan en gaat in de wachtkamer zitten. Hij mag binnenkomen, hij gaat in de zetel zitten, en vertelt alles, hij weet niet waarom maar plots voelt hij zich nog slechter dan eerst, hij had nochtans gedacht dat het ging helpen om het er met iemand over te hebben. De enige raad die hij krijgt is om eens goed na te denken wat hij wil in zijn leven en met wie hij dat eventueel zou willen, hij krijgt ook te horen dat hij weer antidepressiva mag nemen. Leuk dat had hij nog nodig ook.

Eenmaal thuis gaat hij onmiddellijk naar de keuken, hij neemt iets om te eten, hij gaat met de reep chocolade in zijn hand naar boven, hij komt zijn moeder tegen op de trap, ze wil weten hoe het was, tom loopt haar gewoon voorbij, doet zijn deur dicht, doet de gordijnen toe, het licht uit, doet een kaars branden, en neemt zijn gitaar en begint te spelen.

Tom, tom, kom nu eindelijk eens beneden, het eten is al een kwartier klaar!!, zijn vader staat aan zijn deur, te kloppen en te roepen, tom zit nog steeds op de grond, met zijn gitaar naast hem, hij kijkt voor zich uit met een glazige blik in zijn ogen. Hij neemt een joint, steekt ze aan, het kan hem niet schelen dat hij niet mag blowen, ze mogen het weten. Hij geeft er niets meer om, al lang niet meer.

Hij gaat op de grond liggen, nog steeds met zijn gedachten ergens anders, hij blijft voor zich uitkijken, en blijft maar met zijn gedachten bij lise en yoeri, waarom moest dat nu allemaal gebeuren, tot zondagochtend was alles perfect. De tranen rollen over zijn wangen, hij wil niet wenen, maar hij kan de tranen niet tegenhouden.

Hij staat op, zet de radio aan, op stubru, misschien word hij daar wat vrolijker van, blaast de kaars uit, gaat op zijn bed liggen en neemt zijn laptop bij hem. Hij wil nog vlug een mail sturen voor hij wat gaat lezen.

eej yoeri,

over wat er zondag gebeurd is, ik hoop dat je dat niet gaat verder vertellen, want, ik wil je niet kwetsen, maar ik voel niets voor jou, ik liet me gewoon eventjes meeslepen. Ik weet dat ik moe zou moeten verzet hebben, maar ik deed het dus niet. Maar ik wou lise niet bedriegen dus, wil je het aub niet aan haar vertellen.


Hij verstuurde het, schakelde zijn laptop uit, nam een boek van herman brusselmans en begon te lezen. In de hoop zijn gedachten te kunnen verzetten.

Woensdag 12/5/’04

Het laatste lesuur leek wel eeuwig te duren, toen uiteindelijk de bel ging, propte hij al zijn spullen in zijn rugzak en ging met sander mee tot aan het park, daar scheidden hun wegen, tom bleef aan de ingang wachten, en sander stapte door naar doorheen het park. Na een tijdje gewacht te hebben kwam lise de hoek omgestapt.

Ze omhelsden elkaar en lise gaf hem een kus op zijn mond. Ze lachte, hij nam haar hand en ze stapten het park in, tot aan het grasveldje achter de speeltuin, daar gingen ze zitten. Het schuldgevoel dat hij sinds zondag heeft lijkt nu nog erger te zijn. Hij wou dat hij nooit had toegegeven aan zijn gevoelens. Maar het was gebeurd, hij probeerde het te verdringen, dat is nu eenmaal makkelijker dan verwerken.

Verliefder dan ooit duwt lise tom op de grond en gaat over hem zitten, spelend met zijn handen, ze buigt voorover en kust hem. Wat haat hij het wanneer ze zo spelletjes speelt. Er is niemand thuis bij me, gaan we bij mij thuis, fluistert ze in zijn oor. Hij duwt haar zachtjes op de grond en rolt zodat hij bovenop haar terechtkomt, hij kust haar in haar hals.

ze doet het licht aan, voor het eerst viel het tom op dat ze een kleurrijke kamer had, totaal anders dan zijn zwart-witte kamer. Ze slaat haar armen om zijn hals en kust hem. Ze doet het licht uit en kleed zich verleidelijk uit, hij ziet een snijwonde aan haar kuit, maar hij besteedt er geen verder geen aandacht aan.

Wanneer tom zich een paar uur later terug aankleed kust hij lise op haar voorhoofd, hij belooft om morgen te bellen, stapt de kamer uit, doet zachtjes de deur dicht, loopt de trap af. Wanneer hij terug in het centrum is heeft hij nog geen zin om naar huis te gaan. Hij gaat dan maar naar de delyrium, wanneer hij daar binnenstapt, heeft hij echter plots meer zin om naar huis te gaan, yoeri zit aan een tafeltje helemaal vanachter, samen met jeroen en kevin, jeroen heeft tom echter al gezien en roept dat hij erbij moet komen zitten.

Langzaam loopt hij naar hun tafeltje, en gaat naast kevin zitten. Hij bestelt een kriek, lindemans, andere kriek lust hij niet. Tom en yoeri zeggen niets, er heerst een onaangename spanning aan de tafel, tot yoeri zegt dat hij naar huis gaat, hij moet nog een of ander verslag maken voor school, zegt hij. Hij betaalt zijn pint en gaat weg. De nu al donkere straat op. Jeroen moet ook weg, hij moet nog anne gaan.

Tom en kevin zitten alleen aan de tafel, ze praten nog wat. Maar rond tien uur stelt tom voor om naar huis te gaan. Ze rekenen af, en gaan naar huis. Op weg naar huis struikelt kevin opeens over een uitstekende steen in het voetpad, hij valt met zijn hoofd op de borduur van de straat. Hij heeft een grote hoofdwonde en is het bewustzijn verloren.

Tom belt snel naar de spoeddienst van het ziekenhuis, ze zeggen dat ze een ziekenwagen sturen. Het wachten duurt wel eeuwen. Hij zit naast kevin, en voelt zich schuldig, hij weet niet waarom maar hij voelt zich schuldig.

Donderdag 13/5/’04

Tom laat zich op zijn bed neervallen, hij plakt van het zweet, en is doodmoe. Hij is wel blij dat kevin niets ernstig heeft, ze hebben alleen die wonde moeten dichtnaaien, en hij heeft een lichte hersenschudding, maar na een paar weken is daar niets meer van te merken. Hij kruipt onder de lakens, en is plots heel blij dat hij vandaag niet naar school moet gaan. Want nu wil hij heel veel slapen.

Wanneer hij ’s middags wakker word, poetst hij zijn tanden, kamt zijn haar, doet kleren aan, en gaat naar beneden in de woonkamer tv kijken. Hij gaat in de keuken chocolade, cote d’or halen. Terwijl hij aan het eten is, zinkt hij terug met zijn gedachten weg, bij gisterenmiddag, toen hij bij lise was. Wat zou hij er veel voor geven om nu terug bij lise te zijn.

Hij was vergeten naar lise te bellen gisteren, tja, vergeten, meer geen tijd ook. Hij wil haar bellen. Er word aangebeld. Hij doet de deur open, hij word omhelsd door 2 vertrouwde armen. Wat had hij nood aan die knuffel! Ze duwt hem zachtjes binnen, en doet de deur toe. Ze kijkt op en tom ziet de tranen in haar ogen. Ze was aan het wenen.

Lise verteld dat ze het weet van kevin, en toen ze het hoorde, is ze onmiddellijk naar hier gekomen, omdat ze weet dat kevin een van tom’s beste vrienden is. Ze huilt, en tom neemt haar in zijn armen, en troost haar. Zou je niet beter naar school gaan, vraagt hij, hij weet dat haar ouders heel boos gaan zijn als ze spijbelt. Ze schud zachtjes haar hoofd. Ze gaan samen naar zijn kamer. ze gaat op zijn bed liggen, nog zacht snikkend, maar na een paar minuten slaapt ze.

Tom voelt zich slechter, hij wilt zich sterk houden door het niet te laten blijken en kropt al zijn gevoelens op. Vanbinnen weent hij nog harder dan lise, vanbinnen is hij een trage maar pijnlijke dood aan het sterven. Hij gaat naast haar liggen, maar slaapt niet, hij kijkt naar haar, naar haar mooie blonde haren, en vraagt zich af, waarom?

Lise word wakker, hij lacht, zij lacht terug, ze kijkt op haar horloge, en ziet dat het al 17.00u is, ze zegt dat ze maar beter naar huis kan gaan, ze kust hem nog een laatste keer, hij gaat mee tot aan de deur, waar ze na een knuffel afscheid neemt. Hij is terug alleen, met zijn gedachten.

Hij gaat naar boven, naar de badkamer, en laat het bad vollopen, met heel veel badschuim, hij kleedt zich uit, en stapt in bad. Hij maakt zijn haar nat, en masseert het in met die lekkere shampoo van herbal essence. Hij wast zich, spoelt zijn haar uit, en blijft in bad liggen. En valt in slaap. Wanneer hij beneden de voordeur hoort dichtslaan schrikt hij wakker, en komt rustig uit bad. Zijn ouders zijn dus thuis.

Hij gaat naar beneden, zijn ouders waren doodongerust, hij vertelt het ganse verhaal. Hij vertelt ook dat lise geweest is, en dat ze het ook heel erg vindt. Als hij wil mag hij morgen ook thuisblijven van zijn mama, hij zegt dat hij nog wel zal zien. Hij gaat naar zijn kamer, neemt zijn gitaar, en begint te spelen, mia van gorki, hij heeft nog altijd geen kans gehad om het voor lise te spelen.

misery is just a butterflie!!
later wanneer ik groot ben zou ik graag een pennymeisjejuh worduh, maar ik weet niet of dit kan want ik ben een jonguh:)

Samy

Berichten: 11074
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-04 10:54

wow ... spannend!! Meer meer meer

/3 Happy B+13 ' L1+10 ' L2+1

http://www.creatieffoto.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers