Schaap word aangevallen door Shetlander :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Schaap word aangevallen door Shetlander :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 20:09

Gisteren gingen mijn moeder en ik naar ons weiland kijken en kwamen langs een weitje met schapen en 2 bonte shetjes.
Eerst dacht ik nog ach wat een lieve ponietjes maar daar dacht ik al snel anders over. Verdrietig

Een van die twee, ik denk dat het een hengstje was, ging opeens achter de schapen aan. Alles rende weg maar eentje ging de verkeerde kant op en kwam daardoor uit de groep. Dat ponietje bleef achter dat schaapje aanrennen...en hem bijten in zijn kont en benen. Dit was zo zielig, wij hebben nog geprobeerd om die pony weg te jagen maar dat lukte niet.

We wisten niet van wie die beesten waren hebben nog bij het dichtbijzijnde huis aangebeld maar daar was niemand thuis. Op een gegeven moment lag het schaap helemaal uitgeteld en die pony hem bijten joh echt niet normaal...het schaapje zat helemaal onder het bloed.
Als het diertje op wilde staan dan beet die pony in zijn nek. Huilen

We zijn 5 minuutjes bij ons weiland geweest en gingen toen weer terug omdat het ons toch niet lekker zat. En het schaap lag weer en kon niet meer overeind komen. Opeens kwam er een auto aan met 2 mannen...dat bleken de eigenaren te zijn. Die vingen die pony en schudde dat schaapje heen en weer. We hadden gezegd dat die pony heel gemeen was. We hadden er zelfs een Cheese! van gemaakt.

We liepen weer een stukje door maar vroegen ons af wat die boeren met dat schaapje gingen doen. Mijn moeder zei ga maar vragen want als ze het dood gaan maken nemen wij hem wel mee en gaan we ermee naar de dierenarts want die is helemaal uitgeteld...heeft in een uurtje de hele marathon gelopen.
Ik ben naar die boer gegaan maar gelukkig dacht die net zo als mijn moeder en zou er wel voor zorgen. OK dan!

Zo heb ik weer geleerd dat niet alle dieren lief voor elkaar zijn, wist niet dat ponies zo gemeen konden zijn. Ik ben echt gek op paarden maar gister had ik echt een hekel aan dat beest. Boos!


Afbeelding

maaykuhhh
Berichten: 1699
Geregistreerd: 04-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:13

ahhhh wat erg zeg!!! :'(
Had ik echt niet aan kunnen zien en zou hetzelfde gereageerd hebben als jullie! Goed hoor!

Coconuts

Berichten: 1354
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:25

Agh wat zielig!
Hopenlijk wordt het schaap snel weer de oude...
Echt wel zielig!

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:31

zo zijn hengsten met hormonen,ze zien het als stoeien(wegjagen van een indringer maar schapen zijn te traag en ze kunnen niet wegkomen.

mijn ezelhengst heeft vroeger ook schapen vermoord,en mijn shetlanderhengst met zijn 2 jaar heeft ook zo een schaap toegetakeld dat het regelrecht naar de slager kon,ik heb toen de kosten moeten betalen(logisch).

de pony is niet gemeen/vals...

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:47

eej dat doet mijn hengstje ook!!

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:52

Nou ik moet zeggen dat ik dit echt zielig vond.
Het schaapje liep zijn pootjes onder zijn kont vandaan.
En lag echt helemaal open...zijn pootjes waren niet meer wit.

Ben blij dat de boer de pony eruit haalde en hoop dat die hem nooit meer bij schapen zet.

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 20:54

casanova schreef:
zo zijn hengsten met hormonen,ze zien het als stoeien(wegjagen van een indringer maar schapen zijn te traag en ze kunnen niet wegkomen.

mijn ezelhengst heeft vroeger ook schapen vermoord,en mijn shetlanderhengst met zijn 2 jaar heeft ook zo een schaap toegetakeld dat het regelrecht naar de slager kon,ik heb toen de kosten moeten betalen(logisch).

de pony is niet gemeen/vals...



Nou ik vond het wel heel gemeen ( maar dat is mijn mening)
De shet bleeft maar doorgaan met bijten ookal lag de schaap op de grond hij had nog steeds het pootje van de schaap in zijn mond. Scheve mond
Het kan dan wel dat hengsten met hormonen zo zijn ,maar tog blijft het gemeen Boos! Scheve mond

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:21

typies iets voor shetlanders.
Het lijkt heel leuk schaapjes en shetlanders bij elkaar, maar dat kan gewoon niet.
Mijn shetlander doet precies hetzelfde, wanneer ze in de wei naast elkaar staan (hek er tussen) zijn ze de beste vrienden.
Maar wanneer ze met elkaar samen in de wei staan denkt de shetlander leuk zo'n speeltje..

soraya1998

Berichten: 210
Geregistreerd: 21-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:23

aahhhhhhhhhh wat zielig. arm schaap maar hopen dat het goed komt met het schaap.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:25

Ik heb het ook wel eens mee gemaakt. Ik wist niet wat ik zag. Er lag ook een dood schaap in die wei, of dat door de shetten kwam weet ik niet zeker (sowieso gaan de schapen bij die boer bij bosjes dood).

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:27

Ahh wat zielig voor de schaap. Maargoed wat kunnen we er aan doen? In het wild zo het ook kunnen gebeuren. Hopen dat ze hem niet meer bij de schapen zetten......

nielsforever
Berichten: 719
Geregistreerd: 16-06-04
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:27

aggussie wat zielig he?maar goed dat jullie het gezien hebben.ik wou dat meer mensen zo goed een oogje in het zeil hielden.meestal gaan ze erbij staan lachen.zo van kijk daar dan!!!haha wat leuk.(maar niet heus)

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:37

Lintjuuuh schreef:
Ahh wat zielig voor de schaap. Maargoed wat kunnen we er aan doen? In het wild zo het ook kunnen gebeuren. Hopen dat ze hem niet meer bij de schapen zetten......


Leven er ook schapen op de shetlandeilanden? Zouden andere rassen het ook doen?

janedoe

Berichten: 693
Geregistreerd: 04-09-02
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:24

Was het geen wolf in shetlander-kleren? Die zijn ook erg gevaarlijk hoor! Clown

Shettiefan
Berichten: 304
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Papendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 06:28

Ja dat ken ik.
Dat deden onze hengsten ook, die hebben ook een schaap vreselijk toegetakeld.

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 08:05

Biepmiep schreef:
Leven er ook schapen op de shetlandeilanden? Zouden andere rassen het ook doen?



Ik heb geen idee of daar schapen leven. En ik weet ook niet of andere rassen het ook doen.
Dit was de eerste keer dat ik het zag Verward

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 08:07

janedoe schreef:
Was het geen wolf in shetlander-kleren? Die zijn ook erg gevaarlijk hoor! Clown



Haha nee het was geen wolf in shetlander kleren Tong uitsteken Haha!
Toen de boer de shet eruit wilde halen ging dat erg moeilijk.
De boer vloog achter de shet aan Lachen

SheDevil28

Berichten: 226
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 08:59

Wij hebben ook 3 hengsten...1 pony-hengst en 2 paarden-hengsten.
Die doen dat gelukkig allemaal niet...laten zelfs hun staart opeten door de schapen Huilen
Misschien toch shetlander-eigen Verward

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:30

Aaah wat zielig voor dat schaap zeg!
Hopelijk word ie snel weer beter!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:58

Wij hadden een shethengstje die met de geiten door de wei liep en ook met de haan. De haan kon daar niet zo goed tegen, na 2x was hij kapot...
Geiten konden wel wat meer hebben.

Suusiej
Berichten: 2755
Geregistreerd: 14-05-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:39

AAAHH wat zielig zeg! Gelukkig dat die eigenaren eraan kwamen want jullie konden ook niet veel doen! Ik vind t wel een gemeen beesie, maar niet vals. Dat is weer wat anders. Hopen maar dat ze die pony's en de schapen elk in een aparte wei doen!

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:58

wij hebben ook zo'n killer shet , die is bij ons de leider van de kudde en hij is het kleinst! als er zomaar iets in de wei loopt jaagt hij die dat het eruit , toch rende die laatst voor zijn leven toen hij heel nieuwsgierig naar een kuikentje toeging , en moeder kip daar niet zo blij mee was!
heb die shet nog nooit zo hard zien rennen !!

kippen zijn dus nog gevaarlijker dan shetten!!


tja dat hebben die beestjes nou eenmaal , niet zomaar ergens tussen plaatsen dus

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:24

Zo heeft mijn herman ook wel eens een schaap vermoord. De vellen hingen erbij. Vreselijk gewoon.

Bornn
Berichten: 532
Geregistreerd: 14-04-04
Woonplaats: Maldegem (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 12:38

mobick schreef:
Zo heeft mijn herman ook wel eens een schaap vermoord. De vellen hingen erbij. Vreselijk gewoon.


Ja dat is inderdaad vreselijk om te zien.
Maar zo te horen is het dus echt shetlander eigen.

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 12:46

Nou moet ik zeggen dat Herman een tamelijk verknipte gefrustreerde hengst is dus ik geloof niet dat alle shetlanders gek zijn op shoarma.