Ik denk dat ik aangenomen ben

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Ik denk dat ik aangenomen ben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-04 20:07

Vandaag had ik een sollicitatie bij een manege in de buurt. Het gesprek ging wel goed geloof ik, alleen ik was er niet op gekleed. Ik had gewoon mijn paardrijspullen aan, daar lopen ze toch meestal in rond op de manege. Die bedrijfleidster was echt netjes, en de ander medewerkers hadden wel een rijbroek aan, maar ook keurig in uniform. Dus ik denk niet dat het een heel goede indruk heeft gemaakt. Maar ja ik moest van de week laten weten of ik het zou doen. Dan neem ik toch aan dat ik in principe aangenomen ben, als ik ze zelf moet bellen? Ik ga het in ieder geval wel doen.
Oh, ja ik verdien daar €6,96 netto per uur, is dat een beetje redelijk voor iemand van 22? (ik heb alleen maar mijn eigen baantjes als vergelijking, maar daar verdien ik nogal heel veel, dus dat is in ieder geval minder). Zijn er meer mensen die op een manege werken, en wat verdienen jullie dan (zonder les te geven, want dan verdien je denk ik wel meer).


Rimca
Berichten: 22
Geregistreerd: 20-06-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 20:14

Vervelend is dat he? als je niet goed weet hoe/wat. maar volgens mij mag je aannemen dat zij jou wel zien zitten als jij mag zeggen of je het doet of niet!! En dat je in rijkleren kwam, dat vind ik niet raar voor op een manege. Joh, dat komt vast goed! Wel spannend. hoeveel je moet verdienen, dat weet ik niet, dat weet vast een gemeente (sociale dienst) of een uitzendburo hoe dat zit met de lonen vandaag de dag.
Succes!

rona
Berichten: 2902
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:36

Ik denk niet dat het te weinig is wat je gaat verdienen hoor.
Ik zelf verdien minder op de manege en ben een jaar jonger als jou.
Ik zou het gewoon doen OK dan!

Rona, Linanda en Oackly

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-04 22:46

Beetje vreemde gang van zaken, als ik sollicitant zou zijn, wil ik voor dat ik wegga precies weten over vervolg afspraken en wordt ik gebeld of moet ik hun bellen? (Maar goed dat terzake)

Jij moet nu dus uit een opmerking die hun gemaakt hebben jezelf afvragen of je wel of niet aangenomen bent. Verward

Ik werk niet op een manege, maar heb een tijd terug een baan aangeboden gekregen als trainer van dress/handels paarden voor 36 uur in de week, ik verdiende daar netto E900,-, veel te weinig naar mijn mening dus ben er niet meer mee verder gegaan.

Ik weet niet hoeveel uur je gaat werken, maar bij 36 uur zou je dan uitkomen op ong. ruim E1000,-, voor iemand van 22 jr vind ik dat redelijk hoor, ik weet zo gauw niet wat op dit moment de jeugdschalen inhouden, want daar val je tot je 23 ste nog onder.

Als je besluit om daar te gaan werken, wens ik je alvast veel plezier OK dan!

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 08:16

De afspraak is dat ik hun zou bellen. Alleen vraag ik me af of dat nou automatisch betekent dat als ik zeg dat ik het doe, dat ik dan ook aangenomen ben.
Ik heb ondertussen even op internet opgezocht wat de minimum jeugdlonen zijn. Ik zit er wel ruim boven, maar zoveel als ik met mijn andere baantje verdien, dat haal ik niet. Dus ik denk dat ik dat er maar bij blijf doen.

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:06

Hoeveel uur kun je gaan werken op de manege?

Lijkt mij persoonlijk best zwaar als je bv 36 of 40 uur daar werkt en daarnaast ook nog een bijbaantje hebt, maar dat is een afweging die jezelf alleen kunt maken, maar ga je dat ook op langere termijn volhouden vraag ik me af?

Wil je het manege voor vast blijven doen? of is het een tussentijdse break om effe iets anders te doen? bedenk je wel dat er weinig tot geen doorgroei mogelijkheden zijn in deze branche dus over 10 jaar werk je nog steeds op dezelfde plek en doe je hetzelfde werk, misschien dat je meer verantwoordelijkheden krijgt, maar als je het erg leuk lijkt dan kun je het allicht proberen lijkt mij.


Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-04 14:46

Op de manege is voor van de zomer, en misschien in de winter één dag in het weekend. Ik ben nu bijna klaar met studeren, maar kan in de zomer geen spullen inleveren omdat mijn afstudeerbegeleider op vakantie is.
Ik ga zeker niet op een manege blijven werken, beetje verspilling van mijn capaciteiten (ik doe universiteit), maar het is een leukere zomerbaan dan bij de Praxis op kantoor zonder airco 40 uur in de week, en dan ook nog eens je geld pas in september krijgen (overuren worden per kwartaal uitbetaald). Ik werk 16 uur bij de Praxis en dan de rest van de dagen op de manege. Vrije dagen heb ik de afgelopen tijd genoeg gehad, ik wil weer lekker aan het werk *LOL* , en dan in september nog twee maandjes studeren. Dan ga ik op zoek naar een baan waar ik echt in kan doorgroeien. Maar eerst heel erg op vakantie van een deel van het geld dat ik van de zomer ga verdienen (waarschijnlijk naar de zon in Turkije ofzo)

cissie
Berichten: 6176
Geregistreerd: 23-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 16:00

Als vakantiebaan(dat had ik verkeerd begrepen uit je eerder posts), lijkt mij dit hartsikke leuk, natuurlijk zul je hard moeten werken, maar dat moet je bijna overal en het is toch je hobby Knipoog

Als ik zou mogen kiezen (ook al verdien je bij de praxis iets meer) zou ik de manegebaan doen, wat jezelf ook al aangaf, in de buitenlucht, met mensen werken die dezelfde hobby hebben, leuk toch Haha!

Alvast een fijne relaxte vakantie OK dan!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 17:12

Zit je nu niet onder het uurloon? Ik kan me niet voorstellen dat ik zo geweldig verdien Haha! Je moet toch ergens op kunnen zoeken wat je als 22 jarige bruto moet verdienen dacht ik?!

Orfee haar instagram pagina: Orfee vd Scheldemeersen

kekaro
Berichten: 8306
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:29

ze zit niet onder het uurloon hoor! het is geen vetpot maar voor een leuke vakantiebaan zou ik het ook doen !! ik kan me ook nooit voorstellen dat ik zo super verdien maar blijkbaar doe ik het toch wel goed Lachen dan waardeer je je eigen werk weer ! (dat is dan wel mijn baan en geen vakantiebaantje.......)

♥♥♥♥♥† 15-08-2016 ~Kenny~ mis je stinkertje ♥♥♥♥♥
♥♥♥~ Kleine Kenny ~♥♥♥

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 19:40

hmm verdien ik met me 22 jaar dan zo achterlijk veel ?? Ik verdien netto 8.25 euro per uur. Maar dat is dan wel een fulltime baan. Voor vakantie werk lijkt dit me hartstikke leuk om te doen .

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

Janneke_
Berichten: 3615
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 20:34

ik ben 18 en ik verdien netto 7 euro..
ik werk bij een supermarkt, in het weekend en in de vakanties..

het is geen vetpot idd.. maar als jij het leuk werk vind, zou ik het doen

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:02

erleyne schreef:
Ik ga zeker niet op een manege blijven werken, beetje verspilling van mijn capaciteiten (ik doe universiteit), maar het is een leukere zomerbaan dan bij de Praxis op kantoor zonder airco 40 uur in de week, en dan ook nog eens je geld pas in september krijgen (overuren worden per kwartaal uitbetaald).


Haha, ik verspil dus duidelijk wel mijn capaciteiten maar daar heb ik geen problemen mee Haha!
En om zeker te weten of ze je willen hebben zou ik gewoon zodra je bedacht hebt wat je wilt terugbellen. Het kan antuurlijk ook nog zo zijn dat je daar niet helemaal duidelijk bent geweest of je het zelf wel wilde en dat ze dat dus eerst van jou willenw eten. Zoiets hebben wij op de manege ook weleens gehad met een sollicitant. En die is uiteindelijk niet aangenomen.
Maar ik zou het wel weten dus, als het tenminste een leuk bedrijf is, dat vind ik zelf van meer belang dan het salaris.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 21:21

En heb je al wat gehoord over of je bent aangenomen?? Of heb ik daar overheen gelezen Scheve mond

Let love shine so bright

Zesiram

Berichten: 8480
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-04 10:48

Ik heb net een gesprek gehad met mijn baas bij de Praxis. Als ik van de zomer bij ze blijf werken ga ik een schaal omhoog, en kom ik op €8,79 bruto per uur uit. Omdat ik student ben hou ik daar ongeveer €8 per uur netto aan over. Dat scheelt dus meer dan een euro per uur met de manege. Ik denk dat ik toch maar bij de Praxis extra uren ga maken. Omdat ik een aanvullend contract krijg gaat er ook niet zo achterlijk veel belasting vanaf. Bovendien hoef ik dan niet bij één van de twee baantjes in schaal nul. Dat scheel ook veel belasting. (toch wel handig om even te dreigen om weg te gaan, ik ga nu 1,20 per uur omhoog vergeleken met mijn huidige loon).
Ik heb het minimum uurloon voor 22-jarige opgezocht, dat is netto 5,22. Dat is dus echt weinig!

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:48


obelixje

Berichten: 701
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-04 22:51

ik werk bij de beekse bergen als safarigids en ik zit echt dicht tegen het minimumloon aan. Maar ja, mijn eerste vereiste is en blijft toch een leuke baan, en dat is het zeker!! Ik zou het liefst straks als ik werk de safaribaan parttime erbij willen blijven doen!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: shadowstar, Siers83 en 95 bezoekers