combineren fulltime baan met paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

combineren fulltime baan met paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 14:29

hoi bokkers,

ik heb nu een bijrijdpaard waar ik 3 a 4 x per week naar toe ga en ik werk 40 uur in de week Gaaaap (ga met de bus en dan ben ik van deur tot deur iets van 50 minuten kwijt aan reistijd).

ik zit er weleens over na te denken om een eigen paardje te kopen, mocht ik ineens veel geld hebben Geld, geld!
maar is dat te doen? heb ook nog boodschappen te doen, huishouden, vriendinnen die ik vaak zie en verplichtingen

hoe combineren jullie dat?


Cookies
Berichten: 6564
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:33

Ja hoor, maar je moet het wel willen. Ik heb 1 pony waar ik mee rijd en ik heb 2 2 jarige paarden. Dus k ben elke avond wel een poosje zoet. ook rijd ik 2 x in de week het paard van m'n vriendin op therapeutische basis.

Come over to the dark side, we have cookies!


LDRD

Berichten: 9868
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:39

Het ligt er maar net aan hoeveel tijd je vrij WIL maken volgens mij. Ik heb jarenlang 40 uur gewerkt, gestudeerd en reed twee paarden op een dag elke dag, had een huishouden en een sociaal leven. Geef wel toe dat het soms wat veel van het goede was.

_10_

Berichten: 7295
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:42

Is goed te combineren hoor, werken en eigen paard, echter zal je er een aantal dingen voor moeten laten schieten, maarja da's een keuze.
Je hoeft natuurlijk niet elke dag zelf te gaan, je kan altijd een bijrijdster nemen.
Ik werk elke dag tot 17.30 uur, ga dan direct door naar mijn paard en probeer rond 20 a 20.30 uur weer thuis te zijn, eten koken, nog even tv kijken en dan naar bed....
Tja echt tijd voor andere dingen heb je nietmeer, maar daar kies je voor

klien

Berichten: 2130
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:44

Ik heb het een jaar geprobeerd, maar het klikte niet zo met dat paard, waardoor ik met tegenzin heenging. Paard dus verkocht.
Ik ben nu bijrijdster en dat bevalt me prima. Het eerste jaar heb ik, vanwege school van de eigenaresse, het paard door de weeks helemaal alleen gedaan, nu verdelen we het.
Best lekker om niet elke dag te hoeven en toch te weten dat je paard goed verzorgd wordt. Misschien is dat een optie.
Overigens is het bijna nooit leuk om 's avonds na een vermoeiende dag werken nog de deur uit te moeten, maar het is heerlijk als je ontspannen kan werken samen met je paard.

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:46

Ik heb geen eigen paard, maar ik rij bij een handelaar elke dag minstens 2 paarden of pony's. Om de de zondag heb ik de hele dag wedstrijd. En ik werk 40 uur. Hiernaast heb ik dus geen tijd voor huishouden dus woon ik nog thuis. Sociaal leven heb ik alleen in het weekend (buiten de paarden). Door de week zie ik mijn vriend alleen snachts.

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:48

Ik werk fulltime en rijd of longeer mijn eigen paard elke dag. Daarnaast rijd ik nog een jong paard voor iemand anders. Dit paard ga ik binnenkort ook uitbrengen.

Je moet je tijd nuttig indelen, maar het is verder goed te doen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:50

Bij ons op stal zijn een aantal die 40 uur werken en elke dag hun eigen paard verzorgen en sommige ook nog een relatie hebben. En ja, dat gaat. Kwestie van tijd goed indelen en prioriteiten stellen. Als je een paard hebt staat die wel heel hoog op de prioriteitenlijst met een full time baan en dat moet je wel willen.
Zelf werk ik 40 uur plus soms 10 uur reistijd erbij en dan een eigen huishouding (geen relatie en geen huishoudster) en ga nog steeds dagelijks met plezier naar mijn paard. Het is voor mij juist geen verplichting, maar een ontspanning naast mijn drukke baan en huishouden.
Ik, en meerdere bij ons op stal, zouden nooit een bijrijder willen omdat we zo precies omgaan met onze paarden dat we dat niet kunnen verwachten van anderen. En mijn mening is, je koopt een paard voor jezelf en dan ben je zelf ten allertijde verantwoordelijk voor, dus zelfs al heb je een full-time baan.

MarchaL

Berichten: 2848
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:54

Ik dacht al, wanneer komt er een topic voor mensen met een fulltime baan en huishouden Haha! (na topic: school en eigen paard)

Zoals de andere al zeggen valt het zeker te combineren, af en toe is het wel passen en meten maar als je het echt wilt kan het natuurlijk Knipoog (ze zeggen niet voor niks, tijd heb je niet, tijd moet je maken)

Zoals Cinzano zegt zal je er wellicht wel het een en ander voor moeten laten, veel tijd blijft er doordeweeks namelijk niet over. Ikzelf werk iedere dag van 8.30 tot 17.30 en reis een uur heen en terug. Ik ben dus pas iedere avond om 18.30 thuis, ga vervolgens koken en eten en ben dan s'avonds zo rond 20.00 bij mijn paard. Dan ben ik s'avonds rond een uurtje of 22.15 weer thuis, ga nog even tv kijken of opruimen etc. en dan weer slapen. Best druk dus maar dat is natuurlijk de keuze die je maakt Knipoog

Doordeweeks heb ik dus vrijwel geen tijd voor vrienden dus dat plannen we allemaal in het weekend OK dan! Gaat prima zo!

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:00

Het is wel te doen, maar ik krijg wel klachten van m'n zussen enzo (dat ze me nooit meer zien... Cool ). Stanley gaat morgen voor 2 tot 3 weken weg, dus kan ik mijn sociale leven even opfrissen . Overal op bezoek, eten, kletsen en oppassen... Schijnheilig Moet wel heel eerlijk zeggen dat ik er soms helemaal doorheen zit Scheve mond

Marliesje

Berichten: 5885
Geregistreerd: 25-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:09

Dat klachten krijgen komt me erg bekend voor, van mijn vriendje, van mijn vriendinnen, van mijn zus, van mijn moeder!

8-) Misschien klein van stuk, maar niet klein te krijgen. 8-)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:13

Marliesje schreef:
Dat klachten krijgen komt me erg bekend voor, van mijn vriendje, van mijn vriendinnen, van mijn zus, van mijn moeder!


Pfff, vooral m'n ex was ERG!! Haha! (daarom is het ook een ex geworden) O:)

HaffieStef

Berichten: 33
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: Gerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:46

Het is zeker te doen, 40 uur werken en een paard. Je moet idd je draai vinden in de tijdsindeling. Boodschappen, huishouden gebeuren in het weekend. Ik heb ook nog het geluk dat mijn vriend het ook wel leuk vindt. Vaak gaan vrienden en familie mee om te kijken. Sinds 2 maanden staat hij voor de kar en iedereen vindt het wel leuk om een ritje met de kar te maken dus dat is goed te combineren. Maar je moet er wel echt bewust voor kiezen, het slurpt bijna al je vrije tijd op. Soms schiet het koken er doordeweek wel eens bij in. Maar ondanks alles kan ik het niet laten iedere dag langs te gaan, al is het maar voor een knuffel.

Wie goed doet, wie goed ontmoet

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:51

Ik heb het de afgelopen 9 maanden iedere dag gedaan Haha! Ik heb nu pas sinds een maand een verzorgster voor mijn paard Haha! Ik doe hem nog 5 dagen in de week zelf hoor Knipoog

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 15:53

Het is maar wat je er voor over hebt! Ik rij al zo'n 15 jaar dagelijks 2 paarden met een (meer dan) fulltime baan. Ik woon alleen (heb altijd wel een werkster gehad- tja prioriteiten he Knipoog ) Mijn paarden staan wel aan huis.
Ik werk op projectbasis, vorig jaar hadden we een"shutdown-from-hell" waarin ik het grootste gedeelte van het jaar minimaal 6 maar meestal 7dagen in de week gewerkt heb, en dan 10 uur per dag (reistijd per dag 1.5uur).....nu dankzij de opgebouwde overuren 5mnd vakantie Haha! ........dus heb ik er nog maar een paard bijgekocht (nou ja, veulen dan Schijnheilig )

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:04

Kwestie van goed plannen!
Ik werk ook 40 uur, maat ga elke dag naar mijn paard. Uitzondering van 1 dag. Die is voor mij en mijn mannie. ik kom oom 18.00 uur thuis, ga om half zeven naar stal en ben om half 9 weer terug. Tussendoor doe ik wat in huis.
Omdat wij negen uur per dag werken, zijn wij vrijdag 's middags vrij, dan doen we boodschappen en ga ik naar stal. Zo ben ik altijd vrijdag avond thuis.
Soms gaan we in het weekend een dagjee weg , dan plan ik het zo dat ze die dag verzorgt achter blijft.
Ik heb een vriendin die mij altijd helpt als ik niet kan en andersom ook. Super handig.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:12

het is best te doen hoor, ik doe het ook. ik werk fulltime en ga 7 dagen per week naar mijn paardje toe.
Soms is het echter wel erg zwaar, zoals laatst, ik ben aan het verhuizen en heb dan ook nog mijn baan en paard.
Ik ben nu dan ook op zoek naar een bijrijdster, want ik stond echt te stuiteren van de stress de laatste weken.
Maar over het algemeen is het best te doen, je tijd strak indelen en prioriteiten stellen, dat is het devies!


Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:30

Ik rij/doe nu 4 dagen in de week een paard van iemand anders. Ik vind het eigenlijk wel lekker, ik zie het als een soort therapie, ik vergeet dan even wat ik de hele dag gedaan heb, heerlijk! Ik zie het ook absoluut niet als verplichting. Als Xara straks groter is, dan wil ik wel op m'n werk vragen of ik bijvoorbeeld 2 dagen in de week wat eerder weg kan, bijvoorbeeld om 4 uur. Zodat ik Xara voor het eten kan doen.

Kliko

Berichten: 3026
Geregistreerd: 19-01-04
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:49

Overdag werken, 's avonds naar het paard!

:D M2 + 8 :D

prompter

Berichten: 10914
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:32

Ik werk full time en ik heb twee paarden, gaat allemaal prima. Je moet alleen niet van uitgaan en veel op visite gaan houden, want door de week komt daar al helemaal niks van, en in het weekend is het ook plannen, maar dat heb ik er graag voor over Lachen. Mijn man en ik doen de paarden samen, en we slaan echt geen dag over.

Extremely rare and Beyond Compare

WestBestJarig
Berichten: 2458
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: A1-lokatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:13

Ik werk full-time, heb een zoontje en een paard. Tsja, het is druk, maar wel errug leuk!
Sinds enkele weken heb ik een bijrijder. Moet er erg aan wennen dat er avonden zijn dat ik niet weg hoef.

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:16

Ik kan me alleen maar bij het bovenstaande aansluiten... Haha!
Het is inderdaad prima te doen!

Ik werk ook 40 uur per week, en heb een eigen paard waar ik elke avond een paar uur aan kwijt ben, en in de weekenden mee op concours ga.
Daarnaast doe ik ook nog in m'n eigen tijd een HBO-opleiding Lachen
Gewoon een kwestie van plannen.

Bovendien is het paardrijden echt mijn ontspanning, ik vind het heerlijk om elke avond een paar uur op stal door te brengen en lekker te trainen Lachen !!

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:19

Wow! En ik maar stressen over dat ik in november op stage moet (dat is vier dagen per week). Nergens voor nodig dus Lachen

wiljemijn

Berichten: 856
Geregistreerd: 25-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:46

godzij dank nog geen fulltime baan, maar wel fulltime student. tot voor kort reed ik elke dag 1 a 2 paarden, en had ik huiswerk, vriendje en 2 kker in de week werken. regelmatig hoor ik of ik gek ben!!! ben gestopt met werken, werd te veel. maar t is maar net hoeveel tijd je er mee bezig wil zijn. je hoeft toch niet elke dag 3 uur bij t paard te zijn, en vrienden kunnen toch een keer mee. m'
n instructrice heeft ook een fulltime job, geeft daarnaast les en heeft een paard in training. dat paard rijdt ze 30 a 45 min. in totaal is ze dan ruim een uur bezig. dan lijkt t me nog wel te combineren. (daarbij ik zoek een bijrijdpaard, heb je evt een dagje of wat vrij Knipoog )

[ITP] Van groentje naar dame in de dop

Z1 strtgr. ❤️ 21-12-20 slaap lekker eitje.

Janski

Berichten: 6498
Geregistreerd: 03-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:52

hier nog een maar ik heb wel een bijrijder 2 keer per week.. beetje sociaal leven is wel leuk namelijk. Gaat verder prima!

WWW.EQUINOVUM.NL
Millie (v Manhattan) drachtig van Van Gogh delivery date: 1 juli 2013 http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=229&t=1714289


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Galja, Gerlin_1983, GoogleAdsense, Nezumichan, Whisky00 en 30 bezoekers