wat moet ik nu doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

wat moet ik nu doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 18:43

Mijn pony gaat het land op voor een rustperiode.

Hij komt uit de stal, krijgt een lekkere warme winter/regendeken op, en kan schuilen, s'nachts gaat hij op stal.
Het weiland heeft nu niet zoveel gras.

Moet ik hem bijvoeren met extra hooi? (hij werkt dus helemaal niet)
moet ik hem bijvoeren met extra bix?

kan ik hem beter overdag wel gebruik laten maken van de schuilstal of hem alleen s'nachts daarin *opsluiten* ?

Alle tips welkom

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 18:44

Als er niet zoveel gras staat en het gras heeft nu ook niet zoveel voedingswaarde, zou ik hem gewoon hooi bijvoeren naar behoefte.

Eilandje

Berichten: 2825
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 19:23

Ik zou zeker zorgen dat hij ook overdag in die schuilstal kan. Mijn pony staat 24u op 24u op de wei, & ik merk dat ze regelmatig overdag in haar stal staat & in de houtkrullen gaat rollen, dus ze zullen daar wel behoefte aan hebben. Ze krijgt daar ook haar hooi.

Hooi bijvoeren zou ik ook zeker doen, hebben ze wel nodig, & eventueel ook 2 keer per dag een heel klein beetje krachtvoer (recreatiemengeling bijv.). Zo doe ik het toch in de periodes dat ik niet kan rijden...

Ik zou trouwens ook niet van de ene dag op de andere overschakelen van veel krachtvoer op helemaal niets (maar jouw pony krijgt nu wsch ook al veel minder?)

Hopelijk wordt je pony snel beter!

wazzup

Berichten: 636
Geregistreerd: 03-02-02
Woonplaats: meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 20:31

mijn pony staat het hele jaar dag in dag uit buiten ( ze kan wel schuilen hoor Haha! )
ze word s'winters bijgevoerd met alleen hooi !! ze krijgt geen bix !!!
duhzz....................................

zomers krijgt ze ook geen bix omdat de wei dan zo rijk is van eiwitten ( ze heb chronishe Verward hoefbevangenheid !! )

xxies mij

ik raad aan om alleen hooi te voeren en alleen als je pony nu ook bix krijgt bix bij te voeren !!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 22:02

Denk wel aan de vitamientjes! Die heeft hij nu wel nodig en uit alleen hooi en gras haalt hij denk ik niet genoeg. Ik zou dus wel iets van biks bijvoeren, maar dan een soort waar verder heel weinig energie in zit. En misschien eens een vitaminespuit.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-02 13:10

Margreet schreef:
Denk wel aan de vitamientjes! Die heeft hij nu wel nodig en uit alleen hooi en gras haalt hij denk ik niet genoeg. Ik zou dus wel iets van biks bijvoeren, maar dan een soort waar verder heel weinig energie in zit. En misschien eens een vitaminespuit.


Zo zou ik het ook doen, en ik vind het belangrijk dat hij altijd de beschikking over het schuilstalletje heeft!