Shetje geweigerd bij stalling!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Shetje geweigerd bij stalling!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:18

Ik heb sinds vorig jaar septmeber een shetje, ik wil haar graag bij me in de buurt hebben staan, ze staat nu in elburg en ik woon in bilthoven.
ongeveer 5weken gelden is een paard van een vriendin van me overleden, hierdoor kon ik die stal van haar krijgen zodat haar paard niet alleen zou staan. Dus mijn shetje zou begin juli naar die stal gaan (kon niet eerder omdat ik nu in engeland zit)
Nou krijg ik nu een sms van haar dat er geen shetlanders meer op die stal mogen komen!! Dit gaat toch nergens over!!?? Boos!
Het is geen dure stalling ofzo, en je betaald niet voor paard of pony maar alleen voor de stal, dus het geld krijgen ze altijd! Nu mag mijn kleine schat daar niet staan!
Is het niet gestoord??

Moest ik even kwijt! Ben zo boos! Had ik eindelijk een stal, krijg je dit!

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6


carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:21

Tja... Beetje raar! Sommige stallen willen geen kinderen hebben, dat vind ik wel logisch. Maar jij bent al 18.
Eigenlijk is het juist veel fijner voor de eigenaar van de stal, want een shet eet heel wat minder en hij houdt dus meer geld over.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:21

mmm,jah...ik ken ook zo'n stal:er mogen geen pony's,maar wel arabieren...echt heel belachelijk!

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

mirror666
Berichten: 7339
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:25

Shetlander heeft toch ook voeten net als elk ander paard?
Een hoofd net als elk ander paard, hij is wel wat kleiner, maar daardoor nog niet minderwaardig!

Jeetje wat flauw van die mensen Bloos!

Rimca
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:27

Ik vind dit echt ont-zet-tend belachelijk!!! gaven ze nog een reden? (alsof er redenen te bedenken zijn, alhoewel misschien het ontwerp van een stal te groot is voor een shet, bv. dat openingen relatief groot zijn ofzo, ja ik verzin maar wat, ik vind het te gek voor woorden!)
Het lijkt dan wel een prestige-kwestie zoals timilon schrijft: alsof pony's minder zijn dan arabieren?
Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord dat een stal selecteerd op type paard!!!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:44

Ik heb er een stal gezien die niet echt groot is, echt veel te klein voor een paard, een pony kan wel, nou dan kan mijn shetje er wel in dach ik! Hun krijgen toch hun geld. En het is echt een amateur stalling (helemaal niet erg!!!) Dus ook niet echt wedstrijd gericht ofzo. De stallen op deze stal zijn allemaal een ander afmeting, dus je betaald per stal iets anders, bij veel stallen betaal je meer voor een paard dan voor een pony.

Ik ga wel met die mensen praten, want dit vind ik eigenlijk wel dicriminatie!!
Laatst bijgewerkt door gretoes op 21-06-04 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:45

Ik vind het ook belachelijk, maar mijn mening hierover hebben we net al uitgebreid besproken Haha!.
Ik hoop echt voor je, nu je je er al zo op veheugd hebt om Roosje nu eindelijk dichter bij huis te hebben, dat het allemaal verzonnen is en dat het wel doorgaat!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:46

Ik hoop het ook!! Ik blijf door zoeken!! Al moet ze op mn slaap kamer! ze komt in mn buurt te staan! Lachen

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:53

misschien dat ze niet alleen over de stal zeuren,
maar kijken ze naar het weiland gedoe,
een groot paard staan vaak achter een draadje.en dat draadje hangt ongeveer 1 meter hoog,
een shet die is vaak 1 meter,en wat doen shetten,,UITBREKEN.
ik weet het niet zeker,maar mischien zijn die mensen wel te lui om een extra draadje te spannen..

Karaat_the_newforest op Instagram

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:03

Een wei Shetlandproof maken kost niet alleen tijd maar natuurlijk ook aardig wat geld. Ik weet niet hoe groot die wei is en wat voor omheining er omheen staat maar als je over een flink stuk een of twee extra linten of draden moet spannen kost dat wel wat euro's.

Als dat de reden is hadden ze het op zijn minst kunnen uitleggen, botweg weigeren is wel heel vreemd.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15442
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:04

Saskia9 schreef:
misschien dat ze niet alleen over de stal zeuren,
maar kijken ze naar het weiland gedoe,
een groot paard staan vaak achter een draadje.en dat draadje hangt ongeveer 1 meter hoog,
een shet die is vaak 1 meter,en wat doen shetten,,UITBREKEN.
ik weet het niet zeker,maar mischien zijn die mensen wel te lui om een extra draadje te spannen..


Ik denk dat dit wel eens de achtergrond kan zijn. Lachen

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:06

ik weet dat onze stalhouder ook geen shets wil hebben,
waarom weet ik niet, maar ja wat doe je dr aan, ben wel benieuwd naar de reden!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:18

Dat kan inderdaad wel een reden zijn, maar dan zouden ze het vier weken geleden ook tegen Margreet kunnen zeggen. Bovendien staan er al 2 Shetlanders hoorde ik van d'r.

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 21:21

als er al meedere shets staan.dan is het helemaal een klets verhaal !
misschien willen ze er geen paarden meer bij,en zeggen ze het zo een een banketstaaf manier !

Karaat_the_newforest op Instagram

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 21:28

Saskia9 schreef:
misschien dat ze niet alleen over de stal zeuren,
maar kijken ze naar het weiland gedoe,
een groot paard staan vaak achter een draadje.en dat draadje hangt ongeveer 1 meter hoog,
een shet die is vaak 1 meter,en wat doen shetten,,UITBREKEN.
ik weet het niet zeker,maar mischien zijn die mensen wel te lui om een extra draadje te spannen..


Er staan ook al 2 of 3 en die hebben gewoon een laag draad, en overal zitten lage draden, mijn shetje is best groot, bijna 1.10, dus denk niet dat het daar aan kan liggen.
Ik zat er ook al aan te denken, maar nee dat kan het niet zijn

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:04

Best wel flauw inderdaad omdat ze het eerder al toegezegd had.
Dan had ze meteen moeten beslissen dat ze geen shetlanders op stal wil hebben.
Hopelijk vind je gauw een leuke stal!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:17

Dat is echt ontzettend flauw, en als het wel om dat weiland ging, dan kon je toch zelf een draadje spannen. Ik ben benieuwd wat voor reden ze hebben. Lachen
Laatst bijgewerkt door moowsy op 21-06-04 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

how sweet can it be to be loved by you

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:17

Wat belachelijk Verward
Ik ben benieuwd of je de echte reden nog te horen krijgt.
Ik wens je iig heel veel succes met het vinden van een stal OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

Sorro

Berichten: 1280
Geregistreerd: 19-04-04
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:42

raar verhaal, denk dat de ware reden vast iets heel anders is, maar wat ?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 00:01

Ik zou nog eens bellen voor de reden hoor. Ik vind het wel vreemd hoor.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:05

Eerst toezeggen en dan later per sms afzeggen vind ik ook verre van netjes. En als je zegt dat er meer Shetjes staan vind ik het ook een beetje raar dat jij niet mag komen, zeker als je zo'n "grote" maat pony hebt.

Maar op zich vind ik het niet belachelijk als er ergens geen Shetjes zouden ogen staan. Bij ons staan er nu tijdelijk twee, die niet op de wei mogen. Waarom niet? We hebben twee behoorlijk grote weilanden die dan helemaal met extra draad afgezet zouden moeten worden. Dat dat niet gebeurt heeft helemaal niets met luiheid te maken, maar puur met het afwegen van "de kosten tegen de baten" (kosten staat zowel voor de fysieke moeite die het kost en de centen Knipoog ). Onze stalhouder is er overdag niet vanwege z'n werk, dus als die Shetten ontsnappen kan hij niks doen. In principe mogen er bij ons dus ook geen Shetlanders staan.

nickyu

Berichten: 23384
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: zeeuwsvlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 07:49

buiten het feit dat shetjes meesters zijn in uitbreken en ook rustig tussen
schrikdraad door kruipen (staan er bij mij 3)

hebben veel mensen liever geen shet bij hun paarden ivm de hoogte dat ze trappen (kniehoogte paard)

voorheen stond mijn shet in de achtertuin (en nee zo heeeel erg groot is die niet en ja we wonen in een rijtjes huis , als je het goed bijhoud en dat dure spul gebruikt ruik je m niet zo)

ik heb nu mijn eigen stukje zand gehuurd waar ze staan

zakelijke mail nickyskeet@gmail.com -- http://www.nickyskeet.nl
pbs worden niet beantwoord

GEZOCHT westdorpe- verzorger/bijrijder
of te koop/ruil (tegen 1 / 2 span shet wagen) aangeboden E (ca.153cm) pony
reacties aub per mail keetelaar@gmail.com

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 08:44

Als ik het goed lees, komt die sms van dr vriendin waarvan het paard is overleden en niet van de staleigenaren.
Misschien was die box allang besproken (ivm een wachtlijst) en waren de staleigenaren het er niet mee eens dat er onderling iemand voor geregeld was en zocht haar vriendin een reden om te melden dat ze niet mocht komen om zo haar vriendin af te wimpelen.

Ik zou gewoon als je terug bent in NL even langsgaan daar, er zal vast een hele goede reden voor zijn, en misschien weten die stalbazen wel van niks. Ook nog een optie..

Vooralsnog is er nu een hoop stampij over een smsje van je vriendin, verder weet je eigenlijk officieel van niks. Toch?

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 10:04

het kan toch niet zo zijn dat ze geen shetje willen.... is er niet meer.... net als watvippie schreef... was de box niet al verhuurd... of eventueel andere mensen die je voor waren...

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 18:47

Vippie schreef:
Als ik het goed lees, komt die sms van dr vriendin waarvan het paard is overleden en niet van de staleigenaren.
Misschien was die box allang besproken (ivm een wachtlijst) en waren de staleigenaren het er niet mee eens dat er onderling iemand voor geregeld was en zocht haar vriendin een reden om te melden dat ze niet mocht komen om zo haar vriendin af te wimpelen.

Ik zou gewoon als je terug bent in NL even langsgaan daar, er zal vast een hele goede reden voor zijn, en misschien weten die stalbazen wel van niks. Ook nog een optie..

Vooralsnog is er nu een hoop stampij over een smsje van je vriendin, verder weet je eigenlijk officieel van niks. Toch?


Klopt, ik heb een sms gekregen van een vriendin. Maar ik weet dat er geen wachtlijst is bij deze stal, er staan een heel stel stallen leeg, maar ik weet ook niet wat het wel is, ik ga er in ieder geval nog heen. Ik heb nu natuurlijk niet met de mensen daar zelf gesproken, dus ik zal kijken wat daar uit komt. En anders moet ik weer verder zoeken!! En dat vind ik echt niet leuk! Het is hier in de buurt zo moeilijk om iets te vinden!

Iwalesta M1 + 7

















Euforie, Scandic x Stedinger x Gribaldi
Euforie L1 + 6


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Celebi, FCSA, Firebug, Galeobdolon, Grassh0pper, MiekeFS, Nanu, Phonix, Pytje, Rubio, Salinah, Sorro, Vuri en 119 bezoekers