Iwaldo's nieuwe geintje: bangescheiterd! En springles...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Iwaldo's nieuwe geintje: bangescheiterd! En springles...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 23:34

Jahoe vandaag had ik weer springles. Omdat het de vorige keer weer lekker ging, had ik weer zin (en meestal valt het dan juist tegen he, je kent t Haha! )
Maar op zich ging het best redelijk. Het begon al goed want door de verbouwing van de schuur konden we de bak niet in via de normale weg (lang leve de bouwvakkers die alle stenen voor de ingang gestort hadden... grrR) Dus moesten we de kant op naar het weiland om om te lopen. Dus ons zwarte duiveltje was meteen wakker want heeee dat was toch wel spannend in het donker opgezadeld naar de wei?? Verward Knipoog

Losrijden ging errug lekker. Hoe komt dat toch, dat meneer aan het begin van de springles altijd doet alsof ie dressuurpaard is..? Ik moest een lange zijde super voorwaarts rijden en kreeg zowaar het 'buitenrij-op-lange-paden-middendraf' effect. Oftwel dat ie gaat zweven. Pfoeh dat zat lekker!! Lovers Enige nadeel is dat ie dan wel even herinnerd moet worden dat ER OOK NOG EEN REM IS... want stil krijgen dan hoo maar. Als ie eenmaal de smaak te pakken heeft...

Nou, beugels 3 gaten korter, singel nakijken, en daar gingen we springen. Maar de bovenkant van de bakdeur stond zoals altijd open en daar lag plastic te klapperen. daar buiten langslopen is totaaal geen punt voor koelbloedige Iwaldo maar het om het hoekje zien tijdens een springles was duidelijk teveel van het goeie. Schoot meneer er van door (en ik heb al zo'n moeite met die korte beugels.. Frusty ) en er naar toe rijden lukte niet want bangescheiterd Iwaldo ziet dan maar een uitweg en dat is staan op de achterbenen. En dat zag bangescheiterd Laura niet helemaal zitten Haha!
Maargoed, aandacht afgeleid met een kruisje (waar ie overigens leuk besloot om linksaf van het plastic af af te slaan ipv rechtsaf waar ik naartoe ging... moest ik bijna trakteren Bloos ) op de E-B lijn. Toen rijtje met tweede ox, naast de AC lijn. Dat achter elkaar. Alleen was meneer op de lange zijde zo afgelied van dat plastic dat ie naar binnen viel ne mijn wending een beetje vreemd uitkwam. Hoe lastig, én je paard bij elkaar houden, én zorgen dat je recht blijft, én zorgen dat je goed aanrijdt, én zorgen dat je fatsoenlijk over de hindernis heen komt. Blijft een aparte sport dat springen....

En zowaar..... ik kan hem uitzitten!! Waar ik normaal met wat hogere sprongen achterbleef, heb ik nu het licht gezien. Eerst geprobeerd: armen naar voren. Toen geprobeerd: bukken. Ik deed vanalles maar goed ging het niet. Maar nu heb ik dé methode: neus naar beneden. En voilá, Iwaldo komt over de hindernis heen Haha! En ik zit niet met mn volle gewicht tegen te werken. Wauw. Toen een hele tricky sprong: Kruisje vanaf de E naar B, meteen doordraaien en de oxer nemen die bijna evenwijdig aan het kruisje stond. Flink partijtje sturen was dat! Ging niet bepaald vlekkeloos, maar we deden het Lachen Toen alles achter elkaar, wat hoger, en zowaar netjes gesprongen (zei de instructrice nogwel!)

Enige probleempje is dat Iwaldo met springen z'n dressuurpaard-mentaliteit volkomen kwijt is en ik mn 'beschaving en rust' en dat leidt af en toe tot een doordenderend paard die vol in de teugels gaat hangen en een ruiter die plat in de bocht ligt en met de pootjes opgebonden in de springmaat beugeltjes met man en macht terug trekt. Dus aan de techniek moet nog wat gesleuteld worden Haha!

En drie keer raden... toen we eenmaal naar stal terug mochten was dat plastic 'toch niet zo eng' aldus een schijnheilige Iwaldo... Schijnheilig Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 00:31

haha, leuk dat het zo goed ging hoor Laura! We moeten maar eens met een laura Boktfanclub komen kijken grinnik... Denk dat je dat erg leuk vind.... Knipoog

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-02 01:01

please.... zodra er iemand over de bakdeur komt kijken sla ik spontaan een flater (verhaal van dubbelsprong zonder beugels bijvoorbeeld hehehe) dan concentreer ik me op alles zo goed mogelijk te doen en dan lukt het juist niet Haha! Maar het gaat wel steeds beter Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 10:59

Hmmm...dan zal ik het je niet aandoen Lau grinnik... Haha!