Getuige bij een huwelijk...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Getuige bij een huwelijk...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:08

Ik ben momenteel enorm trots... Gisteren weer wezen buurten bij een vriendin die ik al een jaar niet meer gesproken had, was weer als vanouds gezellig en zo... Alsof ik haar vorige week nog gezien had Toen ik (na 3,5 uur Bloos) op het punt stond te vertrekken vertelde ze dat zij en haar vriend gingen trouwen... En of ik getuige wilde zijn Wow! Ik heb uiteraard gevraagd waarom, aangezien ik haar een jaar niet gesproken had, maar in gedachten had ik al ja gezegt Lachen Vanochtend kreeg ik nog een lange mail van haar, ze vond dat ze me overdonderd had, als ik nee zou zeggen was ik nog steeds van harte welkom op haar feest en zo. Maar ze wilde me nogmaals vragen of ik getuige wilde zijn. Tuurlijk! OK dan!

Maar goed, ik ben nog nooit getuige geweest... Heb dus geen idee wat er van me verwacht word. Wat zijn de taken voor een getuige? Wat wordt er van zo iemand verwacht? Wat moet ie doen?

Het is haar dag, en daar wil ik graag aan meehelpen om die dag fantastisch te laten verlopen... Ik loop nog enorm op de zaken vooruit (ongeveer een jaar Lachen ), maar goed... Ben erg benieuwd of iemand me wat meer kan vertellen!

Haha!

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:16

Het is wel een erebaantje, hoor! Gefeliciteerd!

Ben nog nooit getuige geweest, sterker nog, ben nog nooit op een bruiloft geweest. Knipoog Misschien kan je op internet meer zoeken of je kan het haar vragen? Het enige wat ik weet is dat je je handtekening moet zetten.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:18

Op internet is weinig te vinden Scheve mond Vooral over getuige niet bijster veel (lees: niets). Ik heb overigens wel met Ilse gezocht, niet met google, wellicht dat nog maar eens doen.

En ik heb het haar al gevraagd, maar zij wist het ook niet want ze is nog nooit getrouwd geweest Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:19

Die laatste opmerking is goed *LOL* Ik zal nog wel eens met mijn moeder bellen, die is dat ook verscheidene keren geweest, en m'n tante is nog niet zo heel lang geleden getrouwd Lachen

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:21

Je bent gewoon aanwezig bij de bruiloft en je moet je handtekening in het trouwboekje zetten.

Erg leuk Pervinco! Knipoog

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:29

Oh jezus dan moet ik mijn handtekening ook maar wat gaan verfraaien Bloos En ik heb me inmiddels wel een doel gesteld... Op de bruiloft wil ik minstens 13 kilo kwijt zijn, bij voorkeur 18. Plus dat ik eindelijk mijn vriend bijna gek genoeg heb dat ie een pak aan doet...

Waar zo'n vriendin al niet goed voor is Clown

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:32

Het is idd gewoon een formaliteit en je hoeft er niet iets speciaals voor te doen. Tenminste... 't ligt er een beetje aan wat het bruidspaar wil. Sommige getuigen zijn tegelijk ceremoniemeester en dat is wel iets andere koek, hoewel... nooit te moeilijk doen Knipoog
Mijn zus is vorig jaar getrouwd en heeft in het Gemeentehuis 2 getuigen gehad (broer van haar man en... haar beste vriendin geloof ik). Daarbij is het alleen de formaliteit van het handtekening zetten en klaar is Klara. Rest van de dag is er niets gevraagd aan die mensen.
Ook zijn ze in de kerk getrouwd en daar hebben ze 4 getuigen gehad (2 voor ieder). Daar moesten de getuigen ook nog iets beloven (erop toezien dat ze mekaar niet in de haren vliegen geloof ik). Lichtpuntje: alles werd voor gezegd door de ambtenaar van de gemeente of de man van de kerk (ben ff de naam kwijt). Bij niet elke kerk gaat het overigens zo. Bovendien heb ik er niet zo heel erg veel verstand van (lees geen Haha! ), ben nl. helemaal niet kerkelijk.
Verder gewoon je beste kleren aantrekken en niet in de lach schieten Tong uitsteken

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:33

Niet gaan stressen joh Knipoog

De aandacht gaat immers uit naar het bruidspaar. Jij als getuige bent verfraaiing Haha!

Probeer wel te oefenen op je handtekening: niet te snel je krabbeltje zetten, want men wil daar vaak een "aktiefoto" van maken Lachen

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 21:42

Juist wel snel zetten dan, dan wordt het echt een actiefoto Haha!

Heb het inmiddels ook (met veel moeite) boven water kunnen krijgen met google: De enige taak die getuigen hebben is het mede ondertekenen van de huwelijksakte. Als je in een Rooms-katholieke kerk trouwt worden de namen van de getuigen in het trouwboek vermeld. Ik ga iig wel aanbieden nog met het een of ander te helpen, of ze er gebruik van maakt moet ze zelf weten Lachen

Zij trouwen enkel voor de wet, was eigenlijk wel de bedoeling om voor de kerk te trouwen, maar dat is niet doorgegaan.

Nette kleren aan? SHOPPEN Haha!

En wat Leentje ook al zei... Het is hun dag, maar ik ben nu al bloednerveus... Bloos

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 22:01

Inderdaad gewoon een handtekening zetten.
Misschien kun je nog wat vinden op www.trouwshop.com
Ik ben vorige maand ceremoniemeester geweest op de bruiloft van mijn zus, was erg leuk, maar wel eenmalig Haha!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:26

Maya schreef:
Die laatste opmerking is goed *LOL* Ik zal nog wel eens met mijn moeder bellen, die is dat ook verscheidene keren geweest, en m'n tante is nog niet zo heel lang geleden getrouwd Lachen


getrouwd? Tong uitsteken

getuige is echt een erebaantje, de enige officiƫle taak die je hebt is het tekenen van de trouwakte. Ik heb ervaring, zowel als bruid als als getuige Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 23:30

Getuige Tong uitsteken

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-04 00:25

oliebol... Ben echt zenuwachtig... Nagelbijten / Gniffelen En van de andere kant verheug ik me nu al op het shoppen voor mijn apenpakje Clown Ze woont hier 15 km vandaan maar is wel hier geboren, ze vieren het feest dan ook bij de soos hier in het dorp... 5 minuutjes fietsen. Ik kan me dus weer heerlijk hard bezatten Bloos