eigenaar na 5 weken weer eens komen opdagen.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

eigenaar na 5 weken weer eens komen opdagen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 09:26

zo, gisteren heb ik na lange tijd weer eens de eigenaar van mijn verzorgpaard gezien.
een tijdje terug probeerde ik hem te bellen, maar stond zijn telefoon uit. zo is dat een hele tijd doorgegaan. Verward
na een week ongeveer ben ik er via via achter gekomen dat hij op vakantie was. Boos!
ik wist niet wanneer hij wegging, waar hij heenging, waar hij te bereiken was en wanneer hij terug zou komen. Boos!
dus vanaf toen ben ik elke dag 2 keer naar ko toe gegaan en zoveel mogelijk met haar geprobeert te doen. *LOL*
gisteren kwam hij dus weer eens opdagen. ik was enorm kwaad en dat heb ik ook wel n beetje laten merken, maar heb het niet overdreven.

ligt het nou aan mij of ben je dan niet slim bezig als eigenaar?
kom op, het gaat hier toch om het leven van een paard??? *LOL*

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:44

Inderdaad niet echt slim van die eigenaar, stel je voor dat er wat gebeurd met zijn paard, en je weet niet waar hij is en hij is niet te bereiken.
De eigenaar van mijn oude verzorgpaard heeft het gepresteerd om 6 maanden niks van zich te laten horen, en toen hij uiteindelijk wer kwam was dat met de slager om het paard op te halen. Hij betaalde ook maar geen pensiongeld meer Verward
Ik geloof niet dat die mensen helemaal weten waar ze mee bezig zijn.

khymo
Berichten: 32
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Amersfoort.. midden in Nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:44

Ik zou eens met die eigenaar gaan praten en misschien ziet die ook wel in dat jij graag voor dat dier zorgt op het moment dat hij/zij weg is... Als dat niet helpt heb je toch je best gedaan voor het paardje...

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:47

het ligt er ook aan waar het paard staat.
als hij ergens een pensionstal heeft met volpension en jij komt er regelmatig, dan zie ik het probleem niet zo (heb jij lekker een paard voor jezelf)
als hij bij mensen die toezicht houden een landje huurt, lijkt het me ook niet zon probleem, ik ken zn verhaal erachter niet.
maja als hij zelf toezichthouder is, dan is hij en nniet jij verantwoordelijk en dan zou ik de dierenbescherming bellen!

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 09:49

ze staat op een pensionstal met volledig pension, maar ik zat met mijn examens en allemaal van die troep waar veel tijd in ging zitten en ik wist niet eens dat hij weg was.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 09:53

maar de pensionhouder wist het wel? want die is dan verantwoordelijk voor het paard lijkt me

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 09:55

niemand wist het.
hij was van de een op de andere dag vertrokken.
pas toen ik er via via achter kwam dat hij niet meer kwam en dat hij op vakantie was ben ik elke dag 2 keer gekomen om haar zoveel mogelijk te doen...
maar daarintegen heb ik nu wel een veel betere band met haar gekregen OK dan!

paardjuh

Berichten: 3987
Geregistreerd: 26-12-03
Woonplaats: Vasse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:25

mijn buren verhuren stallen en die hebben er een pony staan van 35 en die eigenaar komt al ongeveer een jaar niet meer...en me buurvrouw is dan ook niet zo op hem dan uit de stal te zetten.. en dan bel je de eigenaar op en dan krijg je gescheld..een pony van 35 en geen eigenaar.. ik mag hem nu verzorgen van me buurvrouw en dat meisje die hem nu als eigen pony beschouwd...echt belagelijk

GR Tanja

Kim1986

Berichten: 726
Geregistreerd: 04-08-02
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 11:45

Wat een eigenaar, de wereld is ook oneerlijk verdeeld, sommige mensen verdienen echt geen paard. Maar wat als dat paard nou opeens naar de DA moest? Lekker goed nagedacht van die eigenaar.

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:52

Ik snap gewoon niet dat mensen hun paarden zo aan hun lot overlaten. Die eigenaar van mijn oude verzorgpaard was een jongen van 19, die woonden gewoon nog thuis. Maar denk maar niet dat die ouders zich ergens mee bemoeiden hoor. Nee, zij hadden er niks mee te maken. Ondertussen had die gast wel een schuld van 1000 euro bij de pensionhouder, maar ja dat was niet hun probleem, zelfs niet toen iemand van het incassobureau ze erop wees dat zij medeverantwoordelijk waren omdat hij nog geen 21 was. Uiteindelijk heeft de pensionhouder gedreigd om het paard bij hun in de voortuin te zetten, en toen hebben ze hem dus aan de slager verkocht. Maar of het geld ooit betaald is?

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:53

ik begrijp het ook nie hoor
de mens van tegenwoordig--> aahhh

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:38

Wat een eigenaar
Zo iemand is geen paardje waard Verward

Leliev

Berichten: 4954
Geregistreerd: 24-05-04
Woonplaats: Mooie stad, achter de duinen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 18:42

ik krijg ook van andere mensen te horen dat ik een betere eigenaar zou zijn voor haar aangezien hij erg weinig komt.
ik wil het erg graag met hem erover hebben over hoe we dit kunnen verbeteren