onstoken ogen wat te doen???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kis_to_shet

Berichten: 2
Geregistreerd: 05-06-04
Woonplaats: Onderdijk

onstoken ogen wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 18:03

Ik ging mijn verzorgpony van het weiland halen en wou hem opzadelen toen zag ik ineens dat ze haar ogen dicht hield enzo ik aan mn vriendin vragen wat dat kon zijn gingen we even in de schaduw staan dee ze haar ogen iets meer open zat er allemaal slijn op haar oog eigenaar erbij gehaald heb zn ogen helemaal schoon gemaakt maar wat moet ik nou doen moet ik naar de dieren arts gaan of gewoon met kokend water ???

alvast bedankt Knipoog

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:06

Als je bijna zeker weet dat het gewoon van de vliegen is, en geen beschadiging van het hoornvlies o.i.d. kun je ook een tubetje oogzalf halen bij de DA

Je kan het in de tussentijd wel schoonmaken met gedestileerd water (= afgekoeld gekookt water)

Romy

Berichten: 912
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Zaandam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:09

Wel oppassen hoor! Voor het zelfde geld is het wel iets ernstigers met veel ernstigere gevolgen dan dat je in eerste instantie vermoed.. Ik heb nog nooit gezien dat een paard zo erg last heeft van vliegen. Mijn paard haar hoofd zit ook altijd helemeaal onder (zonder vliegenmasker) Maar met zulke onstoken ogen zou ik wel even verder zoeken!

Vonnie84

Berichten: 6589
Geregistreerd: 16-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:15

Ja, da's waar. Meestal zie je zelf wel of het echt ernstig is of niet. Als je het niet vertrouwd de DA erbij halen. Ogen zijn toch best belangrijke en gevoelige dingen.

ja sorry, die laatste zin krijg ik niet normaal verwoord.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 18:55

om het te voorkomen kan je het gebied rondom de ogen iedere dag insmeren met bright eye (ruitersportwinkel, paardendrogist).
Ik doe dat al jaren en mijn paard is bijna de enige uit de groep die geen prutogen heeft