trailer

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 20:36

ik ben op zoek naar wat het zoal kost om een trailer aan te schaffen, en wat zo'n trailer vooral kost...
Heb al op de marktplaats gekeken maar daar is het erg verschillend!

En wat ben je zoal kwijt aan verzekeringen/wegenbelastign...


Zelf dacht ik aan een "eenvoudige" 1 1/2 paard trailer
Absoluut geen luxe ofzo... Of bekent merk... wel in goede staat uiteraard!!
In welke prijsklasse moet ik dan denken?

Verward

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 21:56

Het is maar wat je wilt. een Nieuwe trailer heb je voor €4000,00. Gewoon rechttoe rechtaan. Wel van Weijer. Tweedehands zijn ze vaak nauwelijks goedkoper, iedereen wil een 1 1/2 paards, dat kan soms nog net achter een gewone auto vandaar. Een beetje hetzelfde als die paardenauto's op klein rijbewijs, daar vragen ze ook de hoofdprijs voor een wrak. Ga je dan kijken voor eentje op groot rijbewijs, dan kun je van het prijsverschil met gemak dat rijbewijs halen.
Verzekeringen kies je zelf voor, de WA is al gedekt bij de auto, dus ga je alleen voor de cascoverzekering. Wegenbelasting moet officieel wel, maar ik vraag me af hoeveel mensen dat weten en het ook nog eens betalen.
Maar als je echt helemaal blanco kunt beginnen, ga voor een vrachtwagen, dat is absoluut de beste en fijnste oplossing, ik spreek uit jarenlange ervaring.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:02

Dan heb ik nog een vraag; hoeveel duurder is een twee paards trailer ongeveer dan een 1,5 of 1 paards trailer ?

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:16

Een tweepaards is grofweg 10 a 15% duurder, vuistregel hoor, pin me er niet op vast. Je koopt twee-paardstrailers voor €5500,00 maar ook voor €15000,00. Het is maar wat je wilt en hoeveel geld je eraan uit wilt geven. Bedenk wel dat voor een tweepaards een zware terreinauto of een grote bus moet, met twee paarden erop zit je vlug aan 2000kg. De politie heeft niet voor de grap andere assen onder hun trailers moeten zetten.

Amulet

Berichten: 4064
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 22:19

Ja, dat er een zware auto voor moet wist ik.
Maar bedankt in elk geval.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:02

Vroeger had je van die dagkaarten voor de trailer, volgens mij is de wegenbelasting voor de trailer al lang afgeschaft. Die voor een vrachtwagentje is er wel, maar die is vaak niet zo hoog.
Kijk voor trailers op de site van paarden.pagina.nl daar heb je lnks naar trailers.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-02 23:05

Ja maar om nou een vrachtwagentje te kopen, voor 2x per week ff op en neer met 1 pony...
Haha! *errug decadent, en zo'n vrachtwagentje is meteen duurder! uiteraard wel makkelijker... Haha! *

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-02 23:13

Wel eens met windkracht negen met een trailer achter je auto gereden? Dan snap je meteen waarom ik verslingerd ben aan mijn vrachtwagentje. Bovendien, voor de prijs van een goede trailer, kun je ook een vrachtwagentje kopen, mits op groot rijbewijs.

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 08:09

Ethelate ga anders eens bij firma Heja in Garderen kijken. Ik heb daar een nieuwe 2-paards (pony)trailer gekocht en die heb je vanaf €2600,- (5700,-) Ik vond het voor die prijs erg lastig een goede 2de hands ponytrailer te vinden, vandaar een nieuwe. Wat betreft de vrachtwagen; lastig als je op meerdaagse wedstrijden rijdt en 's avonds elders wil gaan eten. In dat geval passen er een hoop mensen in Schijnheilig Het onderhoud van de vrachtwagen is altijd hoger dan die van je trailer. Kennissen van mij hebben een vrachtwagentje voor de pony's en die verkopen hem omdat dat ding alleen maar geld staat te kosten. Het ding rijdt wel lekker, hoewel je daar ook niet met windkracht 10 mee over de afsluitdijk wil Knipoog
(moet wel eerlijk zeggen, zo'n vrachtwagentje is af en toe ook heeeel handig, bv. als je grote spullen bij de IKEA moet halen)

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 09:58

Een goede 2e-handse kun je kopen voor ongeveer 1250 euro. Dan heb je een houten met polyester kap. Ik heb mijn trailer in schijndel gekocht. Die zijn wel goed, maar qua service kun je beter daar je trailer kopen en dan naar je eigen garage gaan als er iets mee is...
Een vrachtwagen zou ik nooit doen, tenzij je er elke dag mee rijd. Zo'n ding kost alleen maar bergen geld in wegenbelasting en onkosten (stond laatst een heel artikel in de Bit)
Wegenbelasting betaal je niet voor een trailer en onze auto is zo verzekerd dat alles wat achter de auto hangt (met wielen, duh) verzekerd is...

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-02 15:04

daarom lijkt me ene vrachtwagentje voor 2x per week *nog geen 2 kilometer!* niet zo'n slim idee
Tenzij hier iemand zich aanbiedt als sponsor! Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 18:56

Wij hebben pasgeleden een nieuwe (nouja, 1 jaar oude) 2-paards gekocht. Het is een Ifor-Williams, zo'n bordeauxrode.In het begin vond ik de trailer niet zo mooi, maar nu ben ik er helemaal aan verslingerd. Het is echt een trailer speciaal voor de paarden gemaakt en heeft een super wegligging. Wij rijden maar met 1 paard erin, dus onze Toyota Carina kan hem prima trekken. Twee weken geleden (toen het zo stormde) op wedstrijd geweest en nergens last van gehad. Hij lag super rustig op de weg.

Onze 1.5paards trailer was ook geweldig. Een Heja 5-sterren en die 5 sterren is ie ook wel waard. Geweldig trailertje, was alleen wel wat oud.

Wij wilden eerst ook zo'n vrachtwagentje, maar voor 2x per week ermee rijden is het echt niet haalbaar. Denk aan wegenbelasting, verzekering, benzine etc.