[verhaal] mijn verhaal ;)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

[verhaal] mijn verhaal ;)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-04 21:29

ga ff met een nieuw verhaal beginnen.... Cool

----------------------------------------------------------------
Roos kwam thuis van een zware vermoeide dag op school. Ze zette haar tas neer in de gang, en ging in de keuken aan tafel zitten, en pakte haar kopje thee. 'Nou Roos, ik heb het voor je geregeld' Verward keek Roos op, wat had haar moeder nou weer bedacht? 'Je mag volgende week paardrijden!' Zei haar moeder toen ze zag dat haar dochter verward was. Roos schrok toen ze dit hoorde. Dat wou ze helemaal niet! 'Nee! Ik ga niet, ik hou niet van paarden! Ze zijn stom en ze stinken en zijn ook nog gevaarlijk!' 'Maar Roos, je vind het vast heel leuk!' Zei haar moeder. 'Nee! Ga zelf maar paardrijden!' Boos rende Roos naar boven, haar kamertje in. Ze ging op bed zitten, en had er meteen spijt van wat ze had gezegt... Ze woonde samen met haar moeder. Alleen. Zonder vader. Haar vader was dood gegaan toen haar moeder en vader samen een buitenrit gingen maken. Ze paarden schrokken, en vielen. Haar vader was om gekomen, en haar moeder was in een rolstoel beland. Ze kon niet meer paardrijden, maar dat wou ze toch heel graag. Huilend lag Roos op bed. Spijt had ze. En daar zou ze voor boeten....

De volgende morgen werd Roos vroeg wakker. Ze sloop naar beneden, zodat haar moeder haar niet hoorde. Ze pakte een boterham, en sprong op haar fiets, en ging naar school.
'Hallo Roos! Wanneer laat je nou eigendelijk die arabische volbloed hengst van je zien? Hij is altijd zo wild ja!' Zei een van Roos 'zogenaamde' vriendinnen.
'Het spijt me, maar hij heeft al mijn lenzen gebroken omdat hij zo mooi is, en hij kan niet de trailer op, zo wild is hij! Maarja, alleen ik kan erop rijden! En hij trapt naar iedereen die hij niet kent! Dus het is niet zo veilig als ik hem mee neem!' Op school schepe Roos heel erg op. Al haar vriendinnen hadden veel mooie paarden - zeiden ze - en omdat Roos niet achter wou blijven, deed ze maar mee. Ze had in paardenboeken op school gelezen over arabieren, en ze leken haar wel erg mooi!
'Je moet die arabier maar toch eens even mee nemen hoor, anders geloof ik je niet!' Zei een andere vriendin.
'Ja, ik wil hem wel eens temmen! Dat kan ik heel goed hoor!' Zei een andere vriendin. Zij had een manege van haar ouders en reed elke dag paarden. Tringggg. De bel ging. Snel rende de meiden naar binnen. Waar Roos die Arabier weg ging halen, moest ze zelf maar uit vissen.

'Sorry van gister middag mam, het spijt me heel erg, maar ik vind paardrijden gewoon niet leuk!' Vertelde Roos aan haar moeder.
'Ja meid ik begrijp het. Maar je hebt heel veel talent! Ik weet het zeker! Kijk, ik heb hier voor je een dure rijbroek en leren laarzen en natuurlijk mooie witte handschoenen en de veiligste helm. Ik heb ook voor je geregeld dat je op het makkelijkste paard mag, want ik wil niet dat jij ook zo'n nare val maakt als mij en je vader...' Roos kreeg tranen in haar ogen. Haar moeder had voor haar allemaal dure spullen gekocht, zodat zij iets leuks zou gaan kunnen doen, maar dat wou ze zelf niet! Ze was boos op zich zelf en besloot om toch maar te proberen of ze kon rijden....

-------------------------------------------
is het een beetje boeient? Zal ik veder gaan? Tong uitsteken

J_V_D

Berichten: 442
Geregistreerd: 06-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 23:35

lol wil jij schrijver woorden ????
je heb er wel talent voor schrijven.touwens.
ik kom nog wel kijken hoe dit af loopt dan.
have fun and take care

groetjes JVD

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 01:58

word volgens mij wel een leuk verhaal hoor Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:08

Ik vind het wel boeiend, heel goed! Je begint al meteen interessant met een meisje dat en heel erg opschept tegen haar vriendinnen over een zogenaamd paard, en bovendien er bang voor is. Ik ben wel benieuwd naar hoe dit verder gaat.

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 18:20

ik ga gewoon lekker veder Tong uitsteken

-------------------------------------------------

Die zaterdag erop was het zover. De hele week zat ze te twijfelen, en was met haar hoofd niet bij het werk op school. Ze moest daardoor ook heel wat nablijven en de leraren waren niet zo blij met haar. Maar nu was het zover. Ze moest op Speedy. Ondanks zijn naam was hij zo mak als een lammetje en zette nooit een stap verkeerd. Want dat wou haar moeder. Ze had haar dure leren laarzen, haar mooie donker blauw rijbroek, hele mooie schone witte handschoenen en haar mooie pikzwarte cap op.
'Zo meisje... eh hoe heet je ookal weer?' Vroeg haar lesgever.
'Ik ben Roos' 'Okee, ik heet Nadia. Weet je hoe het moet? Nee, okee... Je kijkt eerst of de singel goed strak zit, dan moet je hier onder kijken...'
De les was niet makkelijk. Roos kon er helemaal niks van, en begreep er ook niks van. Aan de iend van haar les zat haar moeder aan de kant van de bak te glimlachen. 'Ik wist wel dat je het kon! Goed gedaan meid hoor! De volgende keer wordt vast super!' Zei haar moeder. De volgende keer? Onee dacht Roos, ze wist niet dat ze nog een keer moest!

Het was maandag, kwart voor negen. 'Hoi Roos, zo heet je toch? Ja, nou neem je dat paard nog eens van je mee? Ik vind het niet zo leuk zo hoor!' Zei een van haar vriendinnen.
'Vinden jullie paardrijden makkelijk of moeilijk?' Vroeg Roos.
'Makkelijk natuurlijk! Ik rij al jaren en natuurlijk ben ik de beste... Ik heb al ZZ-zwaar gereden in dressuur en springen, en dat verbetert niemand!'
Zei ene vriendin.
'Waarom vraag je dat dan Roos? Kun je wel paardrijden? Of vind je het moeilijk?' Zei een andere vriendin.
'Nee hoor, paardrijden is heel makkelijk! Maar ik wou dta gewoon even weten hoor!'
Gelukkig ging de bel, en konden ze naar binnen.

'Roos! Nu opletten, weet je wat 7.000.000 : 5 = ? Snel een beetje... Nee je weet het niet... Sasha!'
'Huh, wat zei je meneer? Ik hoorde je niet *bloos*'
'Nou ben je te laat Roos, hup, ga maar naar de gang.'
Nouja zeg! Dacht Roos... Dat slaat ook niet aan... Maar dan hoefde ze ook niet naar dat hele verhaal te luisteren, dat ze langzaam waren en niet goed genoeg waren. Nouja, ze ging maar naar de kantine, en zou haar hart luchten bij het kantine vrouwtje. Die luisterde altijd wel....

's Middags toen Roos thuis kwam was het verdacht stil. Haar moeder werkte op een peuterspeel zaal, en was om 3 uur al vrij. 'Mam, waar ben je?' Geen antwoord... 'Mam!! Hallo ben je er wel?' Ze hoorde gekreun uit de kamer komen.... Ze liep erheen....

Ze stond in de deuropeneing, en zag haar moeder......

-------------------------------------
Tong uitsteken wou zou er toch mijn dr moeder zijn??? Tong uitsteken

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:39

ga maar snel verder nou ben ik nieuwschierig geworden!!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:45

haha vind het ook wel een grappig verhaal, wat is er met haar moeder???

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 20:20

jullie mogen lekker wacht Tong uitsteken ga tot vrij op kamp, vrijdag kan er (misschien!) een vervolg komen, vrijdag & zaterdag ben ik er niet dus zondag zal het vervolg komen Tong uitsteken hebben jullie pech! Tong uitsteken

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:21

tsss ja wat is dat nou Knipoog

nou ik wil NU weten wat er met haar moeder is Tong uitsteken

noekie123

Berichten: 419
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:28

Ze is misschien uit haar rolstoel gevallen?

Af en toe zitten er wel spelfouten in, maar ja dat heb ik ook vaak hoor Haha!
En soms is het niet altijd even duidelijk wie nu wat zegt. Als je verder leest dan weet je het wel, maar in een boek staat het vaak in dezelfde zin nog uitgelegd, of makkelijker doorgelinkt.
Misschien ook handig om bijv. die switch van de 1e naar de 2e alinea is niet helemaal duidelijk dat ze op school zit (als je verder leest dan weer wel, maar op het eerste ogenblik), misschien handig om op die plaatsen gedetailleerder te schrijven?

Voor de rest vind ik het wel heel leuk en boeiend Lachen
Ben benieuwd naar de rest!!

Verow
Berichten: 936
Geregistreerd: 25-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 00:13

ik ben ook heel nieuwsgierig geworden, vind het leuk om te lezen iig Lachen
Ben benieuwd wat er gaat komen Haha!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 09:54

Penny verhaal!! Leuk!!

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-04 12:39

ik wacht nog steeds op het volgende deel...... Tong uitsteken

DeSa
Berichten: 12885
Geregistreerd: 24-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 21:05

komt er nog een vervolg???

Faux
Berichten: 6226
Geregistreerd: 10-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-04 22:57

ga door ga door