paarden binnen zometeen met de storm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

paarden binnen zometeen met de storm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:04

ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Grote schade op uitgebreide schaal mogelijk; gevaar door
rondvliegende objecten; zeer gevaarlijk voor het verkeer met
name voor fietsers, bromfietsers, vrachtauto's, auto's met
aanhanger en caravans; (levensgevaarlijk voor
watersporters)


bron: www.knmi.nl/voorl/weer

Wat te doen met de paarden? Net toen ik naar school reed (waar ik nu zit) zag ik nog veel paardjes in de wei staan. Als het goed is, zet een stalgenot de paarden voor de zekerheid binnen zometeen. Wie laat zijn paard buiten en wie zet m binnen?


Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:08

Lekker laten staan! De kans dat het dak van stal op ze valt is groter dan dat ze buiten iets krijgen!

ellepel

Berichten: 47326
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:09

vind ik ook, de mijne blijft lekker buiten, ze draaien hun kont in de wind, en grazen gewoon door. in de stal is meer risico...

Amberto

Berichten: 1593
Geregistreerd: 28-01-04
Woonplaats: Haarlem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:10

hoewel ik het niet fijn vind, is er geen andere mogelijkheid dan mn paardje buiten laten staan. Naja... er kan op die plaats niet zo heel veel gebeuren... er kunnen geen bomen omvallen oid en als ze een beetje slim zijn gaan ze lekker met zn allen beschut achter de dijk staan....
(ik ga wel even checken vanmiddag, just to be sure!)

Der Ellmauer Dancing Queen

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:13

Mijn paard staat normaal gesproken overdag buiten en 's nachts op stal.
Ik heb gisteren nog speciaal een briefje neergelegd voor de stal, of ze OOK bij slecht weer s.v.p. gewoon buiten gezet kan worden...
ik vind het maar niets als ze de hele dag op stal staat !!
Weer of geen weer, gewoon naar buiten Lachen

Verder geloof ik dat de echte storm hier ook pas vanmiddag wordt verwacht. Ik ben om 16.00 vrij dus als het echt noodweer is dan haal ik haar dan wel weer binnen Knipoog

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:14

De mijne blijft lekker binnen vandaag............alleen of ze daar zelf zo blij mee is Scheve mond

drenthie

Berichten: 572
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:14

de mijne blijft buiten. heb ook geen andere keus, want ik kan niet zomaar weg op het werk. vanavond kijk ik wel hoe het is en of ik hem alsnog binnen haal.

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:16

De paarden die 's nachts op stal staan blijven binnen, de 2 die dag en nacht buiten staan blijven buiten.

Mocht het aan het eind van de dag wat opklaren wat betreft het weer dan mogen de twee die binnen staan dan nog even de wei in. Maar met veel wind en regen worden de twee die nu binnen staan erg onrustig buiten.

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 09:18

Ik zag net al een paard crossen en bokken door de wei Lachen. Mijn katten gaan ook altijd raar doen met storm. Ineens gaat dat koppie omlaag, en de oren naar achter en dan ineens schieten ze weg, om vervolgens het halve huis door te crossen. Dit paard deed iets dergelijks, hahahaha, leuk gezicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:22

drenthie schreef:
de mijne blijft buiten. heb ook geen andere keus, want ik kan niet zomaar weg op het werk. vanavond kijk ik wel hoe het is en of ik hem alsnog binnen haal.



Dat geeft niets hoor! Mijn Jaarlingen staan dag en nacht buiten, zelfs in de winter. Worden ze hard van!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:25

Hij staat 's nachts toch altijd op stal en vandaag blijft hij overdag ook mooi binnen! Ik ga er vanmiddag wel naar toe om te rijden, misschien dat ik 'm dan nog even buiten zet, maar als het echt slecht wordt hoeft dat ook niet zo nodig, dan maar pech voor een dagje.
Ik moet straks een trailer op gaan halen, daar maak ik me meer zorgen over... Nagelbijten / Gniffelen

Nulla tenaci invia est via

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:26

Staan laten.... dit is ook de eerste storm die de veulens meemaken ~~}>

De paarden moeten geen watjes worden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:27

Margreet schreef:
Ik moet straks een trailer op gaan halen, daar maak ik me meer zorgen over... Nagelbijten / Gniffelen


Laat die maar fijn bij de persoon logeren waar die nu staat Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:29

LuvdaTossa schreef:
Staan laten.... dit is ook de eerste storm die de veulens meemaken ~~}>

De paarden moeten geen watjes worden!



OK dan! Juist Haha! De merrie gaat wel naar binnen, maar die staat normaal van 09.00 tot 17.00 uur buiten. Nu staat ze buiten, maar zodra het echt gaat stormen word ze binnengehaald.

Maar die jonge blagen..........lekker buiten laten Haha!

Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:29

die van mij blijft ook gewoon buiten staan. Hij kan zelf kiezen of binnen of buiten, maar ik weet al wel waar hij staat....... Kont in de wind en vreten maar!

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:29

Ben eerder bang voor de onweer dan voor die storm met regen. Vroeger zijn er bij ons achter namelijk een aantal drachtige merries ingeslagen en lagen dus dood in de wei.
Maar mijn jonge paard blijft buiten met maatje en de ander gaat wel naar binnen als het echt te zot wordt. Soms zit het weermannetje er ook weleens naast Lachen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:32

Ik heb een heel ander probleem...wij hebben concours vanavond en ik heb geen idee wat ik moet. Alles en iedereen afbellen of gewoon maar zien hoe het loopt Verward
In Utrecht schijnt het al vreselijk te spoken, terwijl hier, in het grootste windgat van Nederland, het weer nog heel redelijk is Verward

Mijn paarden gaan trouwens gewoon een paar uur naar buiten hoor, die pest ik er niet mee Knipoog

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:35

Pipo schreef:
Laat die maar fijn bij de persoon logeren waar die nu staat Haha!


Ik zit er wel aan te denken ja.
Heb er wel een hele dikke auto voor, er hoeft geen paard mee en ik hoef niet zo heel ver (Barneveld-Eemnes), maar als het zo hard gaat waaien en vooral de winstoten vind ik het toch eng. Nou ja, ik moet er toch heen, ik beslis vanmiddag wel of ik 'm aanhaak of niet. Het is hier nu praktisch windstil.

Ik ben qua paard niet bang voor wind of regen, daar kan 'ie wel tegen, maar er ligt aardig wat rotzooi achter en ik ben bang dat dat gaat rondvliegen. Bovendien weet ik zeker dat de eigenaren van z'n maatjes hun paard binnen houden en alleen staan kan 'ie niet.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:39

Margreet schreef:

Ik ben qua paard niet bang voor wind of regen, daar kan 'ie wel tegen, maar er ligt aardig wat rotzooi achter en ik ben bang dat dat gaat rondvliegen. Bovendien weet ik zeker dat de eigenaren van z'n maatjes hun paard binnen houden en alleen staan kan 'ie niet.


Ik denk dat je geen enkel paard er plezier mee doet om binnen te staan, de mijne in ieder geval niet. Maar mijn buren halen ze binnen, en die vinden het voor hun paarden zielig, en de mijne kan echt niet alleen buiten staan, dan breekt ze de tent af Haha!


Alikesflame

Berichten: 5222
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Vledderveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:42

lekker buiten. de paarden moeten zowat zelf opstijgen voor ze naar binnen mogen. Haha!

Quinzy

Berichten: 3067
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:48

Mijne blijft ook lekker buiten. Ik heb zelf liever dat ze niet in de stl staat. Stel je voor dat er wat op de stal valt dan hebben ze minder kans op tijd weg te raken. Nee lekker buiten ermee uitwaaien.

www.Dyco.webs.com
Love, Language and Leadership

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:50

die van mij gaat wel even naar buiten maar als het te gek wordt gaat ie weer op stal.. maar hij heeft dan ook een stal van 4 bij 4.30 vol met stro en kan naar buiten kijken..dus een keertje wat langer op stal staan vind ik niet zo erg

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

cinvaro

Berichten: 422
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: groningen/ drenthe/ Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:51

ze staan ´s nachts ook buiten dus blijven lekker buiten staan
ze eten toch lekker verder met hun kont in de wind
alleen als ik de zelfde dag wedstrijd heb dan haal ik die gene naar binnen zodat ik ze normaal en droog kan poetsen en klaarmaken voor de wedstrijd

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:57

Gewoon buiten laten, als er echt bomen door de wei gaan vliegen dan kom ik ze wel redden Haha!

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:57

Paarden zijn geen MENSEN..... Mensen houden er van om bij dit weer gezellig allemaal opgepropt in een huisje te zitten bij de kachel.... Paarden integendeel, die vinden het gras veeeel interessanter en laat ze toch lekker!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Akshay, laran, louise30, xPearl en 80 bezoekers