Verschil tussen Veelzijdigheid/Dressuur Shabrak ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Verschil tussen Veelzijdigheid/Dressuur Shabrak ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:04

Bok Bok !

Wat ik me nou eigenlijk afvroeg , wat is nou het werkelijke verschil tussen een Veelzijdigheids Shabrak en een Dressuur Shabrak ?

Ik werd gemailt door Ingrid van Berlo ruitershop dat ze geen veelzijdigheidsdekjes meer hadden in maat Full die ik had besteld , of ik dan een dressuurshabrakje wou nemen ?

Afgezien van de vorm , die meestal vierkant is , wat is het verschil tussen die 2 shabrakjes ?

Misschien een stomme vraag , maar dat maakt me niet uit Haha!

TeamSpirit
Berichten: 5818
Geregistreerd: 05-05-04
Woonplaats: De meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:05

weet je wel wat het verschil is tussen een veelseidgheidszadel en een dressuurzadel?
het dekje loopt met het zadel mee.
dressuurdekje is helemaal recht naar beneden en veelzeidigdekje heeft nog een boog naar voren zeg maar

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:07

Een dressuur dekje is zo gemaakt dat hij precies op een dressuurzadel past, van voren recht en langer met langere riempjes voor de singelstoten vaak. Een veelzijdigheids dekje past weer precies op een veelzijdigheidzadels of op (de meeste) springzadels. Die is dus rond van voren en heeft vaak kortere riempjes voor de singelstoten omdat dat zadel anders gebouwd is.

Voor welk zadel heb je het dekje nodig?

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-04 14:17

Voor een VZH zadel.. simpel dus , heb er eigenlijk niet in 'technische' wegen over nagedacht... ik hou het dus gewoon bij een VZH dekje , dan maar even langer wachten Haha!

Stom zeg eigenlijk , dat je zo simpel erover denkt...

Skipper

Berichten: 2111
Geregistreerd: 28-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-04 14:17

Ook is dressuurdekje daardoor vaak langer omdat dressuur langere zweetbladen heeft dan vzh