Schouders

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Schouders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 14:33

Ik weet eigenlijk niet of het hier op de juiste plaats staat.

Maar ik had een vraagje. Als ik aan het rijden ben ga ik altijd mijn schouders onwijs aanspannen/vastzetten (iets wat daar oplijkt Knipoog ). Soms heb ik dat dan ook wel door en zwaai ik even met mijn armen rond *LOL* maar na 2 rondjes begin ik dan weer. Scheve mond

Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat ze ontspannen blijven? Of heeft iemand misschien de goude tip? Knipoog


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 16:16

Ik denk dat het probleem niet in je schouders zit, maar in je zit. Als die niet helemaal goed is dan kan ik me voorstellen dat je je schouders aan gaat spannen. Nou is het heel moeilijk om te zeggen wat er mis mee is, zonder het te zien. Heb je geen foto's?

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-04 21:09

Een rijfoto heb ik zo snel even niet bij de hand. En ik denk niet dat het aan me zit ligt. (eigenwijs Knipoog )

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:07

Je kan heel goed zitten, maar toch last van je schouders krijgen omdat je de bewegingen niet opvangt of mooi geleid doro je lichaam. Je spant dus waarschijnlijk onbewust in je heup of je nek. Schouders hangen er las het waren gewoon los aan.

Heb je ook als je niet rijd last van je schouders?

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-04 22:11

Misschien een paar zitlesjes nemen aan de longe, van een goede instructrice die dat vaker gedaan heeft. Die kan je helpen om de bewegingen van je paard goed aan te voelen en kan zien waar je jezelf mogelijk nog op vast houdt.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 10:46

josien schreef:
Je kan heel goed zitten, maar toch last van je schouders krijgen omdat je de bewegingen niet opvangt of mooi geleid doro je lichaam. Je spant dus waarschijnlijk onbewust in je heup of je nek. Schouders hangen er las het waren gewoon los aan.

Heb je ook als je niet rijd last van je schouders?


Ja spierpijn Scheve mond

josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:16

Veel mensen hebben last vanhun schouders. Dat eigenlijk altijd.

Ga voordat je gaat rijden of voordat je naar bed gaat je schouders los maken. Dus door het zwaaien met je lrmen als een molen. Het leunen om je handen in opdruk houding en dan langzaam je zelf laten zakken. Je voeten ongeveer een halve meter uit elkaar te zetten, met je handen je enkels vast pakken en ontspannen hangen en vandaar je rechter hand je linker enkel vast pakken en je linker hand opzij omhoog zwaaien zover je kan en dit even vast te houden.

Wat je doet is dus niet enkel los maken, maar ook sterker maken.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Linardsje23
Berichten: 1972
Geregistreerd: 25-07-03
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 21:09

josien, bedankt voor de tips. Ik zal ze zeker gaan proberen Lachen


josien
Berichten: 2554
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Uddel (veluwe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:16

Succes dan maar hé. Ik vind het heerlijk moet ik eerlijk zeggen, maar moet wel echt beginnen. Dan ben ik te moe en dan heb ik geen tijd en dan lig ik al in bed voordat ik er aan denk. Kortom ik heb vaste avonden waar ik een kwartiertje oefeningen doet.

Voor alle info kijk hier http://www.paardenmetplezier.eu

Gezocht boerderij met minimaal 2hec land op de veluwe.

Mies2

Berichten: 339
Geregistreerd: 29-04-04
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:45

Ik denk dat het je zit is en niet je schouders, je moet goed recht op zitten en je rug recht houden zo kunnen je schouders niet naar voren vallen of vast gaan zitten.
Je moet gewoon proberen goed te blijven zitten want ik denk dat jij kracht wil zetten om een oefening uit te voeren en dat niet mer de juiste spieren doet dus het op je schouders gooid en die worden zo over belast,
Heb je les?Misschien handig als je een zit les neemt?Helpt onwijs goed!
Groetjes en een knuffel en suc6!!!

ik reageer omdat ik je graag help!!

ikdus
Berichten: 216
Geregistreerd: 19-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 10:50

Gewoon streng voor jezelf zijn en er goed op letten. Dwing jezelf om er steeds aan te denken dat je je schouders niet vastzet. Zorg dat je bijvoorbeeld bij iedere letter er even aan denkt.
Gewoon echt goed aan denken. Houd jezelf niet voor de gek.

Btw, is je paard soms erg sterk of heb je veel problemen tijdens het rijden? Dan heb je het druk met andere dingen waardoor je zit er bij in kan schieten. Dwing jezelf om er zoveel mogelijk aan te denken, en als je paard beter gaat, gaat jouw zit / schouders waarschijnlijk ook beter... Hou jezelf dit voor als een lichtpuntje!!! En concentreer je op je schouders!!!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 11:49

Zucht eens een keer diep, draai rondjes met je schouders en rijd fluitend door (klinkt stom maar op dat moment ben je ontspannen). Elke keer dat je merkt dat je schouders aanspannen herhaal je dit.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers