Wij gaan op trektocht..... ! :) !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Wij gaan op trektocht..... ! :) !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:21

En wat nemen we mee??

Ilona en ik gaan in de laatste week van augustus met Jurga en Nimondro een stuk van de veluwetrail rijden. (4 dagen, 3 nachten). Cool

We hebben zelf wat ideeën over wat er wel en niet meegaat.
Maar wat moeten we volgens jullie absoluut niet vergeten?

En zijn er verder nog tips?

Ervaringen/verwijzingen naar topics met verslagen (ik kon ze niet vinden) zijn van harte welkom!

Alvast bedankt!

:evaw:


Barvrouwke
Berichten: 3703
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:22

Een hoevenkrabber en een zakmes, noodverband/drukverband

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:43

Een goede kaart van de omgeving, die je in zo´n transparant mapje stopt!
Je kan het dan zo aan je zadel hangen, zonder dat het nat of vies wordt!

Verder komen een paar stro-touwtjes ook altijd van pas; in geval van nood, kan je er zelfs professorisch een trens mee repareren Knipoog !
(Je kan er ook mooi een regenjack mee aan je zadel vastmaken Clown !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:30

kheb zo geen tips, maar het zal vast heel gaaf worden! ben een paar jaar geleden door de pyreneeen gereden (met huurpaarden) Was echt geweldig!! maar met eigen paard zal het vast nog veel geweldiger zijn!! Succes!!!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:45

Zeker een liter water de man, een heel goed vliegen/dazen spul (dinges&dinges van Letty is erg fijn), slippers of gympen voor 'savonds, iets van aanmaaklimonade (tenzij je graag alleen water drinkt), telefoonnummers en adressen van al je overnachtingsadressen, tassen die absoluut niet schuren, een bitloos of halster-hoofdstel zodat je je paard niet los hoeft te laten tijdens pauzes en 'ie toch kan eten.. Een opengeknipte vuilniszak om over je zadel te gooien als het ineens gaat regenen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 13:23

Arwen, heet dat antivlieg/daagspul echt dinges en dinges Verward

Iloon en Petra, leuk dat jullie het ook van plan zijn, ga het van de zomer ook doen, al veel zin in Wat Arwen opnoemt zijn wij ook van plan mee te nemen.

Verder van te voren de paarden bepakken, en kijken hoe dat blijft zitten, en wat de paarden ervan vinden Haha! En simpel denken, wat is echt nodig, en wat niet? Belangrijke nummers zowel op jezelf als op de paarden bevestigen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 13:48

De spullen voor onszelf brengt ilona's moeder van overnachting naar overnachting, dat scheelt iig veel gewicht voor paarden.
Lovers

Verder is de zeker vuilniszak wel een handige tip, had ik zelf nog niet aan gedacht.

:evaw:

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:27

Trouwens, wat wij ook altijd meenemen als we op trektocht gaan: een fluitje met zo´n balletje erin! (ieder eentje om z´n hals)

Mocht er onderweg iets gebeuren en een van jullie moet hulp gaan halen, kan degene die gewond is, dmv het fluitje goed laten weten waar hij/zij weer te vinden is! Zeker op onbekend terrein, is het niet altijd makkelijk om de weg weer terug te vinden!

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:09

Maya schreef:
Arwen, heet dat antivlieg/daagspul echt dinges en dinges Verward


Nee maar ik ben de naam kwijt Haha! Het klinkt Duits, is bruin-ig en de geur is onmiskenbaar, als Sjimmy even naar Letty rijd kan het niet missen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:43

Hmmz... dan moet Sjimmy dat maar doen, en de naam hier neerzetten Knipoog Ben wel benieuwd naar echt goed spul, en als het op de Veluwe-trail werkt, met al die zwermen dazen ben ik overtuigd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:47

ArwenLune schreef:
Het klinkt Duits, is bruin-ig en de geur is onmiskenbaar,


Bremsen&Bremsen
Een touwhalster is erg makkelijk, neemt erg weinig ruimte in,prop je zo in je jaszak.
Komen jullie nog in de buurt van Hoenderloo/Hoog Buurlo/Kootwijk, dan kan ik nog een stukje mee rijden.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:50

z
Laatst bijgewerkt door janna op 21-03-22 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 22:11

janna schreef:
En je ruiterbewijs???
Op delen van de veluwe is dat verplicht.

Waar wij gaan rijden niet Lachen

www.veluwetrail.nl kan je daar zien op de kaart.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 22:12

Maya schreef:
Hmmz... dan moet Sjimmy dat maar doen, en de naam hier neerzetten Knipoog Ben wel benieuwd naar echt goed spul, en als het op de Veluwe-trail werkt, met al die zwermen dazen ben ik overtuigd

Ik ga wel ff bij letty kijken, al heeft Ilindra al gezegd hoe het heet.

:evaw:

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 22:15


:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:17

Aah, Ilindra had het idd al gezegd Haha! Ik zal eens kijken op de link Lachen

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:27

Zie, ik hoef het maar over Dinges&Dinges en DIE geur te hebben of iemand weet waar ik het over heb Knipoog Het is duur en het stinkt als de hel, maar werken doet het! 't is echt de geur van de zomer geworden voor mij, heel raar Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:30

De lader van je mobiele telefoon Haha!

Voor huisdieren heb je van die kokertjes waar je een brief in kunt stoppen met je naam en adres, die zijn ook handig om aan je zadel te hangen. Mocht je paard besluiten om alleen verder te gaan, dan is in ieder geval duidelijk waar het dier thuis hoort.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:36

Margreet schreef:
De lader van je mobiele telefoon Haha!



Waar wilde je die dan insteken Verward Tong uitsteken

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:36

Niet te paard natuurlijk, maar wel in de bagage voor 's avonds!
Al bestaan er tegenwoordig ook hele ingenieuze systeempjes met een zonnepaneeltje.

Nulla tenaci invia est via


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:24

Bij de Perry Sport heb je zelfs een oplader voor je mobiel met een draaiwieltje, zodat je hem zonder stroom kunt opladen, erg inventief Haha!

In dit topic zijn ook nog wat handige tips gegeven:
[PP] Trektocht-ervaringen?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:38

Naamdingetjes voor aan het zadel heb ik al. Foonlader ook. Lia, we komen wel bij jou in de buurt. We nemen nog wel even contact met je op Lachen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:16

Ik zal het verhaal van mijn Veluwe Trail eens posten (beetje gek, bijna een jaar na dato) dan krijg je mischien een beetje een idee van wat ik allemaal tegen ben gekomen.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 13:53

Je had toch een verslag gepost toen? Verward

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

zomon

Berichten: 453
Geregistreerd: 11-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 14:21

volgens mij heb ik al eens eerder wat geschreven toen iemand een veluwe trail wilde gaan doen. Ik heb dit tig jaar geleden ook gedaan. tegenwoordig zijn er bestaande routes maar toen had je die nog niet en ben ik die zelf uit gaan stippelen. Van te voren de route ongeveer met de moter gereden + slaapplaatsen uitgezocht en besproken.
zorg dat je niet te zwaar beladen bent en dat alles in evenwicht zit. wij kwamen erachter dat het niet te doen was om met een tent op je rugzak te draven. ook achterop het zadel de tent vastbinden bleef niet goed zitten. probeer dit altijd ff van te voeren uit. Wat ik ook miste was een compas. we zijn een x bijna verdwaald en kwamen daardoor veelte laat bij ons overnachtings adres( gelukkig was er nog iemand en konden de paarden toch nog op stal) plan ook niet al te veel km van te voren om te rijden. de week die ik ging was het net zo'n 30 graden en we hebben de route moeten inkorten omdat de pardhet niet aan konden. je kunt dan nog beter een extra rit gaan maken bij deomgeving van je overnachtings adres. ALs je een rugzak meeneemt doe dan een zachte handoek onder je schouderbanden want dit gaat op en duur toch schuren en pijn doen.
Ik had voor die rit speciale lichtgewicht halstertjes gekocht, die wegen niks en je kan ze prima als reserve halster gebruiken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, veranadautje en 31 bezoekers