Ruiterbewijs

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 19:29

Hallo iedereen!

Ik zou graag willen weten of jullie nog een leuke manege weten in Gelderland of aanliggende provincies voor het behalen van het ruiterbewijs? Ik en nog 6 andere mensen zijn hierin zeer geinteresseerd, het enige probleem is dat geen van allen al een eigen paard hebben.. hmm.. dus huren moet kunnen! Als jullie iets weten hoor ik het graag!

Bedankt!

Groetjes Laraah

~Cerise~Mus~Lenny~Tobi~

~better to have loved and lost, then to have never loved at all~ miss all my little friends.. Swinkie, Gonzo, Rakker, Lorre, Smeagol, Sparky, Watje..


Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 19:37


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-04 21:35

Ik heb mijn ruiterbewijs bij ponycentrum koopman gehaald. Er redern ook eigen paarden mee, maar je kan ook ene pony van de manege "lenen".

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-04 21:42

Tja.. dat ik daar inderdaad niet eerder aan heb gedacht! Dom van me... bedankt hoor! Maar aan de andere kant.. misschien komt iemand van 1 van de maneges waar er examens worden gedaan en heeft iemand er ervaringen mee? Ook net zo handig om te horen niet waar? Lachen

~Cerise~Mus~Lenny~Tobi~

~better to have loved and lost, then to have never loved at all~ miss all my little friends.. Swinkie, Gonzo, Rakker, Lorre, Smeagol, Sparky, Watje..

Patriesje

Berichten: 339
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 09:16

Is zeker ook waar, maar over het algemeen worden die cursussen gegeven als er het benogdigd aantal deelnemers bij elkaar gekregen is. En dan kan het dus zo zijn dat de bij jou bekende maneges voorlopig geen examens meer afnemen. Dit ter overweging...

Sushilla

Berichten: 729
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 11:07

Ik ben begonnen bij manege pothoven in de vecht, maar dat stopte toen geloof ik. Ik heb daar wel mijn praktijk gehaald met eigen pony, kon ook manegepaard, en heb theorie in raalte gedaan ik geloof dat dat het reilaar heette. Daar doen ze dat vaker.

lufyadjin

Berichten: 44
Geregistreerd: 14-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-04 12:42

Bij ons op de (5sterrenfnrsmanege) hebben ze nu buitenrij-certificaten. Ook wordt gezegd dat het ruiterbewijs over een tijdje niet zo veel meer voorstelt... wie weet hier meer van af?!
xxiees madelief

_Rebec
Berichten: 4352
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 08:13

Ik heb mijn ruiterbewijs 16 mei op stal t reelear gehaald het was echt super Haha!:D:D


http://www.reelear.nl

je hebt daar geen eigen pony voor nodig.
heel onze groep was geslaagd want op zaterdag neem je alles door voor je examen enzo

'Iedereen gunt je van alles zolang je het maar niet hebt'

miepmiep
Berichten: 2348
Geregistreerd: 20-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:00

Ik heb begrepen dat het ruiterbewijs niet meer gehaald kan worden, of geen waarde meer heeft als het niet je eigen paard of pony is.

Voor manegeruiters is er nu het ruiterpaspoort. Je kan daarop laten aantekenen wat je kan/gehaald hebt door je instructeur. Dus ook je dresuurproefjes, maar ook buitenritten etc etc. Als een bepaald deel ingevuld is en afgestempeld, is dat gelijk aan het ruiterbewijs? Zoiets geloof ik.

Vraag het na bij je instructeur, die weet er vast van!

Trouwens, aan het ruiterpaspoort zit ook een verzekering vast, wel zo handig voor dat tientje per jaar!

llleoni
Berichten: 1002
Geregistreerd: 23-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 09:36


Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 13:25

bij t Reelaer in ? weet niet meer Bloos! zijn er complette weekends en dan heb je het, ideaal ! Naja, of neit, als je zakt, hehe.

Laraah

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-04 17:48

Hallo lieve mensen!

Bedankt voor al jullie reacties! Het Reelaer hadden wij zelf ook al ontdekt inderdaad..dat leek ons ook best ideaal, maar we staan altijd open voor betere suggesties! Ik zal de overige 6 mensen die naast mij dit papiertje willen behalen dit ook laten lezen..

Groetjes Laraah

~Cerise~Mus~Lenny~Tobi~

~better to have loved and lost, then to have never loved at all~ miss all my little friends.. Swinkie, Gonzo, Rakker, Lorre, Smeagol, Sparky, Watje..

Mocca
Berichten: 17970
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-04 19:23

aan de ene kant wil ik wel mn ruiterbewijs halen, ook omdat ik binnenkort vaker ga buitenrijden met mijn verzorgpony, maar waar ga ik m halen? met mijn verzorgpony gata het niet, die is veel te schrikachtig buiten en heeft nog bijna nooit gesprongen...en eer ik genoeg geld heb om naar het reelaer te gaan...dat duurt nog wel even vrees ik Haha!


Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:55

miepmiep schreef:
Ik heb begrepen dat het ruiterbewijs niet meer gehaald kan worden, of geen waarde meer heeft als het niet je eigen paard of pony is.

Voor manegeruiters is er nu het ruiterpaspoort. Je kan daarop laten aantekenen wat je kan/gehaald hebt door je instructeur. Dus ook je dresuurproefjes, maar ook buitenritten etc etc. Als een bepaald deel ingevuld is en afgestempeld, is dat gelijk aan het ruiterbewijs? Zoiets geloof ik.

Vraag het na bij je instructeur, die weet er vast van!

Trouwens, aan het ruiterpaspoort zit ook een verzekering vast, wel zo handig voor dat tientje per jaar!


Ow, ik heb 4 verzorgpony's en een ruiterrijbewijs. Betekend dit dan dat als er iest gebeurd, ik niet verzekerd ben???

MsMarit

Berichten: 2452
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 10:39

Het is juist wel handig als je je ruiterbewijs heb en een verzorgpony want dan ben je wel verzekert als er wat gebeurd. Mits jeje neit aan de regels heb gehouden natuurlijk.. als jij oznder cap rijd en er gebeurd wat ben je neit verzekerd maar anders wel..

Bij het Reelaer is het gewoon heel erg handig allemaal de uitleg is goed, het is makkelijk om er maar een weekend over te doen..

@Tamaraatjuh. Het is makkelijk het in 1x te betalen dan dat je er een aantal lessen over doet bij bijv een Rijvereniging. en Smeken bij je ouders Knipoog misschien dat het werkt

Troste mama van Quinn & Mats

Mews

Berichten: 5499
Geregistreerd: 22-06-04
Woonplaats: Kopenhagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-04 11:39

Humpiedumpie schreef:
Ik heb mijn ruiterbewijs bij ponycentrum koopman gehaald. Er redern ook eigen paarden mee, maar je kan ook ene pony van de manege "lenen".


Wat leuk, dat wil ik ook nog gaan doen. Heb daar gereden maar sinds april gestopt omdat ik sinds augustus vorig jaar mijn eigen paardje heb en daar nu op een ponyclub lessen mee volg.

Ik heb wel gehoord dat het ruiterbewijs misschien niet meer nodig gaat worden als je buiten wilt rijden in de toekomst (door een slecht samenwerkingsverband ofzo). Verward Weet iemand hier iets meer over?

Eigenlijk vind ik het belachelijk dat je sommige BOSSEN niet in mag zonder ruiterbewijs op het moment, maar je mag wel overal de STAD in met je paard. Wat dus 20000 keer gevaarlijker is met al dat verkeer!

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 14:57

*is hier nieuw*

hallo!

ik en nog een paar anderen willen ook ons ruiterbewijs halen, en relaar (?) weten we te vinden, maar een heel weekend hoeft van ons niet. Die site van het ssr doet het niet... Verward Nou was mijn vraag: weet iemand waar je een ruiterbewijs kan halen in bijvoorbeeld 1 dag? En of dat met of zonder eigen paard (heb een Irish Cob, en de rest heeft ook eigen paarden) kan? Liefst in de buurt van Zwolle... Alvast heeeel erg bedankt!!!

_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-04 20:11

bij les chevaux te buinen (drenthe)

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...

Berdien

Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-04 18:16

hebben die ook website/email adres? alvast bedankt!

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

loyalty

Berichten: 1290
Geregistreerd: 08-09-04
Woonplaats: Ijzerlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-04 16:36

ik heb ook mijn ruiterbewijs gehaald op stal het reelar of hoe je dat ook schrijft ik mocht op haflinger Rosa en die was heel tof groetjes Lachen

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 17:51

Het adres van les chevaux:

www.leschevaux.nl

daar staat wat informatie op over hoe het werkt. Vervolgens kan je op de kalender kijken wanneer het gehouden wordt. Staat de datum van je voorkeur er niet bij dan is het niet onverstandig om toch even contact op te nemen. Misschien valt er wat te regelen.... (als je tenminste niet midden in de zomer komt )

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:09

Ik heb het ook op het Reelaer gedaan, maar dan met een eigen paard. Als je gewoon goed in het zadel kunt zitten, dan slaag je zeker. Bij mij in de groep zaten er een paar te hotsen en die waren dus dik gezakt. de theorie was een eitje. Je doet op zaterdag een oefenexamen en daarna wordt aan de hand van de vragen alles besproken. Ik had het boek nauwelijks geleerd en had 0 fout bij het examen. Het reelaer is dus zeker een aanrader! En het is ook nog eens erg gezellig

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

Ulissa

Berichten: 1772
Geregistreerd: 01-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:14

Goh dat is al weer een aantal jaar geleden dat ik mijn ruiterbewijs heb gehaald. Ik weet niet over welke omgeving je spreekt, Gelderland is wel groot

onderschriftloos

chelsea82
Berichten: 436
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Ruiterbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:20

Bij stal 't reelar in Raalte kun je in 1 weekend je ruiterbewijs halen.Heb hier zelf geen ervaring mee.Heb het zelf voor jaren terug via de vereniging gehaald.Maar ik heb goede verhalen over hun gehoord.Je verblijft daar gezellig een weekend.Lekker in de bossen rijden.(eventueel op een huurpony/paard of eigen paard)En natuurlijk je ruiterbewijs halen.Er is vast wel wat te vinden op internet.Ze moeten een website hebben.

buitenruiter

Berichten: 160
Geregistreerd: 23-04-04
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:48



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: dioni, hannelot, Lanoca, maitestar23, Mark0919, SentiBot, sterregoud, vilheide en 41 bezoekers