over het paard gevallen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Hoe reageer jij als je van je paard af valt?

Poll eindigt op

Gieren brullen, maar daarna weer serieus aan de slag
16 (100%)

Totaal aantal stemmen: 16


Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

over het paard gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-02 16:09

Gewoon even leuk om te weten? Haha!

Je ziet mensen vaak keihard erom lachen, maar wat vinden we er nou echt van?

Je valt bijna nooit van je paard en dan val je een keer van je paard. Hoe voel je je dan?

Ik lig vaak helemaal dubbel en vaak blijf ik er nog om na lachen en doe ik verder niets meer. Ik weet dat dat waarschijnlijk fout is, maar ach als het toch nooit gebeurt


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:36

Ik val nagenoeg nooit...de laatste keer dat ik gevallen ben is een jaar of 3 geleden (afkloppen). Op de vorige manege. Ik zei alleen 't*ring' en toen ben ik weer opgestapt...ik baalde wel even omdat ik plat op mijn rug terecht kwam, gelukkig niet heel erg hard, en daarna kon ik wel om lachen. Ik had aan het eind van de les al nergens geen last meer van Haha!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:40

Ik ben 2 weken geleden nog van het paard van minn vriendin gevallen. Zij durfde niet te galopperen, en vroeg of ik wou. Best, geen probleem... Dus de eerste de beste hoek waarin ik wil aanspringen: bok bok . De eerste bokjes kon ik uitzitten, hoewel ik scheef hing en mijn beugel kwijt was. Bij de genade-bok denderde ik eraf.
Ik was echt laaiend. Dat is meestal zo, ik wordt heel boos: op het paard, want die doet niet normaal, op mezelf: ik kan toch rijden? blijf dan ook zitten!, op mijn vriendin: die heeft zo'n giga-glad zadel erop liggen, op het publiek: want die staan maar te kijken, laten ze wat nuttigs gaan doen....

Ik zat er al snel weer op, mijn vriendin zei al: ga nu alleen maar draven. Niet dus, dan heeft het beest gewonnen! Paar rondjes gedraafd en toen weer in galop: niets aan de hand!!!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:52

Niets, Je voelt je normaal en stapt normaal af

Als je er afgevalen bent kan je niet meer normaal afstappen hoor.. Daar heeft je paardje je al een handje mee geholpen Tong uitsteken

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:56

ligt eraan hoe ik eraf val en in welke situatie. op de manege eraf vallen boeit me niet, dan lach ik erom met de mensen uit mn les. tenzij ik verkeerd terecht kom natuurlijk maar daar gaan we niet vanuit.
op de ARK ben ik er ook afgevallen, en een hele boktclan stond te kijken Haha! Ik baalde onwijs en was daarbij ook nog best wel bang geworden om verder te moeten rijden zonder iemand die de pony vasthield. ben uiteindelijk ook niet gestart. in maart heb ik weer een wedstrijd met diezelfde pony Lovers Achteraf kan ik er wel om lachen, moet ook wel door al die grapjes die erover gemaakt worden. doe zelf net zo hard mee hoor, waarom ook niet???

bij mij ligt het dus aan de situatie

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 16:59

het doet toch altijd een beetje pijn aan je ego he, als ze redenen hebben om zandruiter naar je te roepen. maar achteraf is het altijd wel lachwekkend.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:51

geen enkel antwoord zit erbij.

Bij mij ligt het eraan. Een keer ben ik zo hard op het beton geklapt dat ik niet eens kon ademen, laat staan lachen. Bloos een keer gleed ik van een shetlander, (nadat ik een half uur lang alle hobbelstreken van dat beest had overleefd, ik stond stil, trok zijn hoofd omlgaa, en ik hapte in het zand) toen lag ik helemaal in een deuk.

Het ligt bij mij net aan de situatie, hoe ik eraf viel, of ik viel,gleed o gelanceerd werd, hoeveel mensen erbij zijn, welk paard het is..ega zo maar door Haha!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Nikita

Berichten: 950
Geregistreerd: 07-09-01
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 17:57

De laatste keer dat ik viel kwam ik precies op m´n billen terecht! Lachen dus haha..

Helaas had ik ze wel echt gekneusd, dus het lachen was de dag erna wel afgelopen.

Wie met beide benen op de grond blijft staan, komt niet ver..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:31

Normaal lag ik er hard om. En stap weer op.

Maar nu bleef ik liggen en moest ik naar het ziekenhuis. iets minder dus. Maar nog maar vijf weken te gaan

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:32

dat is toch niet grappig!?
tenminste als ik val dan val ik altijd hard...

Ptries

Berichten: 3119
Geregistreerd: 21-06-01
Woonplaats: Bilthoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:51

XoNo schreef:
Ik val nagenoeg nooit...de laatste keer dat ik gevallen ben is een jaar of 3 geleden (afkloppen).


Dat moet je inderdaad heel snel afkloppen, ik riep dat je echt een debiel moest zijn om van mijn pony af te vallen, omdat ik haar anderhalf jaar had zonder te vallen........dezelfde dag nog viel ik eraf Koe Extreme duivel Tong uitsteken

War does not determine who is right - only who is left.

http://www.rvamelisweerd.nl

poepie
Berichten: 27
Geregistreerd: 01-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-02 18:55

hallo

de laatste keer dat ik van me pony afviel dat was toen ik samen met hem viel!! dat was best wel poedersuiker!!! maar ik stapte er daarna gewoon weer op en gelukkig had me paardje niks!! Hyper!:):) ( en ik ook niet)

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 10:29

Ik val eigenlijk nooit van mijn paard, maar als ik er dan afval dan gebeurt dat op zo'n verschikkelijk rare manier.
Bv zonder zadel rijden. Ik sprong op zijn rug, maar ik zat nog niet goed en toen rende hij weg. Toen viel ik. Het enig wat ik kon was lachen.

Ik kan me wel voorstellen als het gebeurt wanneer je serieus bezig bent dat je er op dat moment niet om kan lachen.

Het licht er dus een beetje aan in welke omstandigheden het gebeurt.

zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 10:39

als ik van het paard wat ik nu rijdt af zou vallen zou ik echt uren dubbel liggen!!!
wij hadden vroeger ook een pony op de manege die als je aan wou springen in galop naar het midden van de bak rende en hartstikke hoog ging bokken tot dat je er naast lag. elke keer weer. ik vond het dol komisch!!!!!!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:06

Ik ben al een hele tijd niet meer gevallen, alleen een keer samen met mijn paard twee maanden terug *LOL*
Meestal moet ik lachen, maar als ik me pijn doe denk ik niet dat ik zo vrolijk blijf. De laatste keer dat ik echt haard gevallen ben kan ik me al niet eens meer herinneren, dat is ruim 4,5 jaar terug Haha!


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 14:15

Als ik val, doe ik me over het algemeen pijn. Omdat als ik val, Isolda mij door een dusdanige rotstreek lanceerd, dat ik me wel pijn MOET doen *LOL*
Ik stap dan wel weer op, ben niet boos, want dat helpt me toch niet. Ik baal wel natuurlijk, vooral van me zelf.
Twee jaar geleden ben ik eens gevallen door mijn eigen schuld. Ik was aanhet tierelantijnen door het land, aan een lang teugeltje en zat absoluut niet op te letten.
Isolda maakt een scherpe bocht, Jantina vliegt rechtdoor *LOL*
Toen was ik zeer verbaasd. Zat echt met open mond op de grond voor me uit te staren Haha! En ik moest natuurlijk heel hard lachen, vooral om het geschrokken koppie van Isolda. Alsof ze wilde zeggen: "Wat doe jij daar? Hoor jij niet boven mij Verward " Heel schattig!

marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 15:03

hoe ik zou reagere: Geschrokken!!
maar het licht er aan hoe je valt ik viel de eerste keer van magnifiek naast het hek.. had em geen pijn gedaan dronk een slokje water en ging er meteen weer op en er hard aan werken!
2de keer viel ik met me ribben boven op het hek die zijn zwaar gekneusd geweest me ademhaling was niet goed etc.
brullen,gillen doe ik nooit!!
ik ben dan stil en geschrokken ga ik even zitten daarna er toch altijd weer op..
de laaste keer ben ik er heel even op geweest met een langteugeltje en iemand ernaast omdat ik elke keerbijna flauw viel.. en omdat ik zo'n verschrikkelijke pijn had! het ligt er gewoon aan hoe je valt..
ook een keer glee ik zeg maar van me paard zijn nek..
hij was stront vervelend en eigenwijs!!
zo probeerde ik hem in galop te krijgen (ws net ingereden) ging hij met zijn voor benen helemaal schuin naar beneden op de rem ik vloog naar voren bleef hangen liep me vakllen en lag helemaal in een duik ging er op en weer aabn galoperen..
het ligt er gewoon aan hoe je valt!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-02 17:17

Ik zou erbijna een poll erbij zetten:

"Ligt eraan hoe ik val"

Ik denk dat dat het ook vaak is!
Maar ik weet niet hoe Verward
Laatst bijgewerkt door Kimbaie op 07-02-02 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

susie

Berichten: 398
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Hengelo & Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 17:21

als ik me zeer doe natuurlijk niet lachen, maar ik ben er ook nog maar 1 keer afgevallen en dat was eigenlijk best grappig. ik rende naar haar toe en ben er weer opgeklommen dus toen moest ik best wel lachen ja. haha

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-02 17:26

Ik had vroeger een verzorgpony en ik moest me natuurlijk weer zonodig een beetje bewijzen. Dus toen ze vroegen hoe hoog ik wilde springen zei ik, ach doe maar een meter(had nog nooit hoger gesprongen dan 50 cm.) Dus ze zetten de hindernis steeds hoger en mn pony sprong echt heel vaag. Toen kwam er dus een hoge hindernis en ik kon niet blijven zitten en toen viel ik. Maar ik schaamde me dood dus deed ik of ik bewusteloos was en die meisjes helemaal in paniek en toen ik bijkwam(hahaha) waren ze alleen maar heel erg blij! Zoiets zou ik nu dus nooit meer doen he, afgezien van dat ik niet meer spring........

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Kimbaie

Berichten: 775
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-02 14:36

Is er trouwens niemand die gaat lachen, maar het eigenlijk toch niet leuk vind?

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 14:54

Bij ons wordt er vooral door anderen érg hard gelachen!! En je moet trakteren! Dus heb ik net taart gekocht want zoals in verslag van de dag te lezen valt ben ik gisteren nog gevallen....en hoe! De eigenaar van de tuin die mijn paard heeft omgeploegd kon niet zo lachen...

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:14

Meestal heb ik zoiets van "sh*t", erop en verder, wel afhankelijk van hoe hard ik gevallen ben. Ik ben ook wel eens welbewust eraf gebokt en daar was ik toch erg van geschrokken. Ik word nog wel eens boos, maar dan meer op mezelf dan op mijn paard, als het tenminste geen opzet van hem was. Maar lachen meestal niet, daarvoor vind ik het toch iets te serieus.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:14

Ik denk er vaak niet veel bij na als ik al val. Dan is t K*T.. en as de sodemieter weer opstappen, Ik val meestal bij t springen als ie bv weigert en ik het niet zag aankomen lig ik aan de andere kant van de hindernis. dan wil ik zo snel mogelijk dr weer op en springen! 1 keer ben ik met paard en al gevallen, de manege bodem waar ik een wedstrijd moest rijden was heel erg glad in een hoek doordat er maar een klein laagje zand lag dus in de bocht een beetje te snel en daar gingen we... Ik snel doorrollen want t paard kwam achter me aan. daarna zo snel mogelijk dr weer op, maar was net niet snel genoeg om niet te worden gediskwalificeerd... Koe Maar ben nog nooit zo gevallen dat het heel erg was, meestal schrokken omstanders meer dan mij... omdat het meestal wel spectaculair lijkt als ik val. Als er iets ergs gebeurt is dat meestal op de grond als ik met paarden werk... Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-02 15:48

Ik vind het echt niet geinig als ik d'r af pletter, en ben de keren daarna echt wat nerveus als ik naar m'n paard ga. Gelukkig is het inmiddels ruim twee jaar geleden dat ik van Mileen gestort ben, maar lachen? Nee, ikke niet. Komt ook omdat ik geen 18 meer ben Bloos dan weet je toch verdomd goed wat er allemaal mis had kunnen gaan....
Vroeger ben ik er gruwelijk vaak afgelazerd, vooral met springen. Maar dan grijnsde ik een keer gegeneerd en klom d'r weer op.... Wordt je in de loop der jaren toch wat zeikeriger mee....

Ik heb het dan trouwens wel over 'echt vallen', niet bv er aan de andere kant afschuiven als je er zonder zadel op springt... Haha! Da's wel geinig *LOL*


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Evalien86, Wieke en 117 bezoekers