*Witte haren op oude schimmelplek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

*Witte haren op oude schimmelplek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 19:49

Als een pony schimmel heeft gehad is het dan mogelijk dat op die plek witte haren gaan groeien?
Indien het zadeldrukkingen zijn geweest is het onderliggende weefsel dan aangetast?
De witte plekken ( witte haren ) zijn zo groot als een hand en zitten aan beide kanten achter de schoft.

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 22:42

Dat er witte haren komen op een oude drukplek is zeer goed mogelijk.
Op een oude schimmelplek heb ik t alleen nog nooit gezien.
is er een kans dat die plek ook een drukplek is geweest??

NiNjA

Berichten: 150
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: Haren / Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 23:53

Dat zou gezien de plaats van de witte plekken volgens mij heel goed mogelijk zijn.
Het gaat om een manegepony die ik misschien wil kopen voor mijn dochtertje. Verward
De manege eigenaar zegt dat het oude schimmelplekken zijn volgens hem, maar ikzelf denk meer aan drukkingen, ze zijn dan wel groot vind ik.
Als we haar gaan kopen laten we haar wel eerst keuren door onze veearts. Haha!

Marije_jiplover

Berichten: 25316
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 00:12

Bij ons op de manege is eens een pony aangekocht, die allemaal kale plekken had. Volgens de handelaar omdat hij last had van zomerexceem en daar zou hij bij ons, aan de kust, waarschijnlijk geen last meer van hebben. Het bleek echter schimmel oid te zijn. Paar keer goed gewassen en het diertje is weer genezen, maar de plekken die echt het meest kaal waren en het hardst jeukten, hebben wit haar gekregen. Het gaat hier dan om haren op de borstkas, onder de elleboog en haren in de lies. Dus het kan wel.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-02 21:59

het is heel vaak zo dat als een paard een wondje heeft gehad dat er dan witte haren opgroeien,dus bij een schimmelplek zal dat ook wel zo zijn.
Maar gezien de plekken lijken het mij ook drukplekken.